Blog

>> AutóápolásPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2017-08-12

Utoljára márciusban ápoltam le ugyhogy nagyon ideje volt már....ismét az autoglym-es cuccokkat használtam!Még mindig gyönyörű ez a Momo vaj bőr,imádom!Két napig most pihizik az autó hogy a bőrnek legyen ideje beszívni az ápolót!Következő ápolás ősszel!

Sikerült egyeztetnem végre időpontot a szerelőkkel vezérlés csere miatt, elvileg van még benne km (114.500 km jelenleg) de már szerettem volna túlesni ezen a kötelező körön :)

Megrendelték nekem a gyári vezérlést vízpumpával, illetve egy hosszbordás szíjat láttam még cserésnek, így abból is kapott újat.
Ha már ott voltam elvittem az olajat és a szűrőket is amiket már egy hónapja megvettem, így ezeket is kicseréltük tegnap. :D

Jövőhéten is lesz mit csinálni... kaptam pár hete egy kavicsot, így szélvédőcsere lesz...

 

Pár hete sikeresen ránk "toltak" egy autót a piros lámpánál, látszatra nem történt nagy tragédia, csak két kisebb horpadás és a műanyag betét patentok eltörése de mégiscsak pár hete volt nálam az autó!!!

A javításról megállapodtam a biztosítóval hogy szak szervizben fog történni, így jutottunk el a Budaörsi szalonba.
Az autót múlt hét hétfőn vittem be és már pénteken hozhattam is el.
Szép munkát végeztek egyébként a srácok, meg vagyok velük elégedve.

A hátsó műanyag betétet újra cserélték, a lökhárítót és az ajtót javították és fényezték, szebb lett mint amikor megvettük :D eltűntek végre a hátsó ajtóról a karcok, gondolom körömmel fogva csukta le mindig az ajtót az előző tulaj...

 
>> SzervizWillR // Alfa 156 1.9 JTD // 2017-08-11

A mai napon megtörtént a kötelező olajcsere, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő cseréje, valamint bekerült két új Monroe gatló hátra, így végre kész lett a komplett futómű felújítás is.
A fényszórókkal valami nem stimmelt, az izzók is fosok voltak benne, így ez is cserélve, beállítva.
207.124 km

 
>> Eseménykrecsi // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-07-16

Vásárlás napja: 2017.07.16
Km állása 138582

 
>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-08-11

Nem tudtam 100-ast tankolni, úgyhogy csak 30 liter 95-öst töltöttem bele. Itt áll az óra.
A napi számlálóból "hiányzik" kb. 150 km, mert akkor vették ki a generátort. A lámpa sem világított, így ez valószínűleg egy újabb 12 liter/100 km alatti fogyasztás.

Pedig néha megdörmögtetem a vérmedvét. Egyesben és kettesben, hiába a profi futómű és a sportos gumi, 4000 fölött nagyon igyekszik tapadást találni. Addig is megy rendesen, de onnantól jön az ördög és pokol. Ha ihletett pillanatokban megtapad, akkor borzalmasan megy; a múltkor motorokat kergettem lámpától lámpáig egy német autópályán. Meg egy rendesen szétfaragott 93-as Saab-ot. Remegett utána kezem-lábam. Dö Vérmedve hezgát dö páör.
Viszont az esetek 99%-ában nagypapiban gurulunk. Látom azokat a helyeket, ahol simán tudnék előzni, ahol régen a GTV-vel szó nélkül nekilódultam, csak mert jól esett, de ma már nem. Pillanatok alatt 140-150-en van az autó, és közel a negyvenhez felelőtlennek érezném ezt a sebességet a legtöbb olyan helyzetben, amelyiken régen el sem gondolkodtam...

 
>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-08-10

Végre a régit volt időm leszedni és a Prot felrakni.

>> SzervizGeorge1990 // Alfa GT Progression // 2017-08-10

Vez. szett, vízpumpa,szerelés 75000
Olajcs, szűrők 25000
Futómű állítás 6000
Új gumik 140000
Termosztát20000
Km állás. 175200km

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-08-10

Olajpumpára gyanakodva ma reggel lehúzott gyújtótrafókkal indítóztam kb. 5 mp-ig. Így nem indul be értelemszerűen és nem is tudja a vezérlő tárcsákat működtetni.

Terveim szerint így a 'hiányzó olajat' felpumpálja oda ahova kell. Indítózás közben az elméletileg alaphelyzetben lock-olt tárcsák nem zakatolhatnak (mint pl. TS). A szelepeknek sem volt hangjuk indítózásnál, vezérlés látszólag oké.

Visszaállított gyújtás után autó indul jelentősen rövidebb ideig tartó kerregéssel...
Hőmérséklet 24,5 fok

 

Néha nem jó, hogy ismeri az ember az autót...

Még szombaton, aug. 5-én néztem meg. Pont olyan, mint amit kerestem:
- 72e km,
- nyári autó,
- piros/fekete belső,
- euro3,
- magánembertől,
- kicsit ültetett,
- tökéletes állapot,
- rozsda még a festetlen alkatrészeken sincs alul,
- fékek, mint az új,
- belső szinte tökéletes állapotban
- kódkártya megvan.
Hibátlan, ráadásul 4.900 Euróért hirdetve. (Egy hónappal ezelőtt még 5.450Euro volt.)
Az egyetlen autó, amivel próbakört is mentem.
Minden működik, az egyetlen észrevétel, hogy valamelyik felni "tök". A Pókomhoz képest új autó. Az első autó, aminél rám tört a "kell" érzés.
Mivel a tulaj édesapja mutatta meg, a szervizelésről csak a könyvéből tájékozódtam. Rendszeresen szervizelve, de a 15 éves kora ellenére a vezérlés cseréről nem találtam semmit.
Innentől ugrott, a "holnap visszajövök a haverral és hazahozzuk a két kocsit" terv.
Vasárnap felhívtam a tulajt, hogy mi a helyzet, nem tudna-e szerezni valami infót a cseréről.
Két nap sms-ezés után jön a hír, hogy 32e km-el ezelőtt volt. Megvan a szerviz számlájának másolata.
Fél órán belül ajánlatot teszek sms-ben (telefont nem veszi fel), amit hajnali fél egykor szintén sms-ben elutasít és sok szerencsét kíván a további keresésekhez. Innentől részéről semmiféle kommunikáció nincs.
Reggelre a hirdetés is lekerült a netről.
Az "eladta az autóját?" sms-re sincs válasz.
Lemondtam a holnap esti szállodát, nem megyünk Sundern-be...