Blog

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-23

Sebváltó olaj csere mellett volt még pár apróság a listámon:

- Felső holtpont ellenőrzése, mert szerelő mondta, hogy a főtengely ékpálya kivan kicsit "gatyásodva", ezáltal nem biztos, hogy a vezérlés rögzítő használata mellett is akár pontosan lett beállítva a vezérlés. De pontos. Felső holtponton a szívó oldali rögzítő a helyére megy (2-3. kép)

- Ajtó kédereket leápoltam, mert zörgött az ajtó, mintha minden kárpit és porítás szét akarna esni az utastérben. Most csend honol az autóban. Javasolt kenni, vagy kicserélni.

- Csillár mögött zörögtek nyekeregtek a kábelek ill. stekkerek annak ellenére, hogy pukizacsival körbe voltak tekerve. Nem használtakat felragasztottam a plafonra, a csillárba menőket pedig beakasztgattam annak vezető kampóiba és leragasztottam őket is. Ducttape a barátunk :-) Volt benne egy darab letört műanyag is...

- Korábban leszedtem a vez. módosító hidraulikus szelepéról a visszatérő szita szűrőket, hátha jobban épül fel az olajnyomás, de persze semmi köze nincs hozzá. Most visszatettem.

- Első futómű magasságának különbsége miatt nyomoztam. Megvan a megoldás, jobb elöl rugótörött lehetett az autó és nem a gyári Ti rugó lett beszerelve. Ezért magasabb a jobb eleje. Tehát nem alacsony a bal eleje :-) (4-5. kép)

- Kicseréltem a kuplung munkahenger és a fékolajtartály között az olajat. Mindegyiknél szoktam, ez nem volt annyira gáz, de a kuplung most már ennél is finomabban jár.

- Big akku bunda vissza lett téve, mert korábban leszedtem praktikussági okokból.

- Motorháztető zárat lejjebb állítottam, néha mikor nagyobb útegyenetlenségen mentem keresztül mintha bezörgött volna.

Már bosszant egy ideje, a Check Engine ikon hol megjelenik, hol eltűnik magától. Van hogy kiütjük és hetekig semmi. Az ikon megjelenésén kívül semmi gyanús. A https://www.facebook.com/groups/alfa szerelőműhely srácok szerint vezérműszíj csere vár rám. A héten így betérek a szokásos szervizbe. A két kiolvasott kód: P0013 és P0014
Meglátjuk mi okozza valójában.

Update: 2017.11.10: Olajcsere a belevaló 5W 40-re- Csere minden ilyenkor szokásos. A két Vanos szelep átfújatva, bár tiszta volt nagyon. Megoldást nem hozott- üzemi olajhőmérséklet esetén megállva, újraindulva már jön is a kis tengeralattjáró ikon. Ellaforgtól megrendeltem a szívó és kipufogó oldali vanos szelepeket, remélve ez már végleg megoldja a gondomat.

Update: A csere után megszűnt a hibajel és azóta minden rendben. Köszönöm a segítséget Piritu cartársnak.

 

Fékolaj Meister
Motorolaj Sellénia
Gyertyák, Bosch
Olajszűrők, Knecht OX 258
Pollenszűrő
Szerviz: Centrál Autószerviz

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-20

Opel fórumok böngészése után arra jutottam, hogy az M32-es váltó első szériájába 75w-90-es olajat kell tenni és abból is 2,8 litert.

A régi olajból mindössze 2 liter jött le, annak ellenére, hogy nemrég volt cserélve. Alfa gépkönyv szerint 2,3 liternyi 75w-85 való bele. Csere alkalmából állítólag ~2 dl marad a váltóba, így a tényleges töltet 2,6 liter.

Észrevételek:

- Nem igazán értem, de halkabb lett az egész autó fordulaton.
- Kicsit nehezebb, de határozottabb a váltási érzet
- Ugyan még tanuló üzemmódban van az autó, de többet fogyaszt és érzésre
megfogja a váltó a kocsit. Nem tudom, hogy szabadna-e ilyet éreznem plusz 6 decitől ill. egy 5-össel magasabb meleg viszkozitástól.

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-10-22

2017.10.21
8144km 430,27liter, az annyi mint 5,283l/100km.

 

Már régebb rendeltem kábelt a gyári Tomtom navihoz. Mert sajnos az előző tulaj nem volt kedves az autóban hagyni. Mai napon kissé megizzasztott, de végül sikerült frissíteni a térképeket.
Ráadásnak frissítettem a Blue&Me-t is. Így már minden tökéletesen működik. Láthatóak a fedélzeti számítógép infói a navi képernyőjén is. Végre a zene USB mappáiban is könnyebb így keresgélni.

 
>> Eseményosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2017-10-08

Újra felkerültek a 2 szezont futott téli Kumhok. Remélem még idén is jól teljesítenek. A kép két héttel később készült.

 

Ma felszereltük a 16-os, eredetileg 159-re való gyári felnikkel ,az új, Hankook téligumikat. Picit kényelmesebb lett tőle az autó.

 
>> SzervizHerodPK // Alfa 156 156 1,6 Twin Spark // 2017-10-22

Miután a szaki kicseréli a szakértelmet igénylő részeket eljön az ideje hogy én is hozzátegyek valamit az újdonsült párkapcsolatomhoz. Felteszem a kicsikét a rámpára kap új gyertya setet , 2 új hátsó hosszkitámasztót , felszerelem az új motor takarót és cserélem a pollen és levegő szűrőt is.
extra költségek 2x hosszkitáamsztó 23.800
gyári gyertyák 18.300
pollen és lég szűrő 10.000

Köszi Piritu és Levee156SW a sok jótanácsért

 
>> Tuning és extraIsti166 // Alfa 166 Lépcsőshátú // 2017-10-22

Sziasztok!
Nappali menetfényt szerettem volna bekötni a kocsiba, de sose találtam olyat ami igazán tetszene. Egyszer Krisztián mutatta nekem hogy az index helyére beépíthető menetfény milyen... nekem nagyon megtetszett szóval erre esett a választás. Krisztián segített nekem bekötni mer ő már csinált ilyet a saját kocsiján. Az utastérből a vezetéket a motorháztető bowdenjénél vittük ki. A kapcsolt 12V-ot meg a szivargyújtóról szedtük le. Ami még a bekötéshez kell, hogy szabályos legyen az egy relé sajnos ezt nem adják a DRL-hez. Az első kör annyira nem jött össze mivel az indexnél lévő prizmák nagyon megtörték a fényt és amikor a nap erősebben sütött halványan látszódott a menetfény. Közbe én vettem 2 lámpát a régiek helyett mer azok már ramaty állapotba voltak... Így hát akkor lámpa cserével egybekötött kis lámpa "tuning" következett amibe még mindig Krisztián segített. Az új lámpákat szétvágtuk darabjaira szedtük megtisztítottuk és megfestettem a króm részt is. Az indexnél annyi változott hogy 2 prizma van ott egy függőleges és egy spirál. A függőleges prizmát kivettük és ezüst sprével kifújtuk a lámpabúra részét, hogy jobban látszódjon a fény. Utána lámpa összeszerelése, beépítése és végeztünk! Alfa amore neve Krisztiánnak: Kristyon. Utólagosan is köszönöm neki még1x :) A menetfény költségei 4500Ft