Blog
Generátorcserekor még nem tűnt fel semmi rendellenes. Pár hete viszont el kezdett hidegen nyikorogni a szíj. A minap ránézettem a kollégával, ő vette észre, hogy amikor indítom meg leállítom a motort, fura oldalirányú mozdulatokat végez a feszítő. Sajnos a legutóbbi cserét nem jegyeztem fel, de biztos már több, mint 50000km volt benne. Ami a csapágy állapotán meg sem látszott.

Összeraktam a bal hátulját is, majd lefestettem mindkét oldalon a kerékagyat és a fékvédő lemezeket.
Kicseréltem az első tömítést a fékekben. A dugattyú csavarásához előkerestem a már jól bevált laposfogómat. Most is működött.
Végezetül lefestettem a fékeket pirosra. A szárításhoz újra beizzítottam a szárítót :-)
Közben megpróbáltam a CTEK töltőt, nem akarom már visszatenni az akut, de kipróbálom.










Az autó előéletét ismervén, klíma szárítószűrő nem volt cserélve benne. Most, hogy a munkában van lehetőség klímázni, kicseréltem. A régi már eléggé ramaty állapotban volt.


Az utóbbi időben elég nehezen akart indulni az autó, és a benne lévő aksit is kicsit réginek és gyengének találtam. Még ősszel Dömpinél ránéztünk az ECU-ra és ott is panaszkodott az akkumulátorra így ma ki lett cserélve.
Az új aku: EXIDE premium 77ah 760A
Már nagy szar lehetett a régi, mert ilyen szépen még soha nem indult az autó, még nyár végén se mikor megvettem.


Fékcső Első-Hátsó: 5285Ft
Xado Automata váltó adalék: 4500Ft
Bontott váltó: 100000Ft
Olajhűtő olajcsővel: 10000Ft
Téligumi Laufenn: 55000Ft
Műszaki vizsga: 18500Ft
Futómű állítás: 8000Ft
Elvittem fényszoró állításra. Bal oldalin majdnem 1 cm-t kellett állítani az egész művelet nem tartott 5 percnél tovább. A percenkénti 1000 Ft-OS munkadíjat viszont kicsit sokaltam. Mivel szakértővel álltam szemben ezért inkább leszedtem én az állító takaróját, és megmutattam mit állítson... Bár próbált meggyőzni hogy nem azon kell de mesterünk ma is tanult valami újat.
Ezután egy kis előadást tartott, hogy szabaduljak meg ettől az autótól hiszen nincs benne OBD csatlakozó!!! És külömben sem szabad 2002 elötti autót tartani.
Bár azért büszkén oda bökte hogy ő neki van ehez egy olvasó gépezete és Fiat kábele aztán rámutatott a kopogás érzékelőre hogy ott kell rá dugni a gépet.
Minden szavát ittam a Mesternek!

4 db. első lengőkar kb. 56 000
Szelepfedél tömítés kb. 4 000
Hosszbordás szíjfeszítő + szer.díj. 28 000
Összetartás nagyon nem volt jó.A gyári beálítást nem javasolta a szerelőm,igy az ő saját beállítására állította be:)Teljes átvizsgálás is megvolt.Minden szilent,lengőkar rendben van!




- Termosztát csere
- Olajcsere ismét, öblítő jelleggel Zé javaslatára
-Jobb külső tükör rugó javítás (már nem csukódik be ajtóbecsapásra)
Km óra állás: 125840
Öreg nyári gumikkal kaptuk az autót, és úgy döntöttünk, célszerűbb egy jó minőségű négy évszakos, mivel keveset megyünk.
Vredestein Quatrac5 gumikat kapott, szerencsére egy közeli gumis gyorsan fel is szerelte.