Blog
Még egy Speciál Edition bontásából vettem 1 pár küszöb borítást, tipikus hibákkal. Pl. : csavar felfogatás alatti reped műanyag, vagy bolha tartó repedés...
Ezt orvosoltam össze olvasztassal és + kapott rá két komponenses ragasztót is.
Rá került mindegyikre a víz lehúzó gumi, az új csavarok is meg vannak. Már csak fel kell pattintani a helyére, de előbb küszöb ápolás ahol szükséges.












Nemrég elkezdett elég csúnyán kerregni az autó motorja terhelés alatt. Megijedtem ezért rögtön kértem is időpontot a D.Z-be átvizsgálásra. Kiderült, hogy főtengely szíjtárcsa elkopott és cserélni kell. Már cserés lett volna a vezérlés is, szóval ezzel együtt le lett cserélve az is. Most kezdhetek gyűjteni a kettőstömegűre :D
km 268000
215500 km
Van egy olyan hobbim, hogy autózások után felnyitom a motorháztetőt és szétnézek a motortérben -nem hagytam el semmit, fojadékok megvannak, potyautas nem rejtőzik ott stb. Nos általában minden ok de január első felében felfigyeltem egy kis dzsuvára a jobb oldalon kifröcsögve a haspajzsra meg a féltegely és a kormánymű környékén. A szervóolaj szintje nem változott, a többit meg csak aknából tudtam volna megnézni -aknám sajnos nincs. Volt még más nyűg is: az önindító elég lassan forgatta a motort, a váltókar harmadikban motorfék esetén reszketett, alsó turbócső a végét járta.
Felvettem a kapcsolatot D.Z.-vel átvizsgálás ügyében.
A következő héten megnézte, felmérte, munkalap aztán árajánlat. Gyorsan ment a dolog, a rákövetkező héten már vittem is szervízre. A dzsuva oka az olajszűrő műanyag fedél szivárgása volt, a váltókar reszketés pedig a két alsó motortartó cseréjével megszűnt és az alsó turbócső is ki lett cserélve. Nem volt fennakadás.
Km: ~320000
Még a tavasz beállta előtt elvittem a nyári kerekeket átnézetni, csak egyet kellett görgőzni. Mivel gumi méretet is váltottam, ezért mind a négy gumit lecseréltettem, a gumis ajánlására Point S Summerstar Sport 3 225/45 R17 91Y gumi lett felszerelve a felnikre.
Mostmár csak a tavasznak kell jönnie, hogy fel lehessen rakni az autóra...

ezek lettek cserélve:
féltengely 3 ágú csillag - jobb és bal
féltengely gumiharang külső, belső - jobb és bal
egr szelep (marelli)
első stabszilent
hátsó váltótartó bak
Ma megvettük. A motor már ismerős a 2004-2011 között birtokolt 156-ból. Tudom mit várhatok tőle. Lesz mit javíttatni rajta, és el fog tartani egy darabig, míg minden olyan lesz, amilyennek szeretnénk, de el fogunk követni mindent. Első körben a vásárlás utáni olajcsere szűrőkkel együtt, vezérlés csere és egy termosztát csere mindenképp. A többi meg szép sorban majd...
2
564
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Filmek
- Adok-veszek
- Zenebutik
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10