Blog
A hét kérdése: Mi a helyzet a műanyag fogaskerékkel?
A szétszedés adja magát, néhány pontra kell csak figyelni:
- A bowdeneket jó lenne ugyanebben a helyzetben visszarakni. Ehhez lemértem a rögzítő anya és a bowden vége közti távolságot. Felül 11 mm, alul 10 mm volt pontosan. Összerakáskor is ezt a méretet állítottam be.
- A bowdeneket mozgató kart célszerű összejelölni a tengellyel.
- A fedél levételekor vigyázni kell a kieső darabokra. Két lemezrugó és egy fekete műanyag hullhat ki. Az ötödik képen balra fent vannak a tengely golyó alakú végén.
- A fém forgórészt és a hardy tárcsát szintén összejelöltem, hogy a pozíció később visszaállítható legyen.
- A fehér fogaskereket is össze kéne jelölni a házzal. Ezt én elmulasztottam és az előző jelhez tájoltam, nem is sikerült pont 180 fokkal elfordítva visszarakni.
A fogaskeréken egyértelmű repedések láthatók, átmérője 66 mm.
Mivel összerakáskor nem sikerült pontosan pozicionálni, így akkuról kicsit járatni kellett, hogy az ütközőt fel tudjam szerelni. Célszerű 1 mm-es távolságra beállítani, hogy könnyen visszamenjen a helyére.
Tetőnyitáspróba később, ha nem lesz ilyen hideg.












Itt is el jött az idő a cserére. Itt nincs spoiler, de a spoileres gázrugót kapta meg hogy szépen felemelje a csomagtartót nagyobb erőfeszítés nélkül ;-)

El jött a csere ideje. A régi már kalaptartó nélkül is nehezen tartotta meg a csomagtartót ilyen téli időkben.
Az újjal elég 30-40%ig fel emelni a csomagtartót, onnantól megy magától kalaptartóval ;-) Spoileres kivitel.

Kipróbáltam a Petronas bőr tisztítót és a felni tisztítót. Mind a kettővel nagyon elégedett vagyok. A felni tisztító gyönyörűen leszedte a nyáron felragadt fékport is. Időközben rendeltem a Carcarpit.com/hu-ról típus azonos szőnyeget. Egyedi összeállításomat tökéletesen megvalósították. Szerintem brutál jó lett! Nagyon jó az anyaga is. Ja,vettem egy pár gyári ablaktörlő lapátot is az Elaforg-tól. Ami végre csendbe teszi a dolgát! :)Próbáltam már több félét de nem jöttek be,csak pénz kidobás volt . :(







245000 Km .
- Vizyga ,
- Első teljes stabilizátor rúd csere szilentekkel,
- Hátsó stabilizátór szilentek csere,
- Kormány dőlés szög érzékelő (VDC) hibát jelzett, saru le volt húzódva a
helyéről.Régebben volt már ilyen jellegű hiba. Kijavítva.
- Kézi fék berohadt, ki lettek cserélve a bovdenek,és a kézifék kar is.
- Hátsó ablak fűtés nem működött, most már igen.
A mai napon általános szerviz történt ami magában foglalta:
- Motorolaj csere
- Olajszűrő csere
- Levegőszűrő csere
- Gázolaj szűrő
- Pollen szűrő
- Váltóolaj csere
- Fékfolyadék csere
- Szervo olaj (Ezt még fel kell önteném 1 dl hiány van)
Ezen kívül a vákuum pumpánál olajfolyást vettem észre pár hete, ezért a tömítése ki lett cserélve.
A közeljövőben az első fékek (tárcsák+betétek) cseréje lesz esedékes.
Régota esedékes olajcsere megvolt. Hónapok óta húztam, egyetlen mentségem, hogy húsz liter gázolajat jelent a hónapok. Elaforg pengén teljesített, ezúton is köszönet ekik.
Végre nem cipelem plusz egy liter olajam. Tízezer km en 3-4 deci olajat sikerült elfogyasztani motornak, azt gondolom ez teljesen rendben van.
Friss olaj, lehetne autózni, oké nincs hova, de azért a friss olaj utáni reggelre behavaztunk. Szóval morgó lapul a garázsban.
Mind a 4 ajtó kilépőfénye kapott led izzót,plusz a rendszám megvilágítása is!
Cserélve a termosztát és a hűtővíz is mert már trutyis volt!
Az alsó kuplungmunkahenger is cserélve lett,végre ...minden fasza!
