Blog
Tutela Car Zc synt 1 liter: 2600ft
RAPRO motortartóbak: 10200ft
Birth motortartóbak: 4200ft
Arkon motortartó gumibak: 8500ft
Ritka zord egy tél az idei, jókor cseréltem izzító gyertyát, az az igazság. Tavaly kihúztuk szívócső melengetéssel, idén gondok lettek volna.
Ma reggel -17.5 fokot mutatott a hőmérő. Erre nem számítottunk, azt hittük hétvégén túl voltunk a nehezén. Erre még egy fokkal hidegebb lett. Mindenre felkészülve kimentem indítani. Arra az egyre nem készültem, hogy a kapu kinyitása lesz a neheze. Annyira összement a hidegben a vaskapu, hogy befeszült a zárnyelv. Alig bírtam kinyitni. :-)
Aztán beültem a kis TD-be. Gondoltam két izzítás azért nem árt... Aztán elfordítottam a kulcsot, vidáman tekert egyet és már járt is a motor. Semmi csörrenés, semmi köhögés, semmi szenvedés. Csak úgy beindult és járt, mintha plusz 17 lenne. El se hiszem. Jó kis autó még mindig :-)
Már egyre kevesebb meló van :) Lökhárító tartó javítás, utána lámpa csere: vissza rakom a gyári fényszórókat.









Textar fékbetétek és Brembo féktárcsák kerültek hátra! Tökéletes lett, szuper a fékhatás.
CPS érzékelő csere történt, a szerelőm szerint ritka aki az első hiba jelentkezése után egyből cseréli az alkatrészt! Én azonban kicseréltettem azonnal! :)
Nemrégiben egy instagram-os GTV fényképen akadt meg a szemem (1-2.kép)
Sötétített GTA stílusú lámpa :-) Nagyon megtetszett, ezért gondoltam megcsinálom én is.
Meg kell hogy mondjam annak idején a GTV tervezésekor még gondoltak arra az olaszok, hogy könnyű legyen eltávolítani az alkatrészeket.
Nem kellett levenni a lökhárítót a lámpa kiszedéséhez, mint anno a 156-nál.
(Itt jegyzem meg, hogy az ajtókárpitokat is csavarok tartják, nincs patent ami eltörhet)
A lámpát 3 csavar tartja, mindhárom könnyen hozzáférhető, kb. 2perc kiszedni.
Szétszedni is egyszerűbb volt, elég volt kicsit hajszárítóval megmelegíteni körbe és már lehetett is széthúzni a búrát a lámpatesttől.
A betét ugyanúgy van rögzítve, mint a 156-nál vagy a 147-nél. Csak a búra tartja a helyén, úgyhogy azt egyszerűen csak ki kellett szedni.
Csiszolás, zsírtalanítás és mattfekete festés után lehetett összerakni.
Az üveg búrát átlátszó, hőálló ragasztóval tettem vissza a helyére, hogy tuti jól tömítsen.











A hideg probára teszi a technikát. Egyik fagyos reggel megjelent a figyelmeztetés, hogy az izzítással bajok vannak. S az indulás is köhögéssel indult.
Ma az összes izzítógyertya kicserélésre került, s rögtön régi a ménes.

Egy ideje csicsergett, mint tavasszal a madarak, így szégyelltem vele járni, hát úgy gondoltam kicsit felújítom. Vettem bele 20x23x25 méretű rézperselyt, majd kicseréltem, illetve a kollégám gyártott bele tengelyt, így nem kellett a kopottal visszatenni. Meglátszik mennyit fog kibírni az új perselyekkel. Km állás 248810





Felkerült a téli papucs. Használtan vettem, 2013-as gyártású Bridgestone Blizzak lm30 215/50 R17. 7mm profillal.
Október végével téliesítettem a gépsárkányt, nehogy sót kapjon. Külső-belső mosás és takarítás, bőráploás, majd kerékcsere - túlfújt téli kerekek fel, pont jó lesz azon állnia a garázsban márciusig. A nyáriak leszerelve felnifára. A téli hidegindítások, na attól megkímélném. Szerencsére van OFFos jármű ami pont arra való hogy télen autókázzak vele. Az idén sem döntöttünk hosszútávú csúcsot: egy külföldi túra és néhány rövid hazai út került bele, az össz futás 2016-ban 2500 km volt. Jó úton ahhoz, hogy szobor legyen :)