Blog

>> SzervizPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2017-10-21

Végre mai nappal a ködlámpáim is helyükre kerültek.
Költségek:
TYC ködlámpa: 7500 Ft/db
munkadíj: 2500 Ft
Mint az a fotón is látszik, erősen ideje volt.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-10-20

Egy nagy reccsenèssel megadta magàt. Mindenki aki kèrdeztem azt mondta legolcsobbat tegyem bele. csAR kartàs àltal javasolt szerkezet került bele. Blic màrkàjú.Neki is ilyen van. Macccy kartàs blogja volt segìsègemre az összerakàsnàl. Szètszedèsnèl levettem a hangszorót nehogy megsèrüljön szerelès közben. Kiszedèsnèl làttam a csúszka rèsz darabokra tört. Berakàsnàl azt hittem nem jó a szerkezett. Elöször a sint raktam a helyère, de csèvèlő rèsz feszült ès nem akart a helyère menni. Utànna ràjöttem hogy fordìtva kell összerakni. Elöször a motoros rèszt a 3 csavarral, utàna a sìnt. Volt a dobozban 3 kis tàvtartó pöcök. Elöször nem tudtam hova való, de motor felrakàsànàl ràjöttem. Mivel màs a motor felfogató csavarja, alà kell tàvtartónak. Miutàn visszaraktam a panelt, a szerelő lukon àt ràcsusztattam az ablakot. Nem bent bele teljesen, nem tudtam teljesen benyomni kattanàsig. Ìgy csak beigazìtottam a helyère ès feltekertem az ablakot. Egyből a helyère kattant. Ha lukon àt próbàlom feszegetni esèlyes hogy eltőrik a szük hely miatt. Feltekerős módszer szerintem jobb.

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-10-20

Mivel vettünk a Fiamnak egy kis Puntot meg már régebben akartam vásárolni adaptereket a hibakód olvasásához, így tovább nem halogattam. Remelem nem lesz rá szükség.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2017-10-20

Felkerültek a téli gumiabroncsok.

 
>> SzervizGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2017-10-20

Történt az, hogy indulásnál rángatni kezdett, majd pár méter megtétele után megszűnt a panasz. Továbbiakban indulásnál volt, hogy rángatott, volt, hogy nem. Hibajelet dobta azonnal, de kiolvasásra azonnal nem volt lehetőségem. Viszont, következő indításnál nem volt panasz, se hibajel, így az autó üzemelt tovább. Majd idővel egyre gyakoribb lett a rángatás és a hiba is fixen maradt a műszerfalon, de komoly hibának nem volt jele, így az autó használatban maradt. Csörgő autószervizzel egyeztettettem időpontot, de sajnos nem sikerült beférnem hozzá rövid időn belül, így csak okt. végére kaptam időpontot. Viszont a héten szerdán két nap alatt benyelt 2 l hűtőfolyadékot a motor aránylag rövid távon és a füst is fehéressé változott, így azonnal tudtam nagy a baj. Vízzel feltöltve begurult az autó a helyi szervizbe és hamar meglett a diagnózis, elfáradt a hengerfej tömítés. Szerencsére még nem komoly a baj, csak ha bemelegszik a motor és a termosztát működésbe lép, akkor kezdi csipegetni a vizet. Kezdeti rángatás után rendesen működik az autó, ereje is rendelkezésre áll, olajba víz nem került szerencsére, rövid távon használni lehetne még az autót, de nem az enyémet. Két hét kötelező pihenő következik, Giulietta napi használatba kerül. Előzetes költségfelmérés alapján az autót itt helyben fogják javítani, tréleren való elszállítása a Csörgő műhelyig sajnos nem költséghatékony. Folyt. köv..

 
>> EgyébPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2017-10-20

Már gondolkodtam egy ideje, hogy ki kellene próbálni valamilyen növelt fényerejű izzót, nemrég el is szántam magam a vásárlásra. Az Osram Night Breaker Unlimitedre esett a választás (tompított, H7), az első tapasztalatok jók, remélem így is marad. Bár még keveset mentem vele hosszabb távon igazán sötétben, azt észrevettem, hogy az út széleit sokkal jobban látom, illetve a megvilágított terület sokkal tisztább. Nyilván az ilyen izzók gyengéje a rövidebb élettartam a hagyományoshoz képest, mivel azonban már nincs mindennapos használatban az autó, ez számomra nem annyira fontos szempont. Majd írok a további tapasztalatokról is.

PHuBi kigurult a garázsból, a többi cucc pedig kipakolás áldozata lett.
A betonaljazatot 2x átkentük betonfestékkel, hogy ne porozzon.
Jól néz ki, de még maradt festék. Holnap kap még egy réteget.

2017.10.20. update
Felkerült a harmadik réteg, vége a betonpornak a garázsban :-)

 
>> Szerviz147Smz // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2017-10-19

205000 km

Teljes vezérlés csere (vezmóddal együtt)
Olajcsere
Első lengéscsillapítók cserélve
Bal első ablakemelő csere újra

 

És mellette az én Giulietta QV-m is! Hívtak és én szívesen elvittem :-)

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-10-19

Már agyamra ment féklámpa hiba sipolása, kissé egyenetlen garázshoz vezető út, lépésben is addig rázta, hogy hőmérséklet csökkenésével arányosan sűrűbben halt be féklámpa.
Kis kpopgtatás után megjavult.
Na tegnap szétkaptam. Sanszos gyári volt, anya halk pattanással lazult le.
Égő alján az érintkező hogy is mondjam, alapesetben két bub, ezen már homorú kráter volt, érintkezű befeketedve. Égőt kipróbáltam, hibátlan, bár feketés némileg, amugy sem tettem volna vissza, csere. Érintkezőt megtisztitottam, kábelcsatlakozót is megpucoltam.
Úgyhogy ma végre...de nem, ma is sipolással kezdtem. Ködlámpa :) nem bírt volna egy nappal korábban?
Ha már arra jártam, őszre való tekintettel, vettem egy bal oldali ablaktörlő lapátot is.