Blog

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-12-04

Várpalotán jártam.

Odafelé M7, mert szorított az idő. Ott a Csöriéktől megszokott magas színvonal plusz egy finom kávé. Hazafelé meg szólt a VRUÁMMM a Vértesben. A friss olaj mellé kerültek új szűrők is. Meg egy olajleeresztő csavar, mert a régi elég viharvert volt.

Kilométeróra állása: 187 160

>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-12-04

2017.12.02. 146419km.
Az előző olajcserétől eltelt 20 hónap, cserélve lett az olaj.
Selénia 5w30 és MANN olajszűrő.
Most is 5l olajat vettem, remélem ez sem fogy el a következő cseréig.
olaj:12000
szűrő:5330
munka:4000
A szerelő gépje nem kommunikált az autóval, ezért nem nullázta le a szervizt. Nem probléma, mert a következő olajcsere is beleesik majd a comp által írt 35000km-be.

 

Már a vásárlás napján szemet szúrt, hogy a termosztátom nincs a helyzet magaslatán, mert korábban nyit, mint kéne. Így ma elgurultam szerelőhöz és kicseréltettem. Mahle került bele, leírás alapján 88 fokon nyit. Szerviz után kipróbáltam, és bármit csináltam a kocsival oda volt szegezve 90 fokra a vízhőfok mutatója. :)

Anyagdíj: 20000 Ft
Munkadíj: 5000 Ft

Az első próba nem jött össze elképzelés szerint, így újra kiszedtem a féltengelyt. A csillagnál 25 mm-re lett esztergálva az átmérő, a porfogó "gallérja" kb 20 mm-vel lett tolva a kerék felé, illetve a külső csukló biztosító gyűrűje 4 mm-rel lett feljebb tolva, majd a hosszúságából 2 mm leesztergálva, így elméletben már jó lesz. Beraktam a tengelyt porfogók nélkül, hogy lássam mi a hézag, szerencsére miután felemeltem a csonkállványt olyan magasságba, mintha a kocsi a kerekén állna, elég nagy hely látszott a kelyhen belül egyenes és kifordított kerékállásnál is. a héten kipróbálom, remélem már nem lesz probléma az autóval.

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2017-12-03

Vettem egy donor autót, és kiszedtem belőle a belsejét. Fekete tetőkárpit, A oszlop boritások, kapaszkodók, napellenzők és armatúrák.
Tartozott még hozzá bőrrel varrott ajtó és oldalkárpit együttes is. Az ajtókárpitok behúzóira a Victors customs-szal nappa-perforált bőr boritást is varrattam.
Bekerült a perforált bőrrel varrott váltógomb is aminek a kupakját a felni szinére fényeztem és a számozást pirossal töltöttem ki. Alcantara váltózsák piros cérnával varrva.
1 nap ráment a cserére, de csinos lett a beltér :)

 
>> EseményCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-12-04

Idén sajnos nem volt lehetőség, hogy sűrűbben találkozzon a négyes index, de hébe-hóba megoldottuk. Az idei M.C évadzáró kicsit megcsúszva, decemberre lett beiktatva. Nem is gond, legalább egybe kötöttem az idei disznóvágással :-)
Időpont lefixálva, mindenkinek körbeküldve. Volt aki eltudott jönni, de sajnos akadtak akik nem :-(
Jorjie, ahogy szokta előző nap már meg is jött, finom hurka vacsorával vártuk, amit jóféle gyümölcspárlattal csapattunk széjjel, hogy legyen hely a finom rétesnek amit ő hozott. Beszélgettünk, majd korán lefeküdtünk, hogy pihentek legyünk.
Eljött a várva várt nap. Reggeli készülődés, aztán irány a tanya. Ott már vártak a malackák. Két malackát vágtunk. Egyett Kazes barátomnak egyett magunknak. A kisi 105 kg, a nagyobb 185 kiló lett :-)
Hamar a platóra kerültek és irány haza. Itthon jött/jöttek a welcome drinkek majd neki álltunk a malacok feldolgozásának.
Párhuzamosan ittunk és daraboltunk :-) fogyott a husi fogyott az üdítő. Reggelire lecsós hagymásvér volt, és egy kis sült velő. Közben megjelent Tomi146. Sajnos ő csak beugrott egy kicsit mert ment dolgozni. Kicsit később megjött Warbi aki egészen Debrecenből hajtotta idáig a csillagrombolót. Nagy örömmel fogadtuk akárcsak a kicsit később érkezett Buksi fiút. Jolesett, hogy eljöttek. Sokat beszélgettünk, iszogattunk, tapasztalatot cseréltünk és terveinket osztottuk meg egymással. Lassan elfogytak a malackák, és az éhes vendégeknek finom kolbász hamburgert kínáltuk ;-)
Telt az idő, elfogyott minden, lassan útra keltek a vendégek is :-(
Mindent össze vetve remek kis évadzáró lett, csodás barátok társaságában. Köszönöm mindenkinek aki részt vett, és jelenlétével emelte a színvonalat, hangulatot. Következő malacvágásos M.C találkozó húsvét körül lesz, melyre várok mindenkit aki egy jó hangulatú Alfás buliban szeretne résztvenni. Részletek később, érdeklődni nálam ;-)
Akik jelen voltak:
Jorjie
Kazes+asszonypajti
WarbiRunner (Gyuri)
Buksi
Tomi146
És persze jómagam+lányom+asszonypajti+anyukája és kedves böllér barátom a kedvesével (Tomi, Betti)

 
>> Tuning és extraGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2017-11-30

Felkerültek a téli kerekek.

2 hónapja sikerült vennem felnit téli gumikkal együtt.
Gyári 18 felnik + Pirelli SottoZero gumik kb 80%-os állapotban

 

Az autó lakásvásárlás miatt eladásra került. Az adás-vétel megkötése folyamatban van.

 
>> EseményAlfaWatch // Alfa Giulietta 1.4 TB Super // 2017-12-03

Hosszas idő, sok álmatlan éjszaka után megszületett a döntés, és le lett foglalózva a Giulietta Augusztus 4.én. Október 26.-án lett átvéve Budaörsön.
Sok rosszat és sok jót hallottam az Alfákról. 12 év megbízható Volvozás után kicsit szkeptikusan álltam a dolgokhoz. Ez kezd eloszlani, de mindig van valami kis bizonytalanság, amikor már kezdeném azt hinni, hogy minden 100%os:). Na jó, ez inkább csak vicc akart lenni.
Eddig 2 alkalommal csinált "hibát". Egyszer a lékzsák ellenőrzés húzódhatott el hosszabban az indításkor és emiatt sípolt és írta, hogy gond van, persze azután el is aludt a lámpa.
Egy alkalommal meg a riasztó zárás után elkezdett riasztani számomra ismeretlen okból.
A fórumon már írtam, hogy a motor alatti takarólemez csavarjai kiestek (2 db) és a maradék kettő csavar teljesen ki volt lazulva. Ez valószínű a null szerviz hanyagsága lehet.
Ezeket nem negatívumként mondom, csak észrevételek. Az előző autómmal, amely egy Volvo volt, ott is voltak eleinte kisebb gondok, de nem akarok OFFolni, mert ez az Alfáról szól. És mi is ez valójában??!

Egy nagyon nagy élmény, öröm, szeretet és boldogság.
Szeretem, mert jó! Kényelmes, eddigi leghosszabb utunk 500 km-es volt 5 óra alatt és nem volt gondunk a komforttal.
Nagyon fordulékony, a váltója könnyen jár, szinte az ember kezébe ugorva kúszik a másik fokozatba. A futómű zseniális.
A kis 1,4-es 120 LE motor szépen teszi a dolgát. Dynamicba még csak egy alkalommal kapcsoltam és 4000-es fordulat felé nem vittem.(most lesz meg benne a 3000 km, akkor ajánlott szerviz után már talán kicsit jobban meghajtom.)

A forma meg magáért beszél kívül és belül:). Akinek van Alfája az tudja, hogy milyen is ez az érzés:). És mielőtt elfelejteném! Kis 1.4-es motor, de a kipufogó szépen van hangolva, nem hittem volna. Diszkrét, nem tolakodó, de mégis ott van, tudatván a tulajdonost, hogy bizony, én egy kis sportos kezes gépezet vagyok!

Az felszereltségi szintje SUPER. Van hozzá még ülésfűtés, elektromos gerinctámasz, reteszes riasztó és tolatóradar.

Téli kerekeknek sikerült szereznem a facelift előtti 16"-os alufelnit, amelyeken Dunlop WinterSport 4d gumik vannak. A téli időszak mellé beszereztem még egy komolyabb hótálca szettet, amelyet csak ajánlani tudok. Igaz nem olcsó, de nagyon igényes (weathertech).

Ime pár kép az írásom mellé!
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326096-12948-blog.jpg

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326124-12948-blog.jpg

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326143-12948-blog.jpg

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1512326460-12948-blog.jpg

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-12-03

Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.

Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.

Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.