Blog

>> AutóápolásZsé939 // Alfa Brera/Spider 939 // 2017-05-30

Sajnos párszor előfordult, hogy a tető nem nyitott ki rendesen, és nagyon lassan mozog. Googlizás ki mit ír, olajcsere javasolt. Olaj rendel Tutela GI/R. Hidraulikus táp kiszed a helyéről, fejvakarás hogy a szedem ki az olajat. Injekciós tű zsugorcső, és már jön is kifele az olaj, Rettenetesen néz ki. Új olaj bele, tető mozgatása, megint leszív, megint új olaj.
Az operáció után minden korábbi probléma eltűnt, tető mozgatás gyorsabb.

 
>> SzervizZsé939 // Alfa Brera/Spider 939 // 2017-05-25

A múlt héten egy komolyabb gyorsulás után a következő lámpánál nagyon szép füstfelhőt eregetett a masina. Hossza keresgélés után meglett a probléma oka. A fűtőradiátor felé menő hűtővízcsövek a szó szoros értelmében elporladtak ,és nagyobb hűtőköri nyomás mellett a kipufogóra spriccelték a hűtőközeget. Legnagyobb meglepetésemre a cseredarabok 1 napon belül itt voltak, és kezdődhetett a szívás. Mondanom se kell a hozzáférhetőség nulla. A kiszerelt csöveken csak a gumi rész van hővédelemmel ellátva, a műanyag gyors csatlakozóra már nem jutott, meg is lett az eredménye.

 

Nyolc éves projekt a klíma.
Volt már kompresszor is cserélve. Azóta elvileg zárt a rendszer, több órás nyomáspróba alatt is.
Két év alatt viszont megint elillant a gáz a rendszerből.
Ma Topiéknál elkezdtünk nyomozni és úgy néz ki hogy meglett a bűnös.
A nyomáspróbát gázzal, vákummal megint csont nélkül vette a rendszer. A csövek levételekor vette észre a szemfüles szerelő, hogy az egyik szelep nagyon-nagyon finoman ereszt. Pont annyira, hogy hónapok alatt elmenjen a cucc.
Ki lett cserélve és feltöltöttük gázzal.
Most már minden rendben, jöhet a nyár.

 
>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-20

Felkerültek a kígyók, szembenéző, króm.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-01

Kicsit későn, de most jutottam el odáig, hogy beszerezzek nyári gumikat, ugyanis az eladó csak téli gumikkal adta az autót.
Sokat gondolkoztam a méreten, végül a 215/60 r16 lett. Jobban kitölti a kerékjáratot, és az úthibákat is jobban elnyeli.
A gumisnál vettem alfás szelepsapkát.

Mert bár tudjuk, hogy a fék a buziknak való, azért néha csak kell használni és akkor igen jól jön. Így gondoltam kicseréltetem, mégiscsak költséghatékonyabb megoldás, mint a darabonként 450ezres xenonfényszóró szilánkjai fölött sírdogálni.
Mikor a kuplungos móka után elhoztam az autót, jelezték a szervizben, hogy ésszel legyek, mert a fék erősen az elfogyás felé tendál. Abban maradtunk, hogy a pannon puma lekerül a lélegeztetőgépről az előző sokk után, akkor jelentkezem és megejtjük a cserét.
Hosszas eszmecserék után arra jutottunk, hogy párezer Ft spórolás nem éri meg a kockázatot és a szerviz által javasolt teljes Bosch szett kerüljön fel az általan javasolt Zimmermann tárcsa és TRW betét páros helyett. Szerencsére a fékcsövek hibátlan állapotban voltak, így azokat nem kellett cserélni, fékfolyadékot viszont mindenképp, mert a szervizkönyv szerint 2012-ben volt cserélve, ami alapján esedékessé vált már erősen.
A fékpedálon sokkal pontosabb a visszajelzés azóta, a fékhatást még nem teszteltem, nem akarom szétégetni a friss féket.
Ezen kívül apróságok voltak csak, egy első helyzetjelzőt kellett cserélni és felkerült egy alsó motorburkolat, ami az előző szervizlátogatások valamelyikén (még 2016-ban) elmaradt...
Sajnos a jobbos oldallégzsák kontakthibája nem múlt el a ráolvasásoktól, az komolyabb beavatkozást igényel.

Ja meg volt egy gumicsere is, a a Hankook Ventus Prime 3 K125 helyett egy Bridgestone RE002 lett a nyári gumma, ezt egy gumicsere árában sikerült megoldani :) Egyelőre "elájulva nem vagyok a Bridgestone-tól, de jobban fog, mint a Hankook, nincs benne az a "lötyögősség" sem, amit abban nem szerettem. A tapadásával amúgy elégedett voltam annak is.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-06-12

Ilyen blogom is volt már 7 és fél éve. Akkor egy csövet kellett lehúzni és egy csavart belenyomni a végébe. Fejlődik a technika, most ez már nem volt elég.

Első lépésben letöltöttem az autó programját, módosítottam a megfelelő táblákat, majd visszatöltöttem. Mivel a 159-cen ez az első ilyen beavatkozásom, jobb is, hogy egy ilyen egyszerűbbel kezdtem.
Az MPPS adapterrel 45 perc alatt jön le a program, viszont meglepő módon 8 perc alatt felszalad a módosított.
Még fizikailag is blokkoltam a korom útját, természetesen ideiglenes próba jelleggel..

A tapasztalatok: simább indulás, simább alapjárat, végre normális gázreakció, mintha kipakoltam volna a csomagtartóból egy zsák ólmot. Az automata váltó is meghálálta, az eddig főleg hidegen érezhető enyhe "dobás" eltűnt. Lehet lehelet finom gázzal gyorsítani, úgy sem "dob" a váltó, nem rángat be a motor, nincs hezitálás. A 146-nál is érezhető különbség volt, de ennél inkább drasztikusnak mondanám.

Update 500km után: a fogyasztás autópályán elég határozottan csökkent. Egyelőre csak a computer szerinti adatokat látom, de a 9.7-9.9l-es pillanatnyi fogyasztás adatok helyett sokkal megnyugtatóbb 8.5 körüli értékeket látok bekapcsolt klíma mellett, tempomat 147km/h sebességnél. A városi fogyasztás a fedélzeti adatok alapján nem tűnik kevesebbnek.

MES-el kiolvasva a regenerálási ciklus is hosszabb lett, vagyis lényegesen kevesebb kormot termel az autó, mint eddig.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-06-01

Meguntam a sötét kinézetet, így arra jutottam, kicsit feissítek a hintó külsjén. A választásom a Candy Bloody Red-re esett, lényegében olyan pigment koncentrátumot vettem, amit vagy átlàtszó lakkba vagy átlátszó bázisba kell keverni. Mielőtt felkerült ez a szín, elengedhetetlen volt ezüsttel alapozni. Ezüst alapra 2 réteg candy, majd 2 réteg átlátszó lakk került. A 19-es felnik türkiz színben nagyon extrémmé tették volna ezt a külsőt, így azok is át lettek fújva candyvel. Idő közben sikerült kideríteni milyen felnijeim is vannak: ADR Sterling.

 
>> SzervizA.R.Peti // Alfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2017-06-01

Elérkeztünk egy újabb olajcseréhez, természetesen Selenia 20K került bele. KM állás: 187001

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-05-21

Ma 22 éve gördült le a gyártósorról. Boldog szülinapot :)