Blog
Hiányzott az autóról a jobb első emelőbak, amikor vettem. Volt alatta egy kis sziloplaszt azon a helyen, biztos azzal akarták visszaragasztani, ami eltört. 3000 pénzért vettem egy újat. Ez is kipipálva.


A táblázatban a futóműveseknél alkalmazott és a gyári beállítási értékek(elearnből) is szerepel. A gyári értékeket felniperemek távolságának(d2-d1) különbözetéből számított szögértékek szerepelnek

Megint elkezdte eszegetni a vizet az autó, most már városban is. Nem volt kétséges számomra, hogy hengerfej probléma lesz. Úgyhogy szétszedettem. A tömítés nem valami csoda minőségű volt benne, a szerelő talán meg is találta a tömítésen a is hibát ami a gondot okozta, de nem 100% biztos benne. De ha már idáig szétszedtük, itt bizony nem állunk meg.
Lehetne tragédiára venni, hogy hajjaj, meg kellett bontani a motort.
Viszont ez az autó azért maradt meg kis km-es, mert egy hengerfejet már elvesztett valamikor kb. 10 évvel ezelőtt. Akkor a gazdája ott hagyta. Valamit valamiért, bontatlan motorú 21 éves dízel ennyi km-rel nem létezik. Most legalább a saját szememmel láthattam azt, amit nehezen hittem magam is. Ott a gyári hónolás a hengerfalon, elég meggyőzően néz ki a motorblokk belül. Már leszámítva azt, hogy a szétszedéskor jó dzsuvás lett.
Úgyhogy ami következik: nyomáspróba, ha az rendben, akkor síkolás. Normális tömítések mindenhova, és egy full új vezérlés.
Update 2017.08.08.
A hengerfej megérkezett. A nyomást tartja, rendben van. Az összes szimmering cserélve lett (szelepszár, vez.tengely), mindenhova új tömítéseket kapott, illetve kihézagolták. Persze síkolták is. A szívó és kipufogócsonk már a helyén, új tömítésekkel. Ha igaz, a mai napon vissza is kerül a helyére. Egyelőre minden szépen alakul, remélem hamarosan ismét vidáman szalad a kis TD.




Ez volt az első külföldi Alfa Romeo találkozóm a GT-vel. Pedig jó sokat terveztem már...
A romániai alfások nem viccelnek, minden évben valami brutálszép helyszínen tartják a rendezvényüket. Idén egy gyönyörű tó partján, illetve környékén volt az AlfaFest.
Jövőre egy új helyszínen lesz, tuti megyünk!
Pár fotó :)







A fehér GT-mmel rekordot döntöttem. Azt hittem ilyen már nem lesz, hogy ilyen sokáig ugyanaz az autóm. Legutóbb a 145-ösömmel töltöttem nagyságrendileg ilyen sok időt, de az is csak 6 év volt. Ez viszont már 8... És az a durva, hogy rohadtul nem tűnik annyinak.
Ha tudnátok, mennyi minden történt ezalatt a 8 év alatt... sok jó, sok rossz... és mindennek részese volt az autóm is, valamilyen formában.
Mostanában újra jó dolgok történnek velem, velünk, de nem mondanám azt, hogy az elmúlt időszakban nem inogtam volna meg másik Alfa Romeók miatt... De egyelőre marad. Legalábbis a mai állás szerint. Aztán ki tudja :)
Szóval a műszaki vizsgán kívül a következők történtek:
- jobb hátsó kerékcsapágy cseréje
- antenna cseréje
- csomagtartó teleszkópjainak cseréje
Autópályázás közben fura hang, csökkent teljesítmény. Hazaérve megállapít, felső turbócső lyukas. Alfás Viktor-t hívom, SOS. Magyarázza, "önvulkanizálósgumiszalag" segít. Nem is tudtam, van ilyen. Viktor leírása alapján ráteker, visszaszerel és MEGY! Kösz Viktor! Új csövet keres, Bárdi, 250€, dugják fel. Netet búj, spanyol szilikon, megrendel innen. Megjött, stimmet, felszeret, próbál...






Rendeltem innen szilenteket az első-alsó lengőkarokba, a megfáradtak helyére. A cseréjük nem ment zökkenőmentesen. Most tesztelés alatt vannak. (245e km)

Ideje volt már, sárvédő ívek , küszöbök , kicsit már kavicsvertek voltak muszáj volt valamit kezdeni vele. Van egy kis fényező barátom kezei közé adtam, egy 2 napos turnuson vett részt a JJU, végén kapott egy polírt is.






1
582
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10