Blog
Ma hoztam el az Alfát a tervezett szervízéről, az olaj és szűrő cseréken túl ki lett cserélve a főtengelyszimering, mert szivárgott az olaj, és elől a gumi fékcsövek, mert be voltak repedezve. Valamint a hátsó stabilizátor guminál újra előjött a nyikorgás, így megint ki lettek cserélve, most egy másik fajtára:
Hátsó stabilizátor gumi: 0Ft (garanciába ki lett cserélve :) )
Selania StAR 7l: 19170Ft
Olajszűrő: 1409Ft
Pollenszűrő: 3556Ft
Levegőszűrő: 3285Ft
Gumi fékcső 2db: 4332Ft
Fékolaj: 1300Ft
Főtengelyszimering: 3022Ft
Műszaki gond nélkül újabb két évre.
Úton az előző postban említett felniért Veszprém megyébe,valahol Székesfehérvárnál az M7-esen egyik pillanatról a másikra komoly rázkódást éreztem a jobb oldalról, egy pillanatig gondoltam biztos egy rosszabb útszakasz, de pár száz méter után is rázott szóval inkább félreálltam egy pihenőbe. Hamar tárcsáztam is a Várpalotai szervizt szerencsére azonnal fogadtak is így elgurguláztam 70-80-as tempóval szervizig kertek alatt. Amint megérkeztem rá 10 percre már meg is volt a diagnózis jobb oldali féltengely belső része ment tönkre. Biztonság kedvéért mentünk egy kört ami csak igazolta a feltevést. Alkatrészre várni kell jövő héten telefonálok.Legutóbb a külső része ment tönkre most a belső, lassan túl leszek minden 2.4 típusbetegségen:D Nagyon hálás vagyok, hogy ilyen gyorsan tudtak fogadni a műhelybe és pillanatok alatt kiderült mi a bibi. Utána go haza 70-80-as tempóba kocsi csere, majd vissza Veszprém megye a felnikért:D
Nem akartam az utolsó pillanatra hagyni így már decemberbe új színükbe pompáznak a nyári felnik. Egy cartársra bíztam a fényezést amit egyáltalán nem bántam meg, patika lett a fényezés, nagyon korrekt volt, minden úgy volt ahogy megbeszéltük. Én úgy állítottam oda, hogy a gyári szürke színt szeretném viszont látni, de szerencsére hallgattam cartársra, valóban sokkal jobban néz ki ez a szín, valahol a fekete és a szürke között,mikor a nap rásüt csillog ezerrel. Ezúton is köszönet érte!:)

Mivel a rajta lévő K16 turbo igencsak huhogott már (szelepvezető darabok nem tettek neki jót), szereztem egy másik gyárit, ami rövidesen rákerül.
Update: 2018 áprilisban sikerült rászerelni. Fogy a szabadidőm...
Olajcsere, szűrőcserék: Total 10W40
A hibaüzenet szerint probléma volt az izzítással, megnéztük és valóban a 3. gyertya kukás volt, de úgy gondoltam induljunk tiszta lappal és legyen cserés mind a 4 db.
Bosch került bele, darabja 4500 ft.
Km. 225.000
Még a nyáron történt, hogy olajcsere alkalmával nézegettem az autó alját az aknából, és a bölcső állapota nem igazán vidított fel. Mivel egyenlőre még marad nálam a járgány, ezért megoldáskeresésbe fogtam. Mifi kiderítette, hogy egyfajta bölcső van a 146-hoz, nincs külön "dízeles" és "benzines". Az nem rossz, viszont akkor kellene egyet szerezni. Hogy, hogy nem, Mifinél éppen van egy :-) Nem is hagytam ott nála, hazahoztam, kicsit rendbeszedtem. Drótkorong, csiszolás, festés. Ez még valamikor nyáron történt.
Már csak ki kellene cserélni. És megintcsak Mifi, aki felajánlotta, hogy segít átcserélni a bölcsőt. De ha már lúd, akkor legyen magastestzsírszázalékos, újítsuk fel a futóművet.
Mivel Mifi mostanában a Láng-nál (reklám helye) tengeti napjait, segített a beszerzésben is, hogyaszongya: két lengőkar, két stabpálca, két stabrúd' szilent, kettő kormányösszekötő. A stabilizátorrúd csiszolás, festés után, mint az új.
És eljövé ama nap, amikor eme alkatrészek elfoglalják dicső helyüket.
Akkor hajrá! A segítség Nagymifi képében érkezett, így már hárman is jelen voltunk a műtétnél. Felbakolás, keréklevétel, majd pár dolog, ami útban volt, lekerült. Főleg a kipufogó.
Régi futómű le, új futómű fel.
Minden csavar a helyére került, visszament a kipufogó, majd zárásként kormányösszekötő gömbfej csere.
Már csak egy futóműállítás kell.
Desszertnek egy kis bogarászás a bontott cuccok között. Hoztam is pár apróságot :-)
1. Megújul a bölcső, még valamikor a nyáron
2. Műtőasztalon
3.4.5. Bölcső lebontva
6. Ez fog majd felmenni...
7.8. ...némi tuning után :-)
9. A végeredmény
10. Ez jött le
11.12. EZÉRT jött le
Nagy köszönet a segítségért Mifinek és Nagymifinek!
Ui: alakul a következő projekt is :-)












- készre szereltem a fékeket,
- felraktam a fékvédő lemezeket,
- felszereltem a tárcsákat,
- helyükre kerültek a féknyergek, betétek,
- felkerültek az új fékcsövek,
- visszakerült a súly.
Kézifékbowden viszont kell, azt nem raktam vissza.
Továbbra is meglepődöm, hogy mennyire rozsdamentes :-)











