Blog
Egy ideje elég izgalmas hangokat adott ki az első futómű. Az alsó lengőkarra gyanakodtam, mivel azt én még nem cseréltem, tehát meg is rendeltem őket. TRW lett volna a befutó, de a budget gátat szabott a terveimnek. Kamoka márkájút rendeltem, de mivel az üzletnek az nem volt raktáron, így küldtek helyette SRL-t, ami állítólag drágább, viszont én még életemben nem találkozta ezzel a márkával. A szállítással is volt némi probléma, mert múlt héten kedden rendeltem meg, péntekre kaptam meg. Kicsomagolás után meg örömmel néztem, hogy olyan lengőkart kaptam, aminek semmi köze a márkához. Pár nap várakozás után végre megérkezett a helyes lengőkar, így ki is lett cserélve. Szenvedés volt a bal oldal, 3 órát cseréltük Laci barátommal. A jobb oldal gyorsabban kész volt. Szétszerelésnél megnéztem a többi alkatrész állapotát és szomorúan láttam, hogy a tavaly berakott Monroe kormányösszekötők 2-3 millimétert lötyögnek. Szerencsére a gyáriakat eltettem tavaly, így ki tudtam cserélni azokat is. Elszállt a geometria, de csend van végre.
Km állás: 240 145
Bár a MiTóból nem volt Blackline széria, azért lássuk be, a fekete tető nagyon fánki. Szóval az Autodekor.hu csapatával megcsináltattam. Nagyon zseni. Szerintem :)
És, ha már ott voltam, és nem volt értelmes Martinis matrica a neten, akkor csináltattam velük egyet autófóliából. Azért a teljes Martinis matricás árban is durva lett volna, meg nem is áll jól a MiTónak, de ez a kis szolid levonó még egyedibbé teszi.



Ahogy megjött az állítható futómű,másnap már vittem a szerelő komámhoz.Tudtam hogy nem lesz egyszerű kicserélni,mivel egy két helyen szépen össze voltak rohadva az alkatrészek,ezért néhány dolog ki lett cserélve.2 nap leforgása alatt minden megvolt.
Amik cserélve lettek:
-első-alsó-felső lengőkarok mind a két oldal
-első stabilizátor kar mind a két oldal
-első toronycsapágy mind a két oldal
-hátsó stabilizátor kar mind a két oldal
-hosszkitámasztó mind a két oldal
-hátsó toronycsapágy mind a két oldal
A magasság nem végleges,menni fog még lentebb is találkozókra,de mivel mindennapi használatban van,kénytelen vagyok így használni.




Tavaly az autót egyetlen, alig hallható futóműhibával vettem. Úgy voltam vele, hogy majd kiforrja magát, a februári szervizen se nagyon tudtak rá mit mondani DZ-ék, mert a kerék rángatására nem adott hangot. Május végére sikeresen kiforrta magát, úgyhogy baloldali kormánygömbfej és kormányösszekötő csere pipa, na meg a futóműállítás is elől-hátul.
30+8k Ft -> TRW cuccok, munkadíj @ DZ, futóműállítás @ AKH Fehérvári út
Unalmas perceimben kitakarítottam az "egérszelepet" és a szívócső elérhető részeit, volt bennük anyag mit ne mondjak...
0,5k Ft-> papírtörlő, féktisztító, wd40. meg 3 óra munkadíj a saját arany időmből :DDD
Parajelenség: 2000-es fordulatig erőtlenkedett az autó, alig-gázos indulásra majdhogynem lefulladt. tomchip70 kollégával konzultálva -miután vettem kábelt és felraktam a MES free verzióját- arra jutottunk, hogy a légtömegmérő fáradhatott el. Nosza, "velem aztán nem baszik ki" alapon rendszer szétszed, mert természetesen a Bosch a létömegmérő betétet appppppszolút nem szabványos csavarral oldotta meg (5ágú kisvirág, benne pecekkel- sánta, pöcsös torx magyarán. Szóval mindent ki kellett bontani, amiben a 12 évet osztrák klímán érlelt csavarok nem akartak annyira partnernek bizonyulni. Későbbiekben lehet veszek majd egy nem berohadt csavaros légszűrőházat, de van esély a dircsiszürcsire is, úgyhogy nem sietek vele.
Node vissza a fősodorba, légtömegmérő a kezemben, féktisztító meg a másik kezemben, úgyhogy fél flakon erejéig összebarátkoztattam őket. A bukkake-parti végére a légtömegmérőben szép fényesen látszott a szál, azóta nem is rakoncátlankodik, csak az utóbbi pár napban kellett kicsit nagyobb gázzal indulni, de az ilyen melegben, amikor fullon jár a klíma, normálisnak tekinthető.
0,5k Ft féktisztító. Berohadt csavarok nélkül fél óra, így megvolt egy egész is legalább.
GEORGE bratyómtól mindig el lehet lesni egy-két dolgot, amit aztán én is megakarok valósítani. Így történt ez az amerikai stílusú oldalsó helyzetjelzőkkel is. GEORGE-nak ez mániája, minden autóján megcsináltatja, így a 155-én is. Megláttam, megtetszett és én is megcsináltattam. Beszerezte nekem a lámpákat és ajánlott egy jó műanyagos szakit Százhalombattán. Nagyon hamar kész lett vele a srác, egyik este elvittem neki a lökösöket és a lámpákat, másnap már mehettem is értük. Viszont sajna nem sikerült annyira szépre, mint GEORGE-é, de ezt már csak otthon vettem észre, amikor tüzetesebben megnézegettem őket. Mondjuk messziről nem szembetűnő, közelről meg nézze senki. :-D Aztán ha már ott jártam, kicseréltettem az első ajtóborítás kárpit részeit is, hogy egyezzen a hátsókkal. Ugyanis azokat már akkor lecseréltem, amikor beraktam az elektromos ablakemelőket. Szóval most már egyformák. :-)
A lámpák bekötését én csináltam. Behúztam a lökhárítók belsejébe a kábelt, hogy ne lógjon a nagyvilágba, aztán hátul a jobb oldalon a tetőablak vízelvezető csöve mellett húztam ki kívülre. Belül a hátsó lámpa kábeleihez (fekete és sárga) gyorscsatlakozókkal kapcsoltam össze, így nem kellett blankolgatni és forrasztgatni!
Elöl annyival nehezebb volt a dolgom, hogy a jobb első lámpát szét kellett szednem, hogy a kábelt be tudjam kötni ugyanazon a gyorscsatlakozós módon, ahogy a hátsót is! Szuper lett! :-))
Költségeim:
- Lámpák: 7000,-/4db
- Munkadíj: 15000,-












Rég tervben volt az állítható magasságú futómű,ezért meg is rendeltem az rs shop oldalán,amit kb 2 hét leforgása alatt el is juttattak hozzám,ugyanis nem volt nekik raktáron.
Nyári gumikat mindenféleképp vásároltam volna,de azt nem tudtam eldönteni hogy használt "minőségi" vagy olcsóbb kategória de új legyen.Maradt az olcsó,új Nankang ns20 205/40 R17.Ha 2 szezont elfutok vele nekem bőven jó.
Költségeim
Ta Technix állítható magasságú futómű:110000.-
Nankang ns20 gumik: 56000.-


2016.03.25. óta vagyunk együtt, és megtettünk 5865km-t. Korábban nem volt dízel autóm, és kissé tartottam az esetleges nagyobb költségektől. De őszintén be kell vallanom, kellemesen csalódtam mind a 156-os típusban, mind pedig a JTD motorban. Főleg városban használom, mégis inkább 5 literhez közeli a fogyasztása. Ez a korábbi benzineseknél tapasztalt 10 liter vagy e fölötti értékek után kifejezetten tetszetős. Az autó maga is elég jó állapotban van. Én igyekszem majd az apró előkerült hibákat kijavítani. Ferke szerint teljesen rendben van, sokáig teszi majd a dolgát. Bízom benne, hogy így lesz! :)
Mivel nem tudom pontosan, mikor lett megejtve a legutóbbi olajcsere (megvétel óta 5600km-t mentünk) most (majdnem) kerek számnál (190.269km) itt volt az ideje. Cserélődött az olaj, a szűrők, a gázolajszűrő is, és ki lett tisztítva az EGR is. Kíváncsi vagyok, lesz-e javulás az EGR tisztítás után.