Blog
Elöljáróban az autó története.Olaszbol hozta egy karosszériás.A bal eleje sérült volt.Talpra állította,megvettem.Nos a talpraállítás nem volt épp hiba mentes.Az autó alatt nem éppen olcsó kategóriás futómű van.A bal elsőt cserélte,és sima gyári gólyalábat rakott bebontóbol.Erre nem olyan rég jöttem rá.Konkrétan mikor a felső lengőkarokat cseréltem.Mivel az egyik belső féltengely gumiharang is erősen cserésnek nézett ki,és nyiszogott is már az autó mint egy szénásszekér így megszületett az elhatározás.A futómű most aztán rendbe lesz rakva.Felvettem a kapcsolatot Erhard kollégával.B8 gátló már gyakorlatilag beszerezhetetlen.Így rendeltem egy pár gyári Ti gátlót,amiket a fíling miatt lefestettem sárgára.Eibach rugót sem lehet párban kapni csak szettben.Így most van két hátsóm feleslegbe.Vettem egy rugóösszehúzót meg fél kiló szilikon zsírt és az elhatározást tett követte.A jobb oldali gólyalábban volt egy begyógyult csavar.Ez okozott némi problémát,de leküzdöttem.A toronyszilentek kaptak jó bőven a szilikon zsírból.A féltengely csuklókat is ujrazsíroztam ha már szét volt borítva.A hátsó toronyszilenteket is megtömtem.Ha már szét volt szedve a stab rúd szilenteket is megkentem.2 nap ment rá az akcióra.Volt némi anyázás is,de megérte.Mintha egy másik autóban ülnék.A futóműnek egy nyisszanása sincs.

Fékeket cseréltem tárcsa betét első hátsó mind Ate, első és hásó lengőkarokat, stabpálcákat, stab szilenteket, fékcső, hb szíjfeszítő, klímaszűrő patront, motor váltó fékolajat, összes szűrőt, 2 porlasztó csere. Kb 2 hónap alatt. Motorikusan is kifogastalan a paripa, turbó is kuplung is kifogastalan. 262.000km


Műszereket es a burkolatokat kiseréltem a crosswagonba talalható luxory gold verzióba, a klímapanel is ki lett cserélve, ami viszont felvan készítve a páaszenzorra. Így indokolttá vált a szenzoros tükör beszerzése, illetve a kormánykapcsoló cserére, ugyan is az automata ablaktörlős verzióba más az chip ami benne van. Szélvédőt majd tavasszal kap amibe van integrálva a szenzor helye. A kábel megvolt a lámpánál csak vissza volt szigszalagozva, kicsomóztam, bekötöttem, s működik. Kapott króm kupakokat az ajtónyitó is, krómkeretet a váltószoknya, az oldalvilágítás és az első is. Kiegészítő fűtés hibátlanul teszi a dolgát, kb 1.5 perc alatt meleget ont magából, miközbe a hűtővíz 10 fokos csak. Már csak a tetőablak projekt várat magára és a létező összes extra amit lehetett rendelni benne lesz. Ciao




Csere érett volt a ködlámpám, legalábbis ami az esztétikát tekinti. Üzemelt tökéletesen, de a foncsorról ,mint sok 59-en lekopott a króm réteg. FRC blogja alapján én is elkészítettem ledesre. Szeretek ilyenekkel bíbelődni. Köszi az infókat :)
Nem egy nagy kaland egyébként, Hőlégfúvóval megmelegítettem, vényony csavarhúzóval "elvágtam" a ragaszóját, és újra ragasztottam. Fekete szilót használtam erre a célra, mindent megtisztítottam, az üvegekre meg raktam füst fóliát, mert szerintem anélkül nagyon virít a króm háttere a led panelnek ,és úgy nem tetszik. Este fogalmam sincs milyen, majd tesztelem.
Ha mar szetkaptam, lefujtam a takaro muanyagjait is.




Az A oszlopon lévő gyári műanyag helyére spéci karbonfólia került, mert már nagyon meg volt kopva festegetés helyett úgy döntöttem inkább kapjon egy kis karbont. Nem bántam meg, hogy nem a matt fényűt választottam kifejezetten illik a sötétített ablakokhoz és az ezüst-metál színhez. A felrakást nem bíztam magamra, de így utólag kifejezetten örülök neki, nem is gondoltam volna, hogy mennyi kis apró művelete van illetve milyen spéci szerszámok kellenek hozzá. Egyszer kellett csak rászánni az időt meg egy kis pénzt és így biztos, hogy nem mállik le két hét után, legalábbis remélem :D

6 éves lett az autó, eljött élete második műszaki vizsgája. Nem mondom, hogy nem izgultam, mert körbe vannak fóliázva az üvegek. A vizsgabiztos rá is kérdezett, hogy nincs-e fólia vagy utólagos xenon stb. Említettem neki, hogy fólia éppen akad... Na mondta is egyből, hogy akkor nézzük meg az autót, mert ha olyan, ott se hagyjam, törvény szerint ilyet nem lehet, meg olyat se lehet már csinálni, hogy lehúzott ablakkal fényképezni, mert azt is felhúzva kell, stb.
Körbenéztük az autót, nézte az üvegeket, húzogatta az ablakot fel-le, végül azt mondta, hogy 3 óra után majd megpróbálja, addigra már nem várhatóak ellenőrök sem, és majd akkor kiderül, hogy készíthető-e jó kép az autóról.
Végül csak egy telefont kaptam az ügyintéző nőtől, hogy kész az autó és mehetek érte. Ezek szerint meg lehetett oldani :)

Elérkezett az idő hogy felújítsam a téli felniket mert sajnos a só és a latyak tette a dolgát. rozsdapöttyök mindenhol. Lássuk be nem túl szép látvány.
Így hát nekiálltam és lecsiszoltam fémig a felniket , majd kapott 2 réteg korrozió gátló alapozót, majd 2 réteg matt feket festéket. szerintem szépek lettek.
Télre megteszi :)








