Blog
Lambdaszonda cseréje bontottra
106000 km
Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)
-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek
Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km
Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)
Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.
A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.









Nos megint elérkezett az újabb olajcsere ideje ! Ha már itt tartottunk a tipikus 2.4 JTD 10v -s csörgőkígyózását is orvosolva lett .
Hál istennek a 4. hengerben a porlasztó kakukkot szolt és már csak meleg motornál működött valamennyire így ki kellett azt is cserélni .
-Eneos Premium Hyper 5w40 + Protect nano engin adalék
-Bosch olajszűrő
-UFI H2O -s gázolajszűrő
-Levegőszűrő
-Kézifékbovden és betét
-És melegen is szépen ketyeg ! https://www.youtube.com/watch?v=CYsN3UFxkTQ&feature=youtu.be

Ma megérkezett a 10db izzóm. Így hamar ki is cseréltem őket. A gyári könyvvel ellentétben nem 5w-os, hanem 2,3w-os kellett nekem. Most pedig szebb mint újkorában. :D
10db Osram izzó ára 8,9Euro
Végre eljutottam odáig a csőjavítás és visszaszerelés óta, hogy fel legyen töltve a rendszer. Nyomáspróba is volt természetesen.
Augusztusban történt, hogy leállítás után gőz ömlött ki a motortér elejéből. Na - gondoltam - eddig bírta a javított hűtő. De, nem fagyálló szaga volt a gőznek, majd a karosszérián kicsapódva egyértelmű volt, zöld volt, mint a predátor vér. :)
Egyből a hegesztett cső került képbe, mert az nagyon feszesen ment csak a helyére. Kiszereltem és elvittük a helyi klímáshoz. Ott nyomáspróbával kiderült, hogy a csövön hajszálrepedés keletkezett a hegesztés előtt.
Azóta sikerült bontottat szerezni, reméljük az jó lesz, de ez ráér tavaszig. :)



Szokásos, ismert jelenség, hogy felpuhul a felülete vagyis a rajta lévő réteg. Egy kis kaparó eszköz, észterhigítós rongy és kis türelem segítségével szépen meg lehet tisztítani (utolsó két kép).
Kapott plastidip-es fújást, de nekem nem jött be, mert macerás az a felület, beletapad sok szösz. Így azt majd lerántom róla és kap normál festést.




Ettől tartottam. Olcsó volt, de amitől tartottam bekövetkezett: nem bírta a hőterhelést. A nyári hőség júniusban + az olaszországi út megtette a hatását, megereszkedett.
Először azt gondoltam, hogy csak a kivágások okozták, de azon az oldalon is megereszkedett ahol nem volt kivágva. Jó lesz mintának a fém burkolathoz. :)




Eljött a termosztát csere napja, amit az utolsó látogatáskor diagnosztizáltunk.
Kapott a paripa egy új, gyári termosztátot, az alsó-felső vízcsöveken új bilincseket és új fagyállót. A régi, zöld színű ment, egy alapos öblítés-átmosás és jött az új, rózsaszín Glicosam ALU fagyálló. A csere közben Csöri észrevette, hogy a csövek nincsenek megfelelően felrögzítve a bilincsekhez és egy idő után a kidörzsöléstől kilyukadhat a gumicső. Ezek is orvosolva lettek, felkötötte őket a helyükre.
Ismét szakszerű, alapos munka, köszönet érte!
Most már el lett végezve minden, ami tervbe lett véve. Tavaszra komplett nyári kerékgarnitúra szerepel a tervben, valamint az első lengőkarok és stabrudak feltérképezése, esetleges cseréje.