Blog

>> SzervizTS // Alfa 159 2.4Jtdm SW // 2017-07-28

Ismét egy bejegyzés.Előzetes terveim szerinti 15000 km es olajcsere intervallum a gyári 35-höz képest sajnos nem valósult meg egyéb rajtam kívülálló tényezők miatt.Így most 19-nél cseréltem.Az olajszűrőt kicseréltem,de a légszűrő-gázolajszűrő páros csak a következőnél fog sorra kerülni.Ezeket nem tartom indokoltnak sűrűbben cserélni.Egyúttal próbáltam ideiglenes megoldást találni a rángatásokra és a hidegindítás utáni leállásokra.Egr falazás és szívósor csere előtt,erre ugyanis még mindig nem találtam szerelőt a régebbi blogomban felvázolt feltételek mellett.Tehát az egr-t kiszereltem,majd a szelepcsatorna tisztításra összeállított dióhéj szóró berendezéssel "megküldtem".Az eredmény bámulatos....Az egr fémtiszta lett belülről.Szinte mint az új.De ezzel nem fejeztem be,az egr szűkítőn lemértem a furatok átmérőjét.4db nyolcas furat van rajta.Tehát összesen 32 mm átmérőn áramlik vissza a szívósorba a füstgáz.Készítettem egy másik szűkítőt 4x6-os furatokkal.Így akkor 24 mm-re szűkült az átmérő.A tömítésre "Mester Hőálló szilikont" Használtam.Ami csak a nevében szilikon,amúgy 1000C°-ig hőàlló.Összeszerelés után az eredmény lenyűgöző.A hidegindítás utáni durva egyenetlen járás,időnkénti leállás teljesen megszűnt,a 24 mm-re redukált egr szűkítő még elegendő ahhoz hogy ne írjon hibakódot.Úgyhogy innen üzenem a győri Autófórum Rieglernek,ahol a szervízvezető szerint el kell fogadnom hogy a kettőnégyes motor ilyen,hogy az udvaron szerelve egy rókafarkú fűrész lapjából flexel kivágott egr szűkítő,és egy egr tisztítás a megoldás arra amire szerintük nincs megoldás.Alfa szakszervíz...vicc...Továbbá a szívósor örvénylapátjait mozgató motor rudazatát lekötöttem és a lapátokat összekötő rudazatot teljesen nyitott állásban rögzítettem.Egyenlőre ennyi,reményeim szerint hamarosan végleges megoldást sikerül kieszközölnöm.Az olajcsere pozitív hozadéka hogy kiderült,nem a váltóm "sír"hanem az olajpumpa visít ha csökken az olajszint.Olajcsere után teljesen megszűnt a hang.Nyilván ennek a problémának a kiderítése egy másik blog lesz.Meg a fékolaj szintjelző cseréje is ami egy balfasz mozdulatból kifolyólag tört el az egr kiszerelés közben,így most egy piros felkiáltó jel is világít folyamatosan,plusz minden indításnál írja hogy kevés a fékfolyadék,és vigyem szervízbe az autót.

 

megtörtént! :D

 
>> AutóápolásAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-07-21

Az autóm nagyon szép és jó állapotú.Szeretném ezt minnél tovább megőrizni.Úgy gondoltam,hogy kap egy alvázvédelmet is,annak ellenére,hogy nem hallottam volna,hogy a 159 egy rohadós fajta lenne.Az én autóm Németországból származik,úgy tudom,sóznak ott is rendesen.Ennek ellenére az előzetes inspekción semmi korroziót vagy problémát nem találtak,amit rendezni kellett volna a konkrét kezelés előtt.Sőt...a vizsgálatot végző szakember agyon dicsérte az állapotát.Persze,nem ezért mentem oda,de jól esett hallani.
A beavatkozást a Várady és fia Kft. végezte Budapesten,a Mázsa utcában.Kis cég,nagy átfutási idővel dolgoznak,én tavaly novemberben kerestem őket és most júliusra sikerult időpontot kapnom...Most jövő nyárra vesznek fel megrendeléseket.
A teljes folyamat 3 napot vesz igénybe és így zajlik:
http://alvazvedelem.com/index.html
Nekem,mivel a hétvége is benne volt,hiszen pénteken kezdték,5 napra nyúlt.
A lényeg,hogy mostmár alulról is védve vagyunk.

 

Nyaralás közben Firenze mellett elment a hajtás. Hazahoztam trailerrel. Kiderült, hogy az új SKF jobbos féltengely rúdja kicsúszott a külső csuklóból....

 
>> SzervizGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2017-07-28

26 ezer km-nél cserélve lettek a szűrők, olaj és kisebb apróságok, így már csak a gyertya cserék maradtak a gépkönyvi előírások szerint. Nem állt szándékomban négyezer km-t futott olajat kikukázni. Állásában a nem felületkezelt alkatrészek berozsdásodtak (már így került hozzám), melyek most cserélve lettek. Kipufogócső tartók, csavarok. Felületi rozsda volt csak, cserét valójában nem indokolta semmi sem, de sokkal jobb a lelkiismeretemnek. Természetesen a beavatkozás ismét a Csörgő műhelyben történt, alapos szakértelem mellett jó beszélgetéssel megfűszerezve. Szervizelések alkalmával itt lehetőségem van találkozni ma már ritkaságnak számító de jó állapotú vasakkal. Múltkori alkalommal Giulietta QV-k hadával, most pedig 147-es GTA-val, ami szintén patika állapotban pompázott. Illetve végignézhettem egy 1.9 Jtd motorkivételt. Fentiek alapján érdemes lenne máshova mennem? Nem hinném.

Km: 30486

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2017-07-28

Autópályás tempónál vettem észre az utolsó pillanatban, gyorsan rögzítésre került, ami a
minőségén is látszik, de a kerek szám volt a lényeg. :)

 

Friss műszaki pipa :-)
Előműszakiról hazaküldtek, hogy a fékbetét vékony. Mondjuk ezt tudtam, már meg volt az időpontom a szerelőhöz. Ehhez képest 224%-os fékhatást mértek. Rápróbáltam azért, hogy mondják meg, ha ezen kívül van valami, plusz reménykedtem, hogy hátha nem kell futni még egy kört. Kellett.

Apum szerelője vállalta, hogy kicseréli hamar a betéteket. Vigyem oda este, másnap intézi. Aztán ebből az lett, hogy még aznap este ki is cserélte elöl a betéteket és a saját autómmal jöttem haza. Örök hálám Neki, sok bonyodalomtól mentett meg.
Az autóm előző gazdijának Enká-nak hála volt egy gyári fékbetét készletem, kaptam az autóval, így alkatrészért sem kellett rohangálni. Még egy pár tárcsa várja majd a beépítést úgy 30-40e km múlva. Most nem volt még rá szükség.

Másnap a gyerekekkel a fedélzeten elmentünk vizsgázni. Természetesen így már rendben volt minden. Sétáltunk egyet, megnéztük az autós újságokat az ügyfélváróban, és már mehettünk is.

>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-07-27

A hátsó ablaktörlőm egyszer csak nem akart működni. Mivel már találkoztam egy ilyen jellegű hibával a jobb hátsó tolatólámpa esetében, hamar megtaláltam a szakadt vezetéket a jobb oldali gumikukacban. Vékony barna vezeték, fekete csíkkal.
Gumikábelből bontottam eret, ennek jó hajlékony a szigetelése. A forrasztás a hátsó ajtóban és a kaszniban van, tehát nem mozog, zsugorcsővel van szigetelve.
A jobb o. tolatólámpa vezetékét kb egy éve javítottam, ez is a jobb o. kukacban van, vékony sárga vezeték fekete csíkkal. A vezetékek szigetelése kikeményedett, ezért törnek el.

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-07-27

Ismét eltelt 10.000 km, ismét olajcsere. :) Nyaralás előtt meglett már a kívánt kilóméter így friss olajjal mehettünk a 640 km es túrára.
Természetesen most is Selénia 20K olaj került bele. Nem mondhatnám hogy zökkenő mentesen ment az út sajnos, mert elkezdett szórakozni az ABS ... ki ki villan néha a hibajelző és ilyenkor a kilóméter mutató is lemegy 0 ra.... nem kellemes. De érdekes ha megmozgatom a kockánál a csatlakozót jó. Mikor hazaértünk végignéztem a kábelt, csatlakozót, és megállapítottam hogy magában a kockában van a bibi.... sajnos. Valami érintkezési hiba lehet , ugyhogy holnap megy a vas egy villanyászhoz hátha meg lehet javítani. Ha már ott vana légzsák hibát is megnézetem vele..... ABS is légzsák is.... külön külön sem jó de együtt ....hmm hát nem túl jó páros... :) DE !!!! levitt és haza is hozott gond nélkül :) és ez a lényeg. nagyon meleg volt végig klímával, 7,5 literes átlagfogyi .

Km: 266.834