Blog
Folyadékszivárgást észleltem a garázs padlóján, ezért ma felkerestem Csörit a probléma feltárása érdekében. Kiderült, hogy az olaj-nívópálcánál található tömítés adta meg magát és emiatt szivárog az olaj a motorból. Az autó Várpalotán maradt, remélhetőleg jövő hét szerdán visszakapom a vasat.
Hát.... 2nap és kb 150km-ig bírtuk a gyári teljesítménnnyel. A 156 után igen gyengusz volt az autó.
Roland159 barátommal kitisztítottuk a MAP senzort (volt baj), lefalaztuk az EGR-t, és a chipet, mint mindig Manky barátom írta, és küldte át. Az autóra én töltöttem fel.
Így már haladósabb, maradhat. :D
Tartós, kíméletes progit akartam, így lett kb. 180le 380nm


Miután megvásároltam az új autót ( 2016.06.03 ) egy pénteki nap, hétfőn már rendeltem is a szervízhez az alkatrészeket.
Az autó nagyon-nagyon jó állapotú volt, olaszból jött, teljesen rozsdamentes, gyári fényezésű a gép. Ami feltűnt,nincs kézifék, és a hátsó féktárcsák csere érettek. Még ez-az beugrott, részletesebben :
-Olaj : Q8 5W40
-Olajszűrő : Bosch
-Levegőszűrő : Bosch
-Gázolajszűrő : Sofima
-Pollenszűrő : Aktívszenes, márka passz...
-Hátsó féktárcsa : Textar (a betétek újak voltak)
-Kézifék kötél , jobb-bal : Cofle
-Felső motortartó bak : Márka, passz
Előző tulaj cserélt elöl komplett féket (Textar), és hátul betétet, szintén Textar.
Nagy költség lett volna gondolom két hátsó tárcsa, így az rám maradt......
Így lényegében az egész fékrendszer teljesen új!!!
170.000km-nél történt vezérlés csere.
Szerelésért köszönet Hjuee Barátomnak!
189350km-nél történt a csere.


Eltelt két év! 2 év, 6500 km.
Meglátszik, hogy mindkét Selénián ott tudtam lenni, és beújítottam egy Kaposújlakot is.
Nem baj, legalább mocorgott az autó. A két évvel ezelőtti komplett hátsó fék cserém viszont nem nagyon akart meglátszani. Úgy látszik még ez a km is kevés volt. Megjáratás után szépen elindultak a dolgok, két kézifékbowden csere után makulátlan hátsó fékkel vizsgáztunk.
Megtörtént még az olaj és szűrő csere (csak a Selénia), levegő, pollen...
(2db falevelet találtak a levegőszűrőben, nem is tudom minek cseréltettem, de mindegy. Ez is úúúúj. :) )
Ha már karbantartás, kapott egy kis ózonos klímatisztítást és ezek után begurultunk
műűűűűűszakira.
:D 5*
128000Km-nél rászántam magam a műveletre, az alkatrészek már pár hónapja meg volt.
Ráment az egész nap így másodjára is, de nem a tényleges munka volt sok, hanem a szívás :-)
Haspáncél csavar anya megpörgött, egy órán át rimánkodtam neki hogy jöjjön ki, majd végül megadta magát.
Autó felbakolása és motortartó bak lebontása után kiderült, hogy az emelőm kis terhelésen elengedi az olajat (?????????????) Ha a kocsit emelem az nem gond neki, de ha csak a motort tehermentesítem, vagy üresen emelve hagyom, lekókad.
Na mindegy, rohan apóshoz a kis teleszkópos emelőért, elég az a motort tartani...
Innen már nem volt gond, azaz csak egy. Még mindig nem vettem 15-ös dugókulcsot :-(
Csónya dolog, de a negatív torx készlet 22-ese "pont jó volt rá". Legközelebb lesz 15-ös krova fej...
Vezérlés feszítő beállítása után még szétszedett állapotban beindítottam. Minden rendben volt, összeraktam és mentem vele pár kört.
És most a szokásos rám jellemző placebo :-) Halkabb a motor és amit korábban írtam ill. találkozókon mondtam, az alapjárati motor ill. kaszni rezgés teljesen megszűnt :-D
NEM REMEG AZ AUTÓ, MEG A KORMÁNY HIHI.
Nem központosan volt feltéve a 4. képen látható bak a függőleges csavarokra pl.
Vagy ez okozta vagy nem, mindegy is, most jó.
A project sikeresen végződött.












Első komolyabb tétel amit rá kellett költeni. Természetesen a fantasztikus német FOSCH adta fel a szolgálatot. Sajnos viszont csak ezzel működik normálisan így nem kísérleteztünk más márkával. Viszont most érezhetően jobban megy, a fogyasztásra kíváncsi leszek mert eddig elég alacsony volt.
Km. óra állás: 75240
A mosóban eltört tükör helyére rendeltem Trencsikéktől egy másikat. Egy új utángyártott se lett volna sokkal drágább, de ezen Magneti Marelli logó van, én meg fetisiszta vagyok, szóval ez lett.
Egy szép kékre fényezett darabot küldtek. Első nekifutásra elöntötte a sz@r az agyamat, aztán rájöttem, hogy én voltam a hülye. Egy szóval se mondtam, hogy facelift előtti autóra kell. Külön dühítő, hogy nekem is volt faceliftes 156-om...
Kék tükröt viszont nem akartam, mert a) facelift előtti autóra matt fekete való és b) az autó sem kék. Előkaptam a csavarnyúzókészletet, és elkezdtem legózni. A régi tükörházat passzítottam össze az új talppal. A második legnagyobb gondot az ajtó belső oldalára felpattintott háromszög okozta. Harmadik nekifutásra sikerült leszedni, de legalább jól: el se törtem, és a patentek se estek bele az ajtóba. A legnagyobbat meg a kisfiam. Nem egyszerű úgy dolgozni, hogy egy hároméves minden kérdésére is válaszol közben az ember. Kormány, egy kazal pedál, egy csomó kar, mindenféle gombok.. csupa izgalom egy autóbelső. :)
Most van egy régi-új tükröm, amit nem hajt be a menetszél, és működik az elektromos állítása is. Csuhaj.
Minden évben szezon elött elnyomok egy klímatisztító spayt a kocsiban , biztos ami biztos :)
Hátsó sor elé le kell rakni a dobozt, és benyomni , klímát maxon működtetni belső keringetésen, és ajtókat becsukni. Járatni kell 10 percig utána jól kiszellőztetni és kész is.
Km: 253 225




eltelt 1 év és 10 000 kilóméter, így megcsináltuk az olaj-légszűrő-olajszűrő cserét. CASTROL 10W40 ment bele, amúgy minden oké a kocsival, júliusban meg kell járnunk münchent és vissza, izgalmas lesz az már biztos :D