Blog

>> SzervizIldikó41 // Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde // 2017-10-24

Kétféle Selenia olaj közül melyik a jobb ez itt a kérdés. Árban óriási a különbség. A Selenia Abarth 5W-40 2 liter többe kerül mint a Selenia Sport Powe 5W-40 5 liter Mind a kettőt ""erősen" ajánlják az Alfa 1.7 TBi motorokhoz A Selenia Abarth 5W-40 jobb olaj lenne ???

Ma a viszonylag üres úton, minden sebességhatárt szigorúan betartva 70 km/órás átlagnál 4,3 liter/100 km átlagfogyasztás jött ki bő 100 km-re. (országút, falvak, kisváros)
Hmmm....

update 2017.10.26.
"Normálisan" használva, némi forgalommal fűszerezve ugyanitt 5,6 liter/100km

 
>> SzervizIldikó41 // Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde // 2017-10-24

2017 év vége közeledik, de az autó gyártók egyre inkább arra törekszenek hogy 5 évig használj egy autót utána vedd meg az újat. Minden autós ( Alfás tulajdonosok) tudják mennyire fontos dolog a motor olaj cseréje. Az autó gyártók egyre pimaszabb (szándékosan) olajcsere periódusokat határoznak meg. Az Alfa Romeo Giulietta QV autóm használati útmutatójában 35.000 km olajcsere periódust határoz meg. Ha egy laikus autó tulajdonos ezt betartja akkor 150E km után le is használta az autó motorját. Ez kell az autó gyártóknak. Méregdrága alkatrészek , motorfelújítás de legfőképpen vegyél újat szemlélet. Sajnos ez trend általánosnak mondható és sajnos ez alól a Fiat konszern sem kivétel. Van azonban egy kivétel. Ez pedig a Magyar Suzuki Zrt. Ezen a nyáron vásároltam egy új 0 KM Suzuki Vitara 1.6 benzines motorral. A szervizkönyvben határozott felszólítás 1000 Km első szigorú felülvizsgálat ennek elmulasztása garancia vesztés von maga után. Az autómban 980 Km volt amikor az első 1000 Km kötelező szerviz alkalmával lecserélték az olajat és a szűrőt a 900 km megtétele után. Gratulálok Magyar Suzuki RT !!!! Ezt kellene tennie minden gyártónak persze hogy nem teszik azért sem teszik ! A Suzuki nagyon hosszú élettartamú megbízható és egyszerű 1.6 szívó benzines motorja remek konstrukció És a gyár gondoskodik arról hogy valóban hosszú életű legyen a motor mert maximálisan 15.0000 km enged vagy szigorúan 12 hónapot a motor olaj cseréjét illetően. A közel 10 milliós Alfa Giulietta 1.7 TBi motorra a gyártó 35.000 km ! csereperiódust vagy apró betűs széljegyzetben 12 hónap (talán csak a lelkiismeret furdalásuk miatt ) Hangsúlyozom hogy a 12 hónapot széljegyzetben írja elő tehát az autó laikus tulajdonosa 3 év alatt elkoptatja a Giulietta 1.7 TBI motorját. A dologhoz hozzátartozik az olaj minősége de ez annyira fontos dolog hogy ezt egy másik blogba tenném

 
>> Eseménymgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2017-10-24

Úgy vettem észre, minthe lassabban tekerne reggelente.

Töltés check, az rendben. az áramfelvétel nem nőtt leállított autónál, így jött egy új Bosch akksi.

 
>> Autóápolásrbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2017-10-23

Kisbarátommal összefogva, egy nagy levegővétel után vettünk két waxot, Soft99 Scratch Remover és Soft99 Kiwami, szumma 19000Ft postával. Megejtettük a szeánszot, reggel f7-től 9-ig tartott a móka, a képen látható a végeredmény. Ha már ilyen szépen indult a nap, akkor feldobtam a téli kerekeket és elvittem azokat is lemosni, hogy ne fékporosan-dzsuvásan rakjam el őket.

>> Tuning és extrarbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2017-10-23

Ha már hibrid a turbó, kevlár a kuplung akkor hadd szóljon!
1,2-ről 1,75barra húzott töltőnyomás, +32% üzemanyag. Majd tavasszal meglátjuk, hogy padon mit mutat.
Szerencsére nem lett nagyon smoke&charm-os, bár ehhez kellett az új légtömegmérő is, természetesen Bosch, mert az működni is fog rendesen.. Így lett 50+25ezer Ft a költség.

>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2017-10-23

Végre lett egy kis szabadidőm,így-gondoltam-foglalkozom kicsit az Alfával.Sajnos az évek folyamán lett néhány rozsdafolt az autó alján,amiket le akartam kezelni.Felemeltem csápos emelővel a gépet és drótkefével,csiszolóvászonnal megtisztítottam a problémás felületeket.Zsírtalanítás higítós ronggyal,majd átkentem egy Korrant nevű cuccal,ami meggátolja a további rozsdásodást.Mikor ez megszáradt,lefújtam bitumenes alvázvédő spray-vel.Talán így nem fog tovább korrodálni a felület.
A téli kerekek felszerelését kicsit későbbre terveztem,igaz az ősz elején már szereltettem a téli felnikre új,jó ár/érték arányúnak tűnő Laufenn Fit márkájú gumikat,mert az előző szett már hat éve szolgált és eléggé meg voltak öregedve.
Szóval november közepére terveztem a cserét de észre vettem,hogy a hátsó nyári gumi belső peremén jobb és bal oldalon is csúnya repedés jelent meg.Ezek azok a gumik,amik széle lekopott még az előző Marso-s "szakember" által eszközölt "profi" futómű-beállításának köszönhetően:-((!Ezekkel így már nem akartam menni.
Így felkerültek a vadonatúj téli gumik is.Sokat már amúgy sem kell várni a téli útviszonyokra.
Töltöttem téli szélvédőmosó-folyadékot is a tartályba és ellenőriztem az egyéb folyadékszinteket is.
Amit még meg kell csinálni a hideg idő beállta előtt,az a termosztát csere:egyre gyakrabban esik vissza a motorhőfok menet közben is 70-80 fok környékére.Remélhetőleg a termosztát cseréjével újra állandó 90 fokon fog üzemelni a motor.Az említett alkatrészt már be is szereztem,csak a cserére kell vmikor időt keríteni.
km.ó.állás:157.920

 
>> EgyébIldiko // Alfa 159 SW // 2017-10-23

:)

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-10-23

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-10-12

A jobb hátsó hangszóróm elkezdett recsegni, aztán teljesen el is némult. Még a gyári volt benne (22 évet bírt), így ideje volt a cserének.