Blog
23300 km után semmi olyan problémám nincs ami nem kopásból , vagy el használódásból eredne . Cserélt alkatrészek: vezérlés szett + vízpumpa , alsó lengőkar , stab pálca, kuplung kinyomó henger, ablak törlőlapát ,szélvédő, ( azért lett cserélve mert az apró kavicsok tönkre teték) hátsó stabilizátor, jobb oldali kerékagy csapagy, 2 kézifék bovden, hátsó kipufogó dob, első-hátsó féktárcsa - fékbetét csere.És a rendszeres olaj csere+ szürö+ levegöszürö+ gazolaj szürö+ pollenszürö. :-)
2017.03.09
155.000km
Régóta terveztem már, hogy a kicserélem a gyári rádiót egy média fejegységre.
Alapelvárásaim a következők voltak:
• IPhone, IOS kompatibilitás, lehetőleg CarPlay funkció
• Min. a gyárival megegyező hangminőség
• Kormány vezérlés megtartása
• 2 din. érintőképernyő
• Hang, video, kép formátumok kezelése
• Tolató kamera jel fogadás
• Vállalható ár…
Rövid keresgélés, infó beszerzés után a választás a Pioneer SPH-DA120 Apple CarPlay fejegységre esett.
A készüléket a alza.hu-ról rendeltem. A beépítéséhez szükséges kiegészítőket és támogatást a www.paradoxautohifi.hu-tól kértem. Ahhoz, hogy a gyári aktív Bose rendszerrel (Ti változat) és a kormány vezérlővel illeszteni tudjam az új egységet a következő kiegészítőket szereztem be:
• Beépítő keret gyári, nem navis típushoz
• Vezérlő adapter
• Aktív adapter
• antenna átalakító
További beszerzés volt még a rendszámtábla világításba integrált tolatókamera az autodvd.hu-ról http://www.autodvd.hu/alfa-romeo-tolatokamera-ft149c.html
A beépítést magam szerettem volna kivitelezni, így kellő előkészület és olvasgatás után neki is láttam a melónak.
Első lépés a gyári fejegység kiszerelése. Nem volt kiszedő villám ezért 4db 2x50mm szeggel oldottam ki a rádió rögzítő peckeit. Egy L alakban meghajlított másik szeggel óvatosan, sérülésmentesen a CD nyíláson megakasztva minden gond nélkül könnyen kijött a rádió. Oké, nem profi a módszer, de müxik:) A Blue&Me hasonlóan könnyen kijött. A gyári beépítő keret hátulról van csavarozva, ezért az egész konzol panelt ki kell szerelni. Ehhez megnéztem pár videót a youtube-on. https://www.youtube.com/watch?v=dMMPcRAckCY
Hajlított, kampós dróttal a 3 légbeömlőt ki kell húzni a helyéről. A beömlők alatt van a 2 felső panelrögzítő csavar. A gyári rádió beépítő keret oldalában további 2 csavar, ill. a váltógomb bőrszoknya bontását követően az egész válógomb fedél kipattantassa után a további 2 alsó panelcsavar is elérhető. A csavarok eltávolítása után az egész konzolpanel kipattintható a helyéről. A csatikat le kell kötni és a gyári rádiókeret hátulról lecsavarozható.
Következő lépés az új beépítő keret beszerelése a konzolpanelbe. Simán elölről betolható a nyílásba, majd a kihajtófülekkel masszívan rögzíthető.
Legnagyobb meló a tolatókamera RCA kábel végig füzese a kocsin. Az egész csomagtartó kipakol, belső burkolatok, kárpit kiszerel. A kárpit rögzítő műanyag dugókat IKEA-s ácskalapács villájával tudtam a leggyorsabban gond nélkül kiszedni. A rendszámtábla világítás helyére bekerült a kamera. A vezetékeket a csomagtartó belső gumiharangon keresztük fűztem be a csomagtérbe. Ehhez a gumiharangot szikével meg kellett kicsit vágnom. A kamerának kell 12v tápfesz. Ezt a tolatólámpa lila vezetékről csapoltam a hátsó biztosíték panel csatlakozásánál. Az RCA kábelt a kiszedett kárpit alatt a vezető oldalon a hátsó ülés felé vezettem el. A hátsó ülés előtti íves műanyag borítást kibillentve kábelfűző segítségével az RCA-t át tudtam húzni az utastérbe – ez elég szívás meló! Innét a B oszlop alsó burkolat és első küszöb alatt tovább az A oszlop aljáig. Kormány alatti kárpitot két csavaros gomb fogja. Ezt leszerelve könnyen tovább fűztem a kiszedett műszerfal konzol mögé, eljutva fejegység hátuljához.
További csatlakoztatások még a kézifék kapcsoló jelének bekötése. E nélkül a Pioneer nem játszik le képi formátumot! Az óra automatikus beállításához és a stabil GPS jelhez szükséges még a GPS antennát csatlakoztatni. Az antennát a műszerfal tetején az A oszlop sarkába helyeztem el a készletben lévő két oldalú ragasztóval rögzítve. Az A oszlop belső borítást szintén kipattintottam a kihangosító mikrofon vezetékezése miatt. A mikrofont a tetőkárpit-szélvédő találkozásához akasztottam be.
Az aktív vezérlő modul és a kormányvezérlő interface-t csatlakoztatva a cucc életre kelt!
Panel visszaszerelés, csomagtartó kárpit, burkolatok visszaszerelése.
További szívás a fejegység mögötti kábel és csatlakozó halmaz bepasszítása a rendelkezésre álló nyílásba úgy, hogy az egység teljesen a helyére tolható legyen! Sikerült!!!:)
Tapasztalatok:
• 2 napom ráment…
• Nagyon jól szól, rengeteg EQ lehetőség
• IPhone CarPlay előnyei
• Kihangosító minősége sokkal jobb mint a gyári B&M (mindkét oldalról)
• IPhone csatlakozik Bluetooth-on is ha nem csatlakoztatjuk a Lighting kábelt
• Minden ismert gyakori formátumú média lejátszható
• Kormány hangerő vezérlés, némítás, track léptetés müxik
• Tolatókamera jó minőségű képet ad
• A kijelző kikapcsolható, ha este zavar
Ami nem tesztszik:
• Hívás indítás/fogadás/befejezés nem müxik a kormányról
• Csak a CarPlay appok jelennek meg a kijelzőn - nem lehet tükrözni a mobilt
• Nincs kikapcsoló gomb?!
Összeségében (a beépítési bénázásaimat/szívást leszámítva) azt kaptam amit vártam, elégedett vagyok.)











Anno színre fújt, vagy króm tükörborítást lehetett kérni a TI felszereltséghez.
Az Enyém színre fújt volt. Vettem 1 pár krómozottat. Sokkal jobban tetszik!





Még a hétvégén megnéztük apóssal, hogy milyen rugókat lehetne rendelni, természetesen két darabot mindkét oldalra. Hétfőn hívott, hogy megrendelte a hátsó rugókat. Csúcs! Kedden délelőtt hívott, hogy megérkeztek. Übercsúcs! :-) Szerda szabadság, tűz haza futőművet építeni! :-) Suplex cucc került bele. Remélem jól fog teljesíteni hosszú távon. Sikerült még délelőtt elkezdeni. Gondoltam pikk-pakk szét-összedobom, aztán egy gyors próbakör és örülünk. Hááááát majdnem. Eltoltam vele a napot. Nem egy vészesen nagy kihívás, de az időt felemészti. A törött elég könnyen kifordult a helyéről, a másik oldalit biztatni kellett, kérte a pajszert is. Befelé az újak pedig követelték. Ki kellett bontani a puttonyban az oldalkárpitot is. A hátsó ülés támlájának a szélső fix részét is. Másodszorra már gyorsabb lenne ;-). Aztán próbakör. Határozottan jobban mozog az új rugókkal, kicsit feszesebbnek érződik a fara. És felkúszott egy kígyó is az index alá :-)








Az utolsó alkatrész beszerzésnél, felhívták a figyelmemet, hogy eléggé kopottak a fékeim. Úgy voltam vele, hogy még nem jelzett, de közelebbről megnézve tényleg eléggé vékonykáknak néztek ki. Úgy is jött egy kis koporgó hang a bal elejéről. Rendeltem első fékbetét készletet, meg stab.pálcákat is. Be is igazolódott a szerelésnél, hogy a stab.pálca egyik gömbfej lógott.
Ha a jobb oldalon is lenne becsatlakozás a fékbetét állapotának visszajelzésére, már kaptam volna értesítést a műszerfalról is. A jobb oldali fékbetétből még ki is esett az a vezeték darabka. Kitakarítottam a lyukakat, és a marásokat is a tárcsákon.




Eljött az injektor csatlakozók cseréjének a napja. Végre megszűnik az idegesítő hiba. Kora délután indultunk a műhelybe, és amikor odamentünk az autóhoz feltűnt, hogy éjszaka megültette magát. Leginkább a bal oldali farát. Hemperegtem ott kicsit hátha látok valami érdekeset, de nem szúrtam ki semmit. Amikor odeértünk a műhelybe az első dolog az autó megemelése, bal hátsó kerék le. Ekkor nyert értelmet az a hatalmas csattanás amit éjjel hallottam úgy, hogy a paripa a ház előtt parkolt, én meg félálomban voltam bent a házban. Bal hátsó rugó feladta a harcot. Hurrá! Nem baj, legalább új lesz benne, jobban ragad az úthoz :-). Nyugtáztam, hogy ezzel nem megyünk ezen a hétvégén haza :-(. Nagy elkeseredve azért gyorsan kicseréltem az injektorok elektromos csatlakozóit. Nem volt izgalmas feladat. Sajnos nagy próbálgatás így nem volt.


Itt az amorén már láttam valakinél, és nagyon meg tettszett. Így hogy magasabbra kerültek a nappali menetfények, akkor is időben észrevehetnek ha gödörből jövök felfele. Az index izzó helyére került, ennek azért kellet némi faragás, de megérte...
A DRL helyes működtetéséhez, hogy a helyzetjelző kapcsolásánál lekapcsoljon, itt is szükség volt egy relére, amit sajnos nem tartalmazott a csomag.
Egy kis videó a működésről.





235000 szervíz.
- OLaj csere Castrol Edge 5W40
- Levegő szűrő csere,
- Olaj szűrő csere,
- Pollen szűrő csere,
- Ablaktörlő lapát csere,
- EGR szelep kipucolva.
Semmi más nem volt.!!!
Mivel sikerült tökéletesen elnéznem a felnikupakok méretét a rendelésnél, így muszáj voltam még egyszer rendelni, most már 50 mm-s kupakokat! Most már minden embléma ki van cserélve a 2015-ösre. Megtetszett ismerőseim LED tolatólámpája, így rendeltem én is 2 darab LED izzót, ma érkeztek meg, így ki is cseréltem őket ügyesen, nekem nagyon tetszik.








Állandóan cserben hagytak a féltengelyeim, így úgy döntöttem legyártatok 2 darabot. Ha lúd, legyen kövér alapon erősítettet gyártattam, a teljesítményadatoknál és az elvárásaimnál azt tüntettem fel, hogy bírnia kell 300+ LE-t illetve 700 Nm nyomatékot a minennapi használaban, illetve versenyeken. Ami történt a gyártásnál: a saját féltengelyeimet egyesítették a BMW X5 csuklóival, kapott 2 rövid féltengelyt, emberesebb átmérővel. Sajnos 2 hónapig készültek a tengelyek, Alfacity előtt 4 nappal került beépítésre a hosszú tengely. Azért külön, mert első körben sikerült hosszabbat gyártaniuk és le kellett belőle esztergálni kb 5 mm-t. Az autó továbbra is kellemetlenül vergődik az úton, szerintem vagy a váltóm vagy a difi adta meg magát. Mindegy, AlfaCityre elmegyünk, aztán szétborítom ezt a vacakot :)


