Blog
Kétszeri nekifutásra, de sikerült. Először túl nagy benzinnyomást csinált az AC, vennem kellett nyomáscsökkentőt. Másodszorra kiderült, hogy beállítás közben meghalt egy Beru gyertya, ez kicsit meghosszabbította a beállítási időt... Tökéletes lett!
Jakarb.hu :-)
Elől vissza kell tenni gyári magasságra, mert valamelyik előző tulaj felemelte...
Règ gondolkodtam egy ilyenen. Èrdi bontóba talàltam. 2 fèle van. Dupla hàlos ès sima. Èn a duplàt vettem, abba közè is lehet pakolni. Szerintem sokkal praktikusabb.


- Védőfóliázás (motorháztető, fényszórók és A-oszlopok)
113 000 km
- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Üzemanyagszűrő (Mann WK853/21)
- Olajszűrő fedél (55231346)
- Csomagtérajtó teleszkóp (Monroe ML6190)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
121 243 km
Tegnap rendeltem Topiéknál két kézifék bowdent. Délutánra megjött két teljesen különböző bowden, természetesen azonos cikkszámmal. Ráadásul egyik se olyan, mint ami benne van PHuBi-ban. Holnapra kértünk még kettőt. Kíváncsi leszek mi jön.
Reggel nekiálltam.
Első a kényelem, így a kocsi alá került a szőnyeg. Maga a kiszerelés egyszerű. A kipufogó dob feletti hőterelő van egy kicsit útban. Takarja a 4. képen lévő rögzítést. A tartó csavart kiszedve enged annyit, hogy fölé lehet nyúlni és ki lehet pattintani a bowdent. A végéhez simán hozzáférni.
Szóval vittem magammal az egyiket. Ahogy ígérték megjött a második szállítmány (szintén UNIX-tól). Valami csoda folytán most jó jött.
Már csak vissza kellett tenni. A féknyergekbe való beakasztáshoz teljesen ki kellett tekerni a kézifék kar alatti állító csavart. Aztán már csak némi birkózás és minden a helyére került.
A kézifék működik. Kiengedve forgatható a tárcsa, behúzva nem.
Utolsó lépésként csavarrögzítővel rögzítettem a fékeket tartó csavarokat.
Kész...
Már csak légteleníteni kell...
update 2017.12.13.
Megjött a segítség, légtelenítettem. Mindössze annyi baj történt, hogy rácsuktam a motorház tetőt a fékolaj tartály tetejére. Az úszó szára kicsit elgörbült és kitört.
Kell egy új...












Szerencsére november végén elkészült az autó csak lusta voltam blogot írni róla. Diagnózis megvan, tudom mi okozta illetve előzte meg a vízfogyást amitől hengerfejes lett a motor. Egy fránya alu hűtővíz vezető cső okozta, aminek megrepedt a fala és működés közben visszafelé bugyogott a víz, amitől bizonyos pontokon elégtelené vált a hűtés, mivel nem jutott víz mindenhova, így megadta magát a tömítés. Hetekig vártam arra, hogy sikerüljön szerezni egy ilyen alu csövet, de nem sikerült. (Újban is benne lettem volna, de nem került szóba) Ezért úgy döntöttem, hogy utánajárok a dolgoknak, a csövet lenyomás-próbáztuk vízzel 6 baron, meglett a ludas repedés, amit behegesztettünk. Elég ramaty alu öntvény cső ez sajnos, mint az anyaga és maga a fala is, de legalább drága. (Érdekesség az az, hogy ez a cső nem ugyan az, mint a 1.6 os 156 osban és nem is hasonló, mint az 1.6 147 facelift előttiben!!) Az a vicc, hogy ez a szar 155 ezres költséget okozott plusz 2 hónapig állt az autó. Utóbbi sajnos a szerviz lazaságára is írnám, rengeteg munkára, kollégák szabadságolására hivatkozva nem ment hamarább. Érzésem szerint, ha nem veszem kezembe a dolgokat, az autó még mindig ott lenne. Gyakorlatilag egy jó csőre való várakozás miatt állt az autó 3 hetet. Ha az elején tudom, mire számíthatok, persze gyorsabban ment volna.
Cserélve:
- hengerfejtömítés szett
- vezérműszíj
- olaj szűrő, olaj
- hűtőfoylyadék
- hengerfej javítás
- munkadíj
Cserélt alkatrészek nálam vannak. Emléknek jól fest.

Megint Fuchs Supersyn 5W-40 ment bele. 10 ezret mentem most, 0 olajfogyasztással. Természetesen a szűrők is cserélve lettek (üzemanyag szűrő kivételével). Az olaj gombát kellet megpucolni, mert néha azt jelezte nincs olaj, először meg is ijesztett.
Februárban lett cserélve, eddig bírta, a pedál beesett...gari még van rajta ugyhogy csere egy másik újra!kicsit bosszant mert négy napig hanyagolnom kellett az autót, de a lényeg hogy újra tudok váltani!!!!
Ma hoztam el az Alfát a tervezett szervízéről, az olaj és szűrő cseréken túl ki lett cserélve a főtengelyszimering, mert szivárgott az olaj, és elől a gumi fékcsövek, mert be voltak repedezve. Valamint a hátsó stabilizátor guminál újra előjött a nyikorgás, így megint ki lettek cserélve, most egy másik fajtára:
Hátsó stabilizátor gumi: 0Ft (garanciába ki lett cserélve :) )
Selania StAR 7l: 19170Ft
Olajszűrő: 1409Ft
Pollenszűrő: 3556Ft
Levegőszűrő: 3285Ft
Gumi fékcső 2db: 4332Ft
Fékolaj: 1300Ft
Főtengelyszimering: 3022Ft