Blog
Két dolog motivált, mikor belefogtam:
1. Családilag fázósak vagyunk, és ez a régi dízel nem túl gyorsan melegszik be reggelente. Valami megoldás kellene, hogy hamarabb fűtsön.
2. Ha már belekukkantottunk a motorba és kiderült, hogy mennyire újszerű a blokk, illene meg is óvni. Köztudottan a hidegindítás okozza a legnagyobb kopásokat.
Már a jtd-nél felmerült, hogy be kéne építeni egy elektromos motor előmelegítőt, mert nagyon hasznos, a fenti két problémán hatékonyan segít. Valahogy mégsem valósítottam meg. Most került elő a téma újra, végre bele is fogtam. Remélem sikerül...
Az alap felállás az volt, hogy beszéltem a Defa (és Calix) forgalmazóval és kiderült, hogy az Alfa Romeo 146 TD-hez nincs egyik gyártónak sem szettje. Univerzális szett van, aminek a bekötését magamnak kell kitalálni. A fűtő egység 63e Ft, hozzá a kábel közel 20e. Nos ezt átgondoltam kicsit.
Felhívtam Hetényi Lászlót (http://dieselelomelegito.hu/), kicsit tájékozódtam, majd rendeltem tőle egy általa gyártott vízmelegítőt. 600W-osat kértem, a TD vízkör térfogatához elvileg elegendő. Miután megérkezett, elkezdtem összeállítani egy szettet.
Kezdtem a kozollal és a melegítő egység helyének kitalálásával. A kis kék bojler az akkumulátor alá fog kerülni, a fűtőradiátor szintje alá. A fűtőradiátorból a hengerfejbe menő 16mm-es csőszakasz lesz megszakítva. Ehhez gyári csövet sem kell vágni, mert a hengerfej mellett egy fémcső jön előre, aminek a végén egy 10cm-es gumicső kanyarodik vissza a hengerfejbe. Ezt a csövet leveszem és a két felszabaduló csonk közé kerül a fűtőegység.
A konzol összerakása után elsétáltam a közeli bontóba. Kértem 16-os vízcsövet. Mutattak egy Ducato-t, aminek a hátulja dugig volt mindenféle csővel. Tessék, válassz. Turkáltam kicsit, aztán ami a kezembe akadt két megfelelő átmérőjű cső, azt elhoztam. Nem sokat gondolkoztam a formájukon, gondoltam legyen benne kanyar, aztán majd kiadja. Ahogy szokott lenni, a megfelelő alkatrészek bújtak elő, tökéletesen megoldható velük a bekötés, szépen kikerüli az előremenő cső az intercooler csöveket. És még gumi távtartó is volt rajtuk, ami szintén jól jön.
Bepróbálás után jött az elektromos csatlakozás kigondolása. Két dolgot nem akartam. Konnektor dugót a motortérbe (és minden reggel nyitogatni a géptetőt) és szétfúrkálni a lökhárítót. 1-2 órahossza elment vele, mire kitaláltam a megoldást. Terveztem egy "ördöglakatot", amit az első vonószemre lehet ráfordítani. Pont olyan méretű, hogy csak bizonyos szögben lehet bebújtatni a vonószembe, majd elfordítva masszívan rögzül. Ezt is bepróbáltam, tökéletesen működik az elgondolás :-)
Emiatt a megoldás miatt a motortérben is oldhatónak kell lenni a 230-as kábelnek, úgyhogy gyártottam egy kábel szettet. Közben szépen kialakult a színkód is. Az előfűtőhöz tartozó alkatrészek a kék színnel jelölik, hogy mihez tartoznak. Maga a fűtő kék, így a vezetéket is kék védőcsőbe húztam, kéken jelölt bilincseket kaptak a csövek, és a vízmentes Weipu csatlakozók is fekete-kék színűek. Ez csak azért, mert így elegáns :-)
Előkerült a fiókomból egy 10 éve nem használt időkapcsoló is. Kipróbáltam, működik. Így mára elkészült a szett. Úgy gondolom ér annyit, mint a Defa-féle univerzális, és harmadába se került az egész.
A konzol már pár napja állja a mechanikai próbát az autóban, a többi alkatrész pedig a beépítésre vár. Elvileg innen már nem nagy munka, csak a helyére kell illeszteni, feltölteni vízzel és lelégteleníteni. Végeredmény, tapasztalatok hamarosan!
UPDATE 2017.12.16.
Ma beépítettem a helyére úgy, hogy a vízcsövek még nincsenek bekötve. Az aknán, hűtővíz leengedés után fog menni, mert az egyik bilincshez nem lehet hozzáférni, kicsit bontani kell hozzá. Szóval egyelőre mechanika tesztelés, ha valami meg akar lazulni, most szóljon, míg nincs víz a rendszerben.












Önindító felújítása.
Otthon megadta magát a parkolóban :)
Költségek:
Trailer: Ingyen. Allianz Assistance
Felújítás: 20K
Support: 10K
Vásárláskor cserélve lett: Olaj (Selénia 10W40), szűrők (üzemanyag, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő), jobb hátsó kerékcsapágy. Klímatisztítás. USB/ SD kártyás Yatour lejátszó lett bekötve.
2017. December: Ködlámpa beszerelés. Olajcsere: Selénia 10W40 + szűrők
Elsö fékbetét csere,motorolaj csere fuchs titan gt1,dobbetét csere
-Bal hátsó féknyereg csere (Delco Remy) 30000 Ft
-Jobb hátsó kerékcsapágy csere (Starline) 15000 Ft
-Olajcsere+szűrő (Motul 8100 X-power 10w60, gyári szűrő) 30000 Ft
-Fékfolyadek csere (Tutela) 4000 Ft
-Üzemanyag szűrő csere (UFI) 3000 Ft
-Központi zár vezérlő csere (Exad) 5000 Ft
-Hátsó spirálrugók is cserések (KYB) 30000 Ft
-Új univerzális katalizátor (Novak)+ flexi cső (Bosal) csere+
egyedi leömlőt kap 50000 Ft
-Jobbos lengőkar csere+stab rudak cseréje (Lemfölder+TRW) 35 000 Ft
-Jobb oldali belső+külső féltengely gumiharang csere (Starline) 10000Ft
- Futómű állitás 8000 Ft
-Váltó olaj csere (Fuchs Titan 75w80) 6000 Ft
-Olajnívó pálca gumipersely csere (Gyári FCA) 1000 Ft
Első körben a vásárláskor fennálló problémák a következők:
1. első felső lengőkar kuka
2. szervó olaj csöpög a hűtő oldalon az egyik cső illesztésnél
3. infocenter (nagykijelzős) kuka (szellemképes/ elhalványul)
4. kormánygombok nem működnek (vagy csak nagyon ritkán) nem tudom mi lehet az oka
5. ajtó hangszórók membránja kuka
6. bal első belső ajtó kilincs kuka
7. csomagtartónál a tetőkárpit takaró elem hiányzik
8. kiégett óra/vízhőfok izzók
9. bemattult fényszórók
10. légzsák visszajelző világít
11. Fos akksi
Amik meg is lettek csinálva:
1. új meyle felső lengőkarok párban cserélve
3. kicserélve a kis kijelzősre
6. már az előző tulaj megvette csak ki kellett cserélni (ajtókárpit le régi ki, új be, kész)
7. megvéve bontóból, felrakva
8. cserélve (csak a fejegységet szedtem ki és azon keresztül benyúlva kicseréltem)
10. akksi le -> 20 perc várakozás -> csomiban jobb hátul a kárpit alatti kábel szét -> össze -> akksi vissza -> hibakód kitöröl -> kész.
11. cserélve
Folyt. köv.
2016. December 31-én vettem az autót, Cartárstól, nos azért a költségmentes állapottól messze volt, de már közelebb van hozzá... :D
Tehát a következő dolgok lettek cserélve az elmúlt közel egy évben:
-Futómű állitás 8000 Ft
-Termosztát (EPS-FACET) 25000 Ft
-Ülésszett 30000 Ft
-Téli gumik 4db(Maxtrex 195/55 R15) 40000 Ft
-Nyári gumik (Kormoran) és 4db szépséges Alessio felni 100000 Ft
-Vezető oldali zár+hátsó ablaktörlő motor karral és gumival 10000 Ft
-Komplett kipuffogó rendszer (egyedileg gyártott sor tömités, felújitott leömlő, cserélt katalizátor, tömitések, gumi tartók, egyedileg gyártott sport kipuffogó dob) 200000 Ft
-Olaj csere (Selenia Racing 10w60), szűrők+ szelepfedél, szelepfedél tömités+olajhűtő csere+fagyálló csere 60000 Ft
-Ablaktörlő lapátok+gumik+tetőkárpit csere 15000 Ft
- Komplett fékek cseréje (összes betét és tárcsa, elől Textar, hátul Optimal) 80000 Ft
-Vezérlés komplett+gyertyák+vizpumpa 120000 Ft
- Hangszórók cseréje 6db JBL 40000 Ft
-Alapjárati motor, légtömegmérő (BOSCH) , hátsó ablakemelő kapcsoló 15000 Ft

Új autó vásárlása miatt beszámittatuk Alfit, de aztán egy Alfa rajongó megmentette a kereskedésből :)
Nagyon hiányzik a kis dög... :(((
Velem volt: 2006-2016
Sajnos 60 foktól nem melegedett fel jobban.
Kis olvasgatás után azt szűrtem le, hogy érdemes lehet a Wahler termosztátot megvenni, pláne 14000 ft/db baráti áron, és mivel csak 1 db kell belőle így nem is filóztam sokat :-D
Mostantól mint ha ki lenne szögezve a mutató!
Km : 225.000

A hifiből már egy ideje sípolás hallatszott. Gyújtás ráadásakor addig sípolt amíg az AC ment. Így visszagondolva, kb az AC csere óta lehet ez a zaj. Most volt egy kis időm foglalkozni vele, utána olvastam kicsit a témának (generátor zaj). Átkábelezéssel nem akartam foglalkozni, elkezdtem az RCA kábeleknél vizsgálódni. Be is jött az itt említett földhurkos dolog: https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_231849.html
Lehúztam az összes RCA-t az erősítőről és csodák csodája teljesen eltűnt a sípolás. Visszadugtam a bal elsőt, nincs zaj, visszadugtam a jobb elsőt, nincs zaj, visszadugtam a mélynyomó RCA kábelének egyik csatlakozóját és megjött a sípolás. Még egy kicsit próbálgattam és odáig jutottam, hogy ha mindkét kábel legalább egy-egy csatlakozója be van dugva, akkor sípol. Megoldás: az egyik kábelen elcsíptem az árnyékolást mindkét csatlakozónál. Viszlát sípolás! :O)
