Blog
Az autó megjárta a Budapest-Split-Brac sziget (Bol) - Balatonszemes - Budapest utat, mely a Trip B szerint kis sallangokkal, barangolásokkal 1800km volt. Az utat mondhatjuk kvázi problémamentesnek, de néhány apróság felmerült, és egy gumisnál is meg kellett állnunk:
- Az indulás előtt benéztem a motortérbe (előtte néhány hónapja, a keservesre sikerül helyzetjelző csere idején nyitottam fel), és szomorúan tapasztaltam, hogy a tavaszi állapothoz hasonlatosan megint csak a tartályom alján van hűtőfolyadék. Mindig marad a 90 foknál a mutató, tehát nem gyanakodtam, de kezdtem az EGR fedélre gondolni... Viszont ismét azt látom, hogy a kiegyenlítő tartály külső, középső peremén FELÜLRŐL van odaszáradt fagyálló... Nem tudom mi bajuk van ezeknek a tartályoknak, tán a kupak rossz, és kinyomja a nyomás ha az optimálisnál van a szint? Csak mert ennél az 1/3-os állásnál nem fogy lejjebb... Na mindenesetre feltöltöttem desztvízzel, és az 1800km után visszaálltunk ugyanoda, ahonnan indultunk. Ebből megint tartálycsere lesz.
- Elég régi, Sava abroncsok vannak az autón, ezzel vettem. Ősszel veszek egy új garnitúra télit ezekre a 16-os felnikre, ezért gondoltam, addig csak húzzák. Az én hibám, hogy nem foglalkoztam a futóműbeállítással, pedig tudom már egy jó ideje, hogy kissé félre hord. Koptatta is a jobb első külső felét, de épp a kopásjelzőig ért, gondoltam, ez még jó lesz. Viszont Brac szigeten, a hazaút napján kitekert kormánnyal megállva láttam, hogy a belső oldala a guminak olyannyira elfogyott, hogy szőrszerűen kilógnak a fémszálak. Gyerekkel, családdal 800km-nek így nem megyek neki, ezért Split-ben találtam egy kisebb gumist, ahol 370 kúnáért (kb. 15 ezer Ft) kaptam két használt, de nagyon jó állapotú (bár téli) abroncsot szerelve az első kerekekre. Három hónapra megfelel, de a következő szervíznél úgyis cseréljük a stab pálcákat, és utána azonnal irány a futóműves!
- A hazaúton még csinált egy olyat, hogy hátsó ablakmosásra nem indult el a hátsó ablaktörlő, csak hangosan kattogott a kormány felől valami relé. Külön lehetett "manuálisan" törölni. Aztán mostam egy első szélvédőt, és helyre állt a rend a hátsónál is... Lehet, hogy ez a hiszti annak szólt, hogy használt papucsokat kapott és nem a mai divatnak megfelelőt... de azért érdekes volt.
Alapvetően viszont jól telt az út, csomagokkal, 2+1 fővel 6,4-es átlagfogyasztás nagyrészt autópályán, kis rész város és szeprentinen végig klímával szerintem jó. Az ülések nagyon kényelmesek elől, ez az első autó, ahol Budapestről egy ülésben elhagytuk Zágrábot, és csak a gyerkőc miatt álltunk meg. Azt követően pedig Zadarnál, majd Split-nél.. nagyon jó ilyen hosszú utakon is. A kis 2.0 ereje pedig mindenhova elég volt.
A Spider mellett a 159-es is eljött, nehogy bármelyik is megsértődjön. Jó volt találkozni néhány ismerőssel, illetve megismerni és arcot kötni néhány fórumos cartárshoz. A helyszín nagyon tetszett, jó volt ennyi Alfával strandolni.
Mindkét autót levittük, a Spidert odaúton én, visszafelé a - szintén fertőzött - húgom vezette. Igen nagy dugó volt a szombat reggeli induláskor, autópályára viszont nem megyünk mert az út maga az élmény. Ezért aztán mikor Tárnoknál megállt az élet, lekanyarodtunk Sóskút felé, majd a Biatorbágy-Etyek-Vértesacsa-Lovasberény-Székesfehérvár útvonalon támadtunk. Nagyon szép út, ajánlom mindenkinek, bár az út minősége alacsonyabb autóknak gondot okozhat. Hazafelé kompon jöttünk, és még megálltunk a híres széplaki lángososnál.
Megérkeztek az új tárcsák és betétek, ideje kicserélni őket. Bár a 40 fokban nem sok kedvem volt nekiállni, de nincs mit tenni ha muszáj. Egyszerűen ment minden. Előre Brembo tárcsa kerult ferodo betéttel, hátra trw került mindenből.
Megjöttek a nagy melegek, így ideje volt a korábban megvásárolt klímahűtőt beszerelni. Valami más típus hűtője volt benne, mert az eredetileg két oldali csövezés át lezt alakítva egy oldalasra. Szerencsére öcsém autóklímával foglalkozik, így tudta mit merre hogyan. Újracsöveztük az új hűtőt, feltöltöttük, és próba. Így egy hónap után is remekül működik.
Hátsó futómű keresztlengőkarok, stab rúd cserélve.
Külső- belső féltengely gumi harangok szintén cserélve (:
Lengőkarok+ stab rúd : 97 €
Gumi harangok :
Szerelő : 20 000 Ft
Szerelőmmel átnézettem a futóművet és úgy néz ki a helyzet, hogy a lengőkarok cserére szorulnak.
Megrendeltem a szettet. Természetesen TRW-t.
2x TRW alsó lengőkar
2x TRW felső lengőkar
2x TRW első stabilizátor
2x TRW hátsó stabilizátor
+ egy bölcsőt is vettem, mert ami alatta van, csereérett lett.
(45.000Ft)
Beszerelés majd a rugókkal együtt.


A csúcsmodell, 3.0 V6 24 - Georgensmünd
- 7.700 Euro
- 112.000 km
- 245/40x17-es kerekek (kicsit nagynak tűnnek),
- csúnyák a fehér felnik,
- elöl "nagy fék" gyárilag, jó még egy darabig,
- hátsó fék is jó még egy darabig,
- a bal oldali küszöb nagyon durván emelési sérült, az éle fél hosszon visszagyűrve a küszöbbe,
- emblémák elöl-hátul cserélve,
- az összes többi hiányzik (Pinninfarina, Spider, stb.),
- extra feketített hátsó lámpa a csomagtartóban, gyári van fenn,
- motortét rendben,
- májusban szervizelt,
- vezérlést az előző tulaj cserélt vagy 5 éve,
- 5 éve van a gazdánál,
- új alsó első lengőkarok,
- fehér rugók hátul (?),
- ablakokat lehúzza az ajtó nyitásakor,
- euro 3-as,
- hűtővíz szint alacsony,
- rozsdamentes dobok,
- vezetőülés bal támasztója laposra ülve, betétje kuka,
- nagyon kopott a bőr,
- szürke szőnyeg rettenetesen koszos, a vezetőülés mögött több helyen olyan, mintha ki lenne égetve cigarettával,
- tetőnyitás jól működik,
- vászon kopott (ahol nálam volt), jobb oldalon a varrás sérült, a tető alól egy fekete madzag lóg ki a jobb oldalon,
- ablak nagyon matt, de még puha,
- kocsi karcmentes,
- frissen mosva, a vízcseppek alul a küszöbön még láthatóak,
- motor meleg volt (mosóban voltak?),
- hátsó lökkös végig lehúzva, mintha a garázsban nem fértek volna el tőle és minden végighúzta
Nem mondta, hogy velem szeretne jönni :-(



Kedden megvolt a litván túra utáni nagytakarítás, úgyhogy nem állt semmi a soros bőrápolás útjában. Nincs is szebb, mint 40 fokban a napon kenni, törölni, kenni, törölni... Mindegy, szép lett. Bevásárolni nem kellett hozzá, volt még mindenből.
