Blog
- Olajszivattyú talptömítés
- Olajszűrőház szétszedés, tisztítás
- Olajcsere Selénia Sport Power 5w-40
Kapott egy gyári frissítést a vas, hátha megszűnnek a P0365-ös hibák, meg javítottak valami kopogásérzékelős hibát is.
ECU ISO code: 08 07 98 08 04
FIAT drawing number:
Hardware number: 0261S04279
Hardware version: 00
Software number: 1037518485
Software version: 0204
Homologation number: D173B0
ECU programming date: 06/30/2017
Min. 8 óra állát követő indításnál a motorból kerregő hang jön, talán szelepek összeszólnak.
Az olajrendszer hibájára gyanakodunk. A VVT tárcsa szívó oldalon korábban szét lett szedve P0017-es hiba miatt, ami meg is oldódott, ez azóta nem jelentkezik.
Két dolog lehet, visszafolyik idővel az olaj a karterbe ill. indításkor ezt nem tudja megfelelő nyomással pótolni.
Visszacsapó szelep nincs a rendszerben, két dolog okozhatja a problémát, az egyik
az olajpompa talptömítésének hibája 2.0JTDm-hez hasonlóan, a másik pedig az olajszivattyú fogaskerekei.
A második marad, mert a most jött vissza a "generált" követő 3000-es olajcseréről és a tömítések ki lettek cserélve és a szűrőház ill. az olajjáratok pucolva lettek és nem segített.
Következő hétvégén szétszedem a vezérlést ismét a VVT tárcsával egyetemben, ha ott minden rendben akkor olajszivattyú csere 41k + meló.
Hasonló hibát jelzett _ATA_ cartárs, ill. az AO-n is van egy pár résztvevős csoport akinek fennáll ez a jelenség, de eddig semmi megoldás.
Saját videóm nincs, de az angolok feltettek egyet róla: Youtube
Itt található a topic: AlfaOwner
Az ominózus olajcsere ahol a leeresztés előtt 8km-rel töltöttem bele motortisztító adalékot.
Castrol Edge Titanium 5w-40 ment bele.
Itt kezdődtek a bajok...
A kormánymű és bölcső visszaszerelésénél Zoli észrevette, hogy túl nagy a rés a kormánymű és a kaszni között... sajnos hamar kiderítette, hogy onnan hiányzik a tömítő anyag és minden bizonnyal ez okozta a korábbi rozsdásodásokat is a sofőr oldalon, hisz a szélvédőtől pont oda vezeti le az esővizet egy kis cső. Szerencsére Zolinak volt egy darab többrétegű polifómja, amiből tudott vágni egy kb. odaillőt és így remélhetőleg több víz már nem jut be az utastérbe.



A futómű felújításnál, a bölcső kiszereléskor vettük észre, hogy a sofőr oldalánál, a bölcső alatt eléggé korrodált a lemez + a hűtőtartó is leszakadt és a jobb elején is volt egy kis lik. Hál' Istennek drága cimboránk Bluestrain cartárs egy rövid időre kölcsön tudta adni a CO-ját és így ki tudtuk javítani az elporladt részeket.








Már nagyon rossz állapotban volt az első futóművem, így a motor csere alkalmával azt is kicseréltük. A komplett bölcsőt leszereltük, minden lengőkart és a stabilizátor szilenteket, pálcákat, lengéscsillapítókat, rugókat (a régiek el is voltak törve) cseréltünk. Most csodálatosan halk és finom a futómű, megérte! :)
A lengőkarokat az érdi Kovács műhely újította fel.












Ma elhoztam az öreg autót a szerelőtől. Indult szépen, úgy működik mint eddig. Szerencsére. Szép rend van a motortérben, minden visszatalált a helyére. Sőt, a szerelő külön kérés nélkül is meghegesztette a törött turbócső tartót is. Látszik, hogy normálisan, gondosan össze lett pakolva. A hűtőrendszert négyszer mosta át, mert olaj került bele. A vezérlés csere időpontja, km állása felírva a légszűrőre. Szép halkan jár a motor. Az egyik porlasztó lehet hogy kicsit sántít, mert van egy bizonyos fordulat, ahol hallom, hogy picit mellébeszél a motor.
Nem kevésbe került a mutatvány, de azt hiszem megérte. 5 éve csak használjuk az autót, nem sokat költöttünk rá. Most 21 évesen érződik, hogy eljött az ideje kicsit foglalkozni vele.
A hiba nem volt nagy, a tömítés volt rossz minőségű. Na mostmár nincs benne sehol semmilyen tömítés amivel gond lehet. Viszont van egy szinte új állapotú motor a kis TD-ben.
A motor csere alkalmával kicseréltük a motor hűtőjét is, mert a régi elég rozsdás volt és elég kókány módon volt megtákolva... Szerencsére Petinél az érdi bontóban kaptam egy nagyon szép, újszerű állapotút! Friss fagyállós hűtővízzel feltöltve! :)


A motor csere alkalmával a váltót is kicsit frissítettük Kazes barátommal. Friss olaj, friss hidraulikus kinyomó csapágy, friss szimering, friss kuplung tárcsa szett és friss hidraulika olaj. Bontóból beszereztünk gyári bontott bovden csatlakozást a szétesett helyére és egy hátsó váltótartó bakot a törött helyére.










3
587
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Filmek
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10