Blog
Kicsit kopott volt, így itt volt az ideje. A könyöklöt 2 torzfejü csavar fogja, ami felhajtás után látszik. Egyben jön ki a tároló rekesszel. Utána ki kell nyitni a fedelet és 90 fokban elfordítani a nagy patentett. Utána le kell fúrni a 4 szegecset és lejön a fedél. Visszarakásnál nem szegecseltem, hanem csavaroztam így egyszerübb volt. Ráadásul bármikor könnyen szétszedhető. Úgy néz ki mintha gyári lenne a fekete csavarokkal. Kárpitos nem tudta összerakni mert nincs ilyen vékony szegecse...
Itt csináltattam
Azt írta 25év tapasztalat,magas minőség de összecsapta az egészet. Már amikor odaértem, volt egy megérzésem hogy nem ide kéne hozni. Amikor előttem szétkapta kapásból eltörte a müanyag patent fülét, és közölte a másik fele megtartja úgyis. Gondoltam rendben, szereléshez nem ért de kárpitozáshoz biztos. Otthagytam és pár nap múlva visszamentem. Nem volt ott, szomszédnál hagyta hogy odaadják. Már akkor láttam nem feszes a bőr a hajlatban eláll. Reklamálni nem tudtam. Amikor rápróbáltam az aljára, láttam egy helyen rövid a bőr, kilátszik a perem ha felhajtom a könyöklöt. Ráadásul az egyik ívben csak alágyürte a bőrt nem túl szépen. Visszavittem javítsa ki. Azt csinálta hogy hozzávart a hiányzó részhez alul. Bár felül most már jó lett, alul úgy néz ki mint frankenstein ősszevarva. Az lett volna a korrekt ha kicseréli az egész bőrt amit rövidre hagyott, nem pedig beletold. Úgy döntöttem így hagyom, nincs időm állandóan visszarohangálni hozzá, nem is esik útba. Felülről nem látszik, alját senki nem nézegeti. Mégegyszer nem megyek ide. Gondoltam bárki meg tud csinálni egy kis tenyérnyi fedelet, de tévedtem.












Találtam egy videot, amin a kijelző grafikáját modernebbre lehet állítani.Ki is próbáltam. Letöltés linkje a video leírásában megtalálható.
A team radionav 2.4 Az azonos nevű könyvtár 9 file-t másolod egy formázott (Fat32 nekem jó volt) sd kártyára. Kiveszed a térképeset a kocsiból, beteszed ezt, gyujtásra rakod és elméletileg magától elindul. Végigokézod. Gyújtás le, kártya csere és kész.
video




Ma felhívtam a kereskedőt németben. Megkértem, hogy hívja fel a régi tulajt, hogy nem maradt-e nála a bordó mesterkulcs. Kb óra múlva jött tőle az sms:
"Leider kein weiterer Schlüssel. MfG G. Malcher"
Szerintem már ő sem kapta meg 2009-ben az előző tulajtól.
- életkor: 625 nap
- tankolások száma: 104
- km óra állás: 85670 km
- össz. menetidő: 1.160,93 óra (48,37 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.138,75 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,93 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,18 Ft/km
- átlagos napi futás: 137,07 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,74 %

Jóideje tervben volt a clean első lökös megvalósítása,de valahogy mindíg elmaradt.Múlt héten talaltam egy kihegesztett gyárit,ami csak fényezésre várt,hát lecsaptam rá.Fényezés és fel. Nagyon sexy 😁



Egyre nagyobb a hőség, egyre melegebb az autó.
Elhatározás: hővédő fólia került az autóra. A telepítő kiválasztásánál a tapasztalat volt a legfontosabb.
Telepítő cég:
http://www.autofoliazas.co.hu/
A telepített fólia:
B oszloptól hátra: https://www.autofolia.eu/hu/autofolia-tipusok/skyfol-autofolia/skyfol-hp-pro
A és B oszlop között: https://www.autofolia.eu/hu/autofolia-tipusok/skyfol-autofolia/skyfol-ntpro-uvegfolia




Elérkezett az ideje, hogy az FM transmitter jellegű cuccot leváltsam (nem volt sem hangminőségben sem komfortban az igazi).
A kiválasztásnál egy nagyon fontos tény volt, hogy bluetooth képes legyen. Erre esett a választás:
http://digivilag.hu/autohifi/21379-dension-gateway-lite-bt-mkii-ipod-es-usb-interface-bluetooth-kihangositoval-es-a2dp-zene-lejatszassal-alfa-romeo-autokhoz.html?search_query=GBL3AF8&results=1
A beszerelés pofon egyszerű:
1.) 6-os menetes szárral a fejegységet ki kell húzni
2.) a CD tár helyére csatlakoztatni kell az eszközt
3.) mikrofont egy nekünk tetsző helyre kell elvezetni az utastérben
A telepítés óta kiválóan működik, telefon automatikusan csatlakozik. Hívások és telefonálás hangja tiszta, zenelejátszás is tökéletes.




Engem is elért az EGR miatti rángatózás. 1500-as fordulaton részterhelés mellett úgy rángatott a gép mint egy bakkecske. Először persze próbáltam humánusan hozzáállni a dolgokhoz, MAP-EGR tisztítás, de semmi eredmény. Az EGR olyan tiszta volt, hogy csak csodálkoztam. Két megoldás maradt, új egér vagy új fal. Sok hezitálás után végül meggyőztem magam, hogy falazni fogok. Pontos műszaki rajz alapján 1,5mm-es saválló anyagból ki lett üttetve CNC-n a lemez, majd kb 10 perces szereléssel be került a helyére. Hibajelenség azonnal megszűnt. Manky-val felvettem a kapcsolatot a szoftveres kiírás miatt és még érdeklődtem felőle egy kis optimalizálás után, mivel az autóm butított belga 115 LE csak. Megbeszéltük, hogy leutazok hozzá és megcsinálja. Hát én azért ennyire nem gondoltam, hogy fel lehet piszkálni. Megnézte az élőadatokat, teljesen jók az injektorok meg minden, ebből ki lehet (kell) hozni minden túlzás nélkül 150 LE-t és 350 Nm-t. Picit elbizonytalanodtam, hogy jó lesz-e ez nekem ill az autónak, de meggyőzött és nem bántam meg. Egy teljesen más autót kaptam vissza. Sokkal jobban, magabiztosabban vezethető, ugrik egyből. Fogyasztásom azóta város:7,4 országút:5,2-5,4. Regenerálási időszak 7-800 km 60% várossal.
Eldurrant a bal cooler csővem. Újba 100e körül akarták adni kompletten felső résszel, automatába. Kéziváltósba 40e körül van. Szinte tök egyforma a két cső, mégis sokkal drágább. Bontott lett 5e. Pedig meg akartam venni az újjat. Külön nem lehet megvenni a gumi részt. Utángyártott csövet (gumi része) találtam a neten lengyel gyártmányt, 25e az ára.














