Blog
Továbbra sem tudtam megszokni a gyári "bordázott alumínium" belsőt és az automata váltókar konzolt.
A belső elemek kaptak egy szép antracit színt, a váltókonzolt kicsit átszabtam és egyediesítettem egy bőrszoknyával.
(Motip SD9901)
és az eredmény:

Ismét TC-ben jártunk és folytattuk a kicsi kocsi bütykölést. Olaj+olajszűrő+légszűrő+pollenszűrőcsere meg volt. Az első lökhárítóba is bekerültek a szenzorok.
129.659 km

A múltkor rendeltem próbaképpen az ebay-ről két LED-et a tompítottba.
A specifikációja:
Voltage: 12V
LED'S Power: 15W
The Working Wattage: 10W
Lighting Color: 6000K Pure White
LED Type: 20-SMD CREE XB-D
LED Lumen: 1000LM Per Light
Light Angel: 360 degrees
Operating Voltage: DC 12V-24V
Lifespan: >50,000 hrs
Ma bepróbáltam a bal lámpába.
A vetítésképe tulajdonképpen jó, nem szórja felfelé.
Ellenben - mint a képeken is jól látható - elég kicsi a fényereje. Mondjuk csak 1.000 lument ígérnek. Bent meg egy 1.860 lumenes Osram van.
Visszakerült a régi.







28857 km után, 224427-nél kapott egy Alco légszűrőt. Bal oldalon a csavarozható nyúlvány alja csúnyán néz ki, idővel cserélni kell egészségesre. Olajhűtő csövénél is szivárgás van. Olajszint fullon, nem fogyaszt egy cseppet sem. A légszűrőt meg azzal kellene cseréltetni aki kitalàlta. A ts-en ez is jobb volt. A hátsó lökhárító jobb oldali felső csavarja csúnya rozsdás volt, gondoltam kiszedem, lefestem mind a négyet. A bal szélsőt valaki sajnos már a múltban megerőltette, később cserére szorul.







Mikor hozzám került egy kezdeti olajcsere után hamar kiderült, hogy fogyasztja az olajat olyan 1liter/1000 km lendülettel. Miután olcsó volt a vételi ár erre számítottam, de ezután még halasztottam a kötelező nagyszervizt amíg lehetett. Végül novemberben bontottuk ki, miután ütemesen csörömpölt valami. Ez a vízpumpa volt. Ma pedig nekikátunk a felújított, hüvelyezett motor visszaszereléséhez.
Sikerült ezt is megoldani, ki lett cserélve a főfékhenger. Első körben (hozzám hűen) sikerült rosszul összeszerelni, így végül a fékrásegítőt is ki kellett kapnom, sebaj. A nagyobb dugattyúátmérőjű főfékhenger került bele, a fékszervó kiszedéséhez a motort/váltót le is kellett engednem amennyire lehetett, csak akkor jött ki. Az első körben figyelmetlenségnek hála elcseszett felhelyezés miatt a rásegítő rúdját tartó lemeze elhajlott, ezt kellett a szerelőasztalon visszaállítani eredeti pozíciójába. Szerencsémre más nem sérült, így összeszerelhettem az autót. Miközben összeállt a motortér, igyekeztem minden apró hibát javítani, minden csavart/anyát pótolni, minden vezetéket és csövet rendesen a helyére rakni. Most sokkal kulturáltabbnak néz ki minden a fedél alatt, kár, hogy ezt nem látja senki :)




Miután úgy tűnik, hogy megoldódott a fék-futómű probléma az autón, tovább haladtam a teendőkkel.
Amit pár éve sikeresen hanyag ember módjára oldottam meg, azokat most igyekszem sorra venni és mindent kijavítani, ami akkor még elfogadható volt számomra, most viszont már nagyon bántja a szemem.
Először, a szívócsövet tettem rendbe. A turbo hideg oldalán 4 db M7 menet tartja a Brerán a szívócsövet. Mivel ez nem szokványos méret, sehol nem volt kapható, így anno 4 db hosszabb M6 csavarral rögzítettem a szívócső talpát a turbohoz. Hétvégén úgy döntöttem, ez így nem működik tovább, átfúrtam hát a meneteket M8-ra. A szívócsövön elég sokat kellett alakítani. A felfekvő részt egyenesre csiszoltam, ahol kellett megvágtam és tekertem a csövön, mivel összeért minden mindennel, nem akartam már ezt. Miután elkészült a cső, kapott 2 réteg matt fekete festéket is, sokkal jobban néz ki, mint eddig.
Pár éve futóművesnél derült ki, hogy a hátsó keresztlengőkarok egyik állító csavarja nem teszi a dolgát, elforgott a csavar, viszont nem állította a kerékdőlést. Ma úgy döntöttem kicserélem ezt a 4 db csavart, szépen be is voltak rohadva. Mivel a művelethez le kell engedni a bölcsőt, a 4 tartó csavart is kihajtottam - volna, mivel az utolsó csodálatosan beletört a vázba, ennek kifúrása még hátra van.
Hogy a hátsó futómű se maradjon nálam érintetlen, kiszakadt 2 db szilent a keresztlengőkarból, illetve a hosszlengőkarok is nagyon csúnyán néznek ki, így majdnem minden eleme cserélve lesz a hátsó futóműnek. De jó is lesz az új tulajnak.
Ha nem fogom tudni eladni az autót a közeljövőben, akkor a kipufogórendszert fogom darabokra vágni, majd újra építeni, mivel az elvégzett munka nagyon nem tetszik már.
Egyelőre ennyi, folyamatosan működök a kocsival, lassan kész az eladásra.



1
548
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Filmek
- Adok-veszek
- Zenebutik
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10