Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2016-06-21

Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-06-21

Szétszedéskor sajnos pár fáradt patent, bolha, klipsz... megadta magát. Patentdepoból sikeresen beszereztem az újakat és minden szépen a helyére került és tart... :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-06-21

Nem lehet zárni a tanksapkát. Már ilyen állapotban volt a vételkor is... eddig. Megjavítottam, most már lehet zárni. :)

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-06-26

Bekerültek végre a gewindék!

Eredmégy: Brutál szép összkép, durván jó kanyar stabilitás, jelentős komfort veszteség.
Km: 228.000

Ületés mértéke a gyári magassághoz képest (elöl- hátul): 6cm - 7cm

>> SzervizFaluhelyi // Alfa 156 Sw 1.9 JTD Mjet 16v // 2016-06-21

Kecskemeten talaltam meg az alfam spontan, egy munka kozben nezegetett hasznaltauto oldalon. Elmentem egy lepukkant bontoba, a puszta kozepere, megneztem, szep allapotunak tunt. Nem volt torve, fenyezve is csak karcolas vagy parkoloserules miatt lehetett max. Az udvaron tett kor alatt mar hallottam, hogy a bal eleje kopog, jobb eleje nyikorog. Ma mar tudom, a jobb felso-, es mindket oldali also lengokarok, stab palcak voltak a ludasak.... Amikor hazafele hoztam, mar a fek elkezdett hangosan csikorogni, mintha kopna, de fekezesnel abbahagyta. Aztan kanyarban hangosabb, masik iranyba halkabb. Rejtely a mai napig, hogy mi okozhatja, ma Eger fele az autoklubot hivva se kaptam valaszt a kerdesemre. Az biztos, hogy a csere megoldja, vagy bezsirozom :) a szokasos vezerles es olajcseren is tul vagyunk mar, mindenbol a legjobbat erdemli :)

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-06-21

Elérkezett az idő hogy lecseréljük az elfáradt vezérlést és társait. Mivel a motorfelújítás már 5 éve volt így elérkezettnek láttam az időt hogy teljes vezérlést lecseréljük, balansz szíjjal együtt.
Szóval cserélve lettek a következők:

-Continental balansz szíj
-Continental balansz szíj feszítő görgő
-Gates vezérműszíj készlet ( görgők + feszítők )
-Gates hosszbordás feszítő
-Optimal Vízpumpa
-Fagyálló
- Szelepfedél tömítés

Most egy darabig ezzel sem lesz gond. ( reméljük) :)

Km: 253 280 ----) következő csere 313.000 Km

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-06-21

 
>> Szervizktheoriginal // Alfa 159 TI // 2016-06-21

Hát hol is kezdjem, lassan 5 hónapja hogy megvettem 198e km-rel, azóta sülve főve együtt vagyunk. A vásárlás után egy hónappal meg is vettem hozzá a nyári papucsokat (mivel vadonat új Pirelli P Zero Sotto téligumikkal vettem), így nem akartam elkoptatni a télieket.

Sokat gondolkoztam hogy milyen gumiabroncs márka mellett döntsek, de a méret, és az ár/érték arány is közre játszott. Így hát a 245/40 R19 Laufenn LK01 98Y XL TL mellett döntöttem. Eddig csak jó tapasztalataim vannak a gumikkal kapcsolatban, mind száraz, mind vizes úton, egyszóval ajánlom bátran mindenkinek ezt a márkát.

Februártól ezidáig pár aprósággal is gazdagítottam szeretett Alfám, például LED-es beltér, küszöb, rendszámtábla világítások, első helyzetjelzőt Osram jégfehérre cseréltem, kapott USB töltős mini szivargyújtót, hozzá 2 db 2A-es miniUSB töltőkábelt narancssárga színben.

Ebay-ről rendeltem még a műszerfalra, és a gyújtáskapcsoló köré alumínium "betétet, díszeket" (még néztem ki műszerfali hangszórók köré, és a légbeömlőre is, későbbiekben azokat is beszerzem.)

Ahogy telt az idő elértem a 10 ezer kilómétert, így be is jelentkeztem Csőrihez egy komplett szervízre. Június 13-án fogadott is, előzetesen megbeszéltük mit csinál meg, így én megvettem majdnem mindent a szereléshez. Már vasárnap este levittem hozzá az autót hogy hétfő reggel neki tudjon állni, így estére kész is lett. Mindent precízen, tökéletesen megcsinált/kicserélt. Ezúton is még1x köszönöm!

Költségeim:

1. Nyárigumik:
245/40 R19 Laufenn LK01 4 db + szerelés
Összesen: 105.956 HUF

2. Egyéb kiegészítők:
Osram jégfehér helyzetjelzők - 2.000 HUF
LED-es w5w izzók: 2.500 HUF
USB szivargyújtó: 600 HUF
2 db USB kábel: 500 HUF
Műszerfali "dísz": 7.000 HUF
Gyújtáskapcsoló dísz: 3.500 HUF
Összesen: 16.100 HUF

3. 10e km utáni nagyszervíz Csőrinél:

Gyári szervíz szett (7l Selenia 5W30 PE, olajsz., levegősz., pollensz., üz.szűrő)
Váltóolaj (Selenia Tutela GI/VI 4l)
Szervóolaj (Selenia Tutela GI/R 1l)
Fékolaj (Selenia Tutela TOP4 1l)
Gyári Vezérműszíj szett + vízpumpa
Anyagok: 104.305 HUF
Első lengőkar szilent 2db: 30.000 HUF
Munkadíj: 30.000 HUF


Kicsit hosszúra sikeredett, remélem nem nagy probléma...

Nemsokára töltök fel képeket is mindenről, hogy ne csak a száraz szöveg legyen!

Ciao

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-06-20

Mindig is nagy fétisem volt a fém pedál, mielőtt megvettem az autót már tudtam, hogy ezzel mindenképp fel akarom szerelni. Ahogy megismerkedtem a 159-cel, megtanultam, hogy ez a Ti felszereltség része és ebbe a szettbe többek közt a matt króm tükörburkolat is beletartozik. Ez utóbbi is nagyon megtetszett és lévén, hogy bontott alkatrész vadászgatása nem igazán a stílusom, valamint bontottan is nagyon ritka kincs, berendeltem ezeket az Alfisti-ről.
Küldtek hozzájuk felszerelési útmutatót is. A tükörburkolatok felszereléséhez a tükörlapot le kellett pattintani, így a burkolat rögzítése hozzáférhető volt és el lehetett távolítani. A másik burkolatot felhelyezése után a tükröt visszapattintva kész is volt a művelet.
A pedálok már kicsit nagyobb bosszúságot okoztak. A fém pedállapokat rá kellett fúrni a kocsi pedáljaira, ami nem volt annyira egyszerű művelet a kis helynek és az íves pedáloknak köszönhetően. A kuplung és a fék a helyén lett fúrva, de a gázpedál inkább ki lett szedve előtte a könnyebb hozzáférés végett. 3 csavar fogta, de abból a felső kettő olyan szerencsétlen helyen van, hogy nagy kínlódás volt mind a kiszedés, mind a visszarakás. A fékpedálnál az adott plusz munkát, hogy fémből van, amivel kicsit többet kellett dolgozni, hogy át legyen fúrva, de meg lehetett oldani ezt is. A kuplung volt talán a legegyszerűbb, műanyag pedál, helyén fúrva.
A végeredménnyel teljes mértékben elégedett vagyok.
Pedálok: 95 €
Lábtartó: 82 €
Tükörburkolatok: 63 €
Szállítás: 15 €
Ehhez jött még hozzá 2500 Ft, amit a külföldi utalás miatt felszámított a bank.

>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-21

Történet lényege,hogy el kellett mennem Zalaegerszegre, mikor ott végeztem átmentem Keszthelyre, pont akkor zúdúlt le töménytelen mennyiségű csapadék, még a TV-ben is benne volt. Kénytelen voltam haladni, és átmenni ,egy úton amit elárasztott a víz.
Utána szinte azonnal észre vettem,hogy kb. 100lóerő szétszaladt valamerre.

2napja volt nálam az autó, gondolhatjátok mennyire örültem.
Másnap pont bevolt iktatva az olajcsere stb, gondoltam megnézem a turbo csöveket, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Még kb. 2napig nem aludtam rendesen, aggasztott a dolog. Turbo? Turbo geometria?
Élő adatot néztük, nem épül fel rendesen a turbónyomás, 0,7bar 3500-as fordulaton, nem valami bika...
Kaptam egy tippet, hogy nézzük meg a solenoidot.
Közben elkezdtem google barátommal kutakodni, és rá is találtam GTPeti írására, ahol szinte ugyan ezek voltak a tünetek, csak nálam nem volt hibakód.

Berendeltem egy új solenoidot, Roland159 vállalta a bújócskát, és kicseréltük.
A solenoidot elforgatva folyt ki belőle a víz... Szinte biztosak voltunk,hogy megvan a baj forrása.
Nagyon alul van, így beázhat, a 159-nél például fennt van a zárhídnál.
Vissza tértek a lovak, végre tudtam aludni.
De azért sokba került nekem az a szívesség,hogy elugorjak Zalaegerszegre...