Blog

>> Tuning és extraSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-03-01

Az első és utolsó extra kiegészítő az autó külsején...szerintem így van KÉSZ! :) Eredeti carbon! Vicc, hogy a szárny hamarabb meg volt, mint az autó :))

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2019-03-01

Futót húztunk, akkor kezdődött minden...

Nem volt jobb helyzetjelző, féklámpa, majd elment a bal is...

Elvileg nem szakszerűen volt bekötve az aljzat, és canbus sem volt...

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-03-01

Már korábban rakoncátlankodott a fűtőventillátor. Volt, hogy el sem indult, ezt kiszerelás, majd szétszedés követte. Alul csapágy, fellül csak egy bolygó persely van. Némileg meg volt szorulva mind a kettő, átmostam őket WD40-el, majd teflonos zsírzóval kezeltem. Sajnos hiába, csak ideglenes kezelés volt, utoljára már olyan hangja volt mintha fadarab került volna be a lapátok közé. A felső persely durván lógott, így nem volt kedvem tovább foglalkozni vele, és vettem egy új ventit. Sajnos elég gyenge minőség, Már kicsomagolásnál feltűnt, hogy nincsn centirozva a ventillátor, ugy voltam vele, lehet másképp oldották meg mint a gyárinál, de beüzemelésnél kiderült, hogy csak lespórolták róla. A háza nem illeszkedik rendesen a foglalatba, így tud fals levegőt szívni, alacson fordulaton zajosabb mint amit kivettem, mondjuk legalább nem kerreg.
Ideglenesen jó lesz, hosszútávon viszont meg fogom csinálni a gyárit, a felső perselyt kicserélem majd csapágyra.

>> EgyébZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2019-02-28

Az idei év beruházása az öreg gumik cseréje volt a terv szerint. 205/55 R16 méret volt rajta, ami nem váltóméret, 1cm-vel magasabb a gyári 205/50-nél - cserébe kényelmes és semmilyen negatív élményem nem volt vele, így maradtam ennél.

Dunlop SP Sport Maxx papucsokat kapott

 
>> Szervizsummer81 // Alfa 147 Progression // 2019-02-28

Miután megvettük, feltűnt, hogy bármit csinálok, csak forró levegőt hajlandó fújni az utastérbe. Jönnek a jó idők,így ez egyre kényelmetlenebbé kezdett válni. Irány a szerelő. Amit talált, arra egyikünk sem számított. Vagyis inkább amit nem talált. A fűtés állító motornak hűlt helye. Éreztem, hogy nem lesz egyszerű menet ez így. Nagyjából tudtunk következtetni, hogy a több féle lehetőség közül melyik a hozzá való alkatrész, a motor csatlakozási helyének formájából. Irány a bontó. Itt kiderült, hogy a motor hiánya csak az egyik probléma. A másik az a (nem tudom mi a neve pontosan) középkonzolban lévő szellőzés állító egység. Előbbi pótlása, utóbbi cseréje után végre helyreállt a világrend, hűthetek-fűthetek kedvemre. Itt mondanék egyúttal köszönetet Trencsik Rolandnak, illetve a nála dolgozóknak. Kedvesek és segítőkészek, ráadásul nekik minden is van. Ja, és egy ablakemelő gombot is zsákmányoltam.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-02-28

Az üzemanyag szivárgást valószínűleg csak a gyári, mára már lazább bilincsei okozták, amiket cseréltem aba bilincsre. Ebből 3 db kellett.
Aztán a karter csőhőz vettem szintúgy bilincseket és toldót.
Kapott új szelep fedél tömítést, pasztával.
És egy biztosíték fedelet, a bal oldalit. A középső az autóban van.
A porlasztási sorrend felcserélve, egész pontosan a bal és jobb oldali, majd indításkor kiderül hogy reagál rá.
Az egr-t majd máskor falazom, mert csinálni kell bele fém lapot.
+ még amíg be nem sötétedett, volt idő a riasztó kikötéséhez.
Egy kilométer kábelt szedtem ki. Sok helyen csak be volt sodorva a csatiba a kábel, úgy hogy csak ki kellett húzni. Bár így nem is csodálom hogy rosszul működött.
Most már csak a gyári kábelek vannak az utastérben. A motortérből még egy kettőt kell kihúzni, de azt majd csak ha aknán lesz.

u.i.: a porlasztási sorrend felcserélés nem vált be. Nem is akart elindulni, csak kapdosta. Úgy hogy vissza cseréltem, és indult. Majd ha sikerül ki olvasni, meg látom hogy fent maradó hiba a 4-es henger befecskendező.

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2019-02-28

Olaj-és szűrőcsere.

 

Úgy gondoltam, hogy a leendő tulajnak ne legyen túl sok gondja a hátsó felfüggesztéssel sem, kicserélem a keresztlengőkarokat tartó csavarokat. Az egyik oldalt már nem lehetett állítani az összetartást, ezért estem neki ennek a procedúrának is. Beszereztem 4 darab csavart, majd gondoltam fél óra alatt végzek, mi baj történhet... 4-ből 1 csavar beszakadt, ezzel vette kezdetét a pechszéria. Bár miért is lenne ez meglepő ezzel az alfával :)... Két szilent darabokra hullva jött le a csavarokról, a két hosszlengőkar olyan állapotban volt, hogy nem bírtam ki csere nélkül, a hosszlengőkarok agynál lévő szilentjeit is kicseréltem, ugyanis az egyik teljesen át volt már szakadva. Szombaton megrendelem az alkatrészeket, hogy legalább annyira össze tudjam rakni az autót, hogy ne foglalja az aknát a munkahelyen. Amilyen mázlim volt, nem szállították ki szombaton a cuccokat, így a széthullott szilentekkel raktam össze az autót. Másnap megjöttek a cuccok, de mivel a beszakadt csavarral nem lett csinálva semmi, így hétfőn nem is foglalkoztam az autóval. Kedden egy lakatos kolléga segítségével sikerült megoldani a csavar problémát, majd este 10-re össze is lett szerelve a felfüggesztés 90%-a. Azért csak ennyi, mert hiába ugyanaz a cikkszám, hiába ugyanaz a csomagolás, a rendelt hátsó szilentből az egyik 1,5 mm-vel nagyobb volt átmérőben. Ezt a problémát ma sikerült orvosolni és végre sikerült 100%-ban összerakni a hátulját. Cserébe felvillant az ABS visszajelző, de ez már egy másik történet.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2019-02-27

Eredetileg vezető és utas + ülés légzsákos biztonság van benne, de ki kerültek az ülések belőle, és majd simát kap, meg hát úgyse működött, valószínűleg az ülés foglaltsag hibája végett, ezért kiszedem belőle a légzsák kábeleket vezérlővel együtt, és kap egy sima vezető és utasoldali légzsákos rendszert.
A ki bontás közben láttam hogy a felső műszerfal bal oldalán a két csavar tartó műanyag, + a kilométer óra keret műanyagja le van törve, tehát abba már nem fogatunk semmit.
Szerencsére múltkor pont hoztam egy ilyen felső műszerfalat, ami nem törött sehol sem, így hát majd az kerül vissza e helyett, csak még kicsit piszkos :)
A valamikori riasztó kábelezése valami szörnyű.
Kérdeztem is az én asszonykámat hogy tegyünk e bele vissza riasztót, de azt mondta hogy ki lopná el :DDD (amúgy szereti az autóját, csak poénos volt :)
Na szóval nem kell kötni bele másikat, legalább ennyivel kevesebb, bár úgy is átalakítottam volna hogy valahogy nézzen ki, de így csak ki vágom ami nem oda való és le szigetelem.
A műszerfal közepén hiányos volt a világítás, azt pótolom jó izzókkal, és a műszer óra világítása sem eredeti. Valami zöld, de nem olyan jó számomra. Úgy hogy azok is cserések lesznek.
A két első ülés közötti közép konzolon volt beszerelve egy 3as szivargyújtós USB doboz, ami fel volt furva a közép konzol hátulja felé, na az is repül.
Nem is lenne vele baj, de nem szép, és roncsa az összképet egy ilyen megoldás ott.
Erről viszont szerintem nincs fotóm sajnos.
A motor vezérlő burkolata csak volt, csavarok nem voltak, úgy hogy rögzítettem.
+ találtam még egy hiba kód olvasó csatit, a klímáét.
A kormányt is cserélem, mert a gyári bőr már azon sem jó, és azért is van rajta ez a bugyi... Kap sima kormányt ami szép.

 

Már háromszor ragasztottam a visszatérő ág csatlakozóját. Bár a harmadik ragasztás tartani látszott, de nem bíztam benne, inkább újra cseréltem.