Blog
Ráfért már az autóra ez is, így nem halogattam tovább.
A szomszédos faluban készült és újra jó ránézni az autóra. :)
Videó van róla, de azt nem tudom feltölteni.
Végre eljutottam Mankyhoz és meg lett kicsit okosítva a gép.
kb. 180LE és 380NM
Az Elaforgtól érkezett újra a komplett olaj és szűrő szett a cseréhez.
kb. 28e Ft
munkadíj 6e F
Még a VTT-re hozott nekem "Coyote" Sanyi egy szép új kiegyenlítő tartályt és kupakot. Ugyanis a Selénia Rallyról hazafelé, ha gyorsan mentem az autóval, fogyott a víz. Kazes tapasztalatai nyomán az első gyanúsított a kiegyenlítő tartály volt.
Aztán pont a napokban olvastam a blogját, a csere darab nála nem sokat bírt, úgyhogy óvatosabb lettem. A tartály megy a lassan gyűlő tartalék alkatrészek közé...
Első lépésben levettem a kupakot és szétszereltem. Majd szétszedtem az újat is és ha jól sejtem meg is lett a hiba. A pici rugó, ami a gumi szelepet nyomja a nyíláshoz igen összement az évek során, nyilván nem tartott megfelelő túlnyomást, illetve kifújt.
A szétszerelt új kupakból felújítottam a gyárit, így szép eredeti pajzsos alkatrész maradt ez is.
Körbenézve a motortérben kicsit váratlanul ért, hogy a hűtő ventillátora le van billenve. A vízcsövek fogták, hogy ne essen ki. Két kis gyenge patent és az abba beletekert lemezcsavar fogja gyárilag. Az egyik kis patent egyik füle elporladt, és műanyagostól, csavarostól kidőlt. A túloldalt egy lemezbe tekeredik a csavar, de ez a kis lemez is el volt törve.
Kapott egy kicsit tartósabbnak ígérkező megoldást, kerámia távtartókkal (ha már épp a kezembe akadt).







E-bayen találtam egész jó áron cápa uszony antennát, ami nem gagyi hatású és nem csak dísz antenna. Igaz VW-be való így a csatlakozó nem passzolt, de a gyáriról levágtam és átforrasztottam erre.


Érkezett még pár alkatrész.
Miután a bal oldalon kicseréltem a lengőkart, ott meg is szűnt a kellemetlen zaj. Viszont reggel fekvőrendőrön való áthajtáskor újra jött a hang, ugyan olyan. Érdekes, hogy csak reggelente hallatja magát, délutánra már teljes csendben hajtok át ugyan azon a fekvőrendőrön. Tisztán kihallatszott, hogy a jobb oldalról jön, nem is vizsgálgattam, csak automatikusan rendeltem is a jobb oldalra is az alsó lengőkart.
Beszerzésre került még gumi az első rugók alá, ugyan csak a balos volt nagyon gatya, de cserélem majd a jobb oldalit is mert az újhoz képest némileg az is már el van laposodva. Ennek beszerzéséért köszönet HpeDave kollégának.
Még érkezett új takaró elem a ködlámpák köré, így a régi nappali menetfény kiszerelésre került. Maradtak a ködlámpába építettek (bőven elég)...








153251 km-nél, 9882 km után kapott újra Eneos 10w40-et, Champion olajszűrőt és új pollenszűrőt. TZolitól kaptam ajándékba Alfás szelepsapkákat, illetve végre raktam a kipufogóra króm véget is.


Lekerültek a téligumik :) Utolsó szezonos szett volt, gondoltam jó lesz míg el nem nyalódik teljesen... megtörtént, felkerültek a nyárik
A hátsó ETF fékbetétek is eddig bírták, már sikított mindkettő, ha fékeztem, ha nem, elegem lett belőle... csere TRW-re.
203.107 km
0
570