Blog
Tegnap rászántam magam, hogy kicserélem a kézifékkart, ami már december óta várja a beszerelést. Kicsit tartottam tőle, hogy nehéz lesz hozzáférni a csavarokhoz. Nem lett igazam. Felülről kicsavartam a bowden állítócsavarját. A kocsi alatt, csak a kipufogó hővédő lemezét kellett leszedni és már hozzá is lehetett férni a 2db tartócsavarhoz. Így már teljes a beltér :-)
A GTV szerelési útmutatóját böngészve megakadt a szemem azon, hogy miként kell kiszedni a gyári lábtérvilágítás foglalatát.
Meg is néztem, hogy nekem miért nem világít az a nyavalyás. Azért nem, mert nincs benne, csak a helye. A csatlakozót megtaláltam, de a lámpatest nem volt benne.
Találtam jó áron ledes világítópanelt, amit összekötöttem a gyári csatival és láss csodát világít. :-)





Olaj 5,7 liter 5w40 es olajszuro levegosz, most uzemanyagszuro is
185000 miles
Ma este fél9kor jöttem haza fele, Győr belvárosában , főútvonalon és egy hülye bmw-s kihajtott elém, de ilyedtében meg állt elöttem keresztbe. Nekem és egy másik autósnak is elsőbbséget kellett volna adnia, de ő neki drága bmw-je van , mindent megtehet. Hát a bal oldalát majdnem be zúztam neki, a kereszteződésben srégen álltunk meg , én meg melléje párhuzamosan hogy ne menjünk össze. Köszönet az abs-ennek hogy nem csúsztam meg és tudtam kormányozni. Szegény alfinak most fent lenne az orra, de hál istennek jól végződött. Nem sokon múlt! Az a baj hogy drága autós ökör barmokból sok van, és még a kreszt sem ismerik meg nem is akarják.
Az autó motorháztetejét felnyitva két dolog nem igazán tetszett, mégpedig az elálló felső vezérműszíj burkolat és a kólás kupakkal ellátott ablakmosó tartály, ami az előzetes infók alapján még szét is volt fagyva. A vezérműszíj felső burkolatot egy későbbi bejegyzésben vesézem majd ki, most az ablakmosó tartályra koncentrálok.
A hűtő kiegyenlítő tartályt kifordítva örömmel konstatáltam, hogy az ablakmosó tartály 3/4-ig van ablakmosó folyadékkal, tehát nincs szétfagyva, ezért "nagy az öröm". Egy gyors próba alkalmával örömmel tapasztaltam, hogy a szivattyú működik és a spricniken keresztül gyönyörűen tudom az ablakot permetezni és ezáltal tisztítani.
Már csak a beöntő nyílás csere van hátra. Szerencsére nagy az egyezés a sedan és a kombi beöntő kupak között, még ha nem is 100% az egyezés. Kis erőltetés után sikerült a helyére pattintani és tekerni (a bontásra szánt ezüst szedánból származó ablakmosó tartály kupakot), így már nem kell magyarázkodni a "kólás kupak" miatt. A művelet után visszacsavaroztam a hűtő kiegyenlítő tartályt a helyére, így ez a történet lezártnak tekinthető.
Egy későbbi bejegyzésben kitérek a vezérmű szíj burkolatra és a felső motorkitámasztó bakra is, mert sajnos mindkettővel foglalkoznom kell(ett) a siker érdekében, ezért most kicsit le kell raknom az autót (ami mivel csak hobbi autó, nem nagy nehézség).






Nem voltam megelégedve a fogyasztásommal és menetteljesítményemmel, sehogyan nem tudtam 8,2- 8,5L/100 km, alá vinni, pedig sokat autópályázom. Eldöntöttem, átnézetem a autót Kusz mesterrel. EGR, pillangószelep tisztítás, amikor kiderült lefittyent a szívósor tetejéről a lamellákat összekötő pálca. Sehogyan sem tudtuk visszarakni. Elkezdtem utánajárni a dolgoknak. Kiderült, hogy ez nem egyedi eset és nagyobb galibát is okozhat ez a probléma, ha letörnek a lamellák, de ezt nem várjuk meg :)
Alfás Marek segített a problémán, vettem tőle egy 166- os nem lamellás, kompatibilis szívósort, amit ma kitakarítottam, makulátlanra. Most várom, hogy ki tudjuk cserélni, mert minden szerelő fullon van, akit ismerek.
Ja az EGR, pillangó után 7,2 lett a fogyasztás, ez már tetszik, kíváncsian várom a szívósor csere után mennyi lesz. A menetteljesítmény is javult, de még nem tökéletes.
Észrevettem hogy nincs a helyén a hátsó kárpit magas hangszorója. Be volt esve, kiugrott a helyéről. Levettem a kárpitot és ott lifegett. Amikor vissza patintottam kicsit zörgött a helyén és mozgott picit. Körbetekertem egy kis szalaggal hogy ne rezegjen. Utána stabilan bepattant a helyére. Másik oldalt is megcsináltam ezt.




Sikerült vásárolni Seat Leon Cupra koptatót így ma végre az is felkerült a kocsira! Szerintem a lököst majd hőlégfúvóval egy helyen nem artana megmelegíteni akkor fog igazán illeszkedni! Amugy nem rossz! :)



Manapság azt kezdem tapasztalni,hogy kis fordulatnál olyan morgó hangja van a kormányomnak és egy picit berázkódik is. Mivel menet közben minden ok én arra gondolok,hogy kezd rendetlenkedni a szervószivattyúm. Az olajat már cseréltem de a hibajelenség megmaradt. Tapasztaltabb cartársaktól kérdezném,hogy ez szivattyúcsere lesz?




