Blog
Picit ingadozós volt az alapjárat, néztünk élő adatot, abból nem derült ki, hogy mi okozhatja. A szokásos egr + fojtószeleppel kezdi az ember, elég kormos volt, kilett takarítva teljesen, plusz ha már itt tartottunk, akkor nem akartam, hogy tovább kormolódjon a szívósor, beraktam teszt jelleggel egy egr szűkítőt ( alább a kép ) szívósori oldalról, check engine még nincs, de így kevesebb kipufogógáz kerül vissza a szívósorba, így a koromlerakódás is lassul jelentős mértékben. Van egy gyerekbetegsége ennek a motoroknak, mégpedig az örvénylapátok. Teszt jelleggel azt is nyitott állásba helyeztük, hogy a motor ne vezérelje, a műanyag mozgatót kikötöttük. Ha beválik, akkor a ledugózása következik a hetekben a lapátoknak. Ennek a kombinációjával megszűnt az ingadozás, gyönyörűen jár a motor, a fogyasztás durván kevesebb lett, 0.7 - 1 literrel kevesebbet eszik pályán. 1200km után is hibátlan :)
Km: 154980

Szeretem ha rendbe van az autó, ha már alfa akkor tapadjon a figyelem :) Egy jó barátomnak köszönhetően felpolíroztuk az autót, egyébként nem volt minden esetben indokolt, de maximalista vagyok :D kétlépcsős polír és wax után úgy csillog az autó, mintha kötelező lenne:) Egyúttal még május elején megkapta a TI felniket, amiből antracitot vadásztam, és 1 hónap keresgetés után találtam elfogadható áron, hát nagyon durván néz ki vele az autó, alább beszéljenek a képek helyettem.. Kerékőr kötelező erre már, nehogy lekapdossák róla..
Vízálló nyomkövetőt rendeltem kiváncsiságból az aliról, alkalmazással összepárosítva látni az autó adott helyzetét, napokra rászűrve látni, hogy aznap merre mászkáltam, szóval jó kis cucc, megért 5000 Ft-ot. https://s.click.aliexpress.com/e/ovE0Iyu
Ti felni + Pirelli gumik: 260000 Ft
Kerékőr: 5000
GPS nyomkövető: 5000 Ft



Az utolsó vezérlés csere óta ugyan csak kb 40e km-t ment, de eltelt 5 év így beiktattam egy vezérlés cserét. Ina vezérlést kapott, összes görgők cseréjével, vízpumpával. Ha már jön a nyár is, vettem egy légkondi frissítőt, plusz sokan ajánlották a spuri adalékot, kiváncsiságból kipróbáltam, hogy valóban javul-e a fogyasztás. Lehet csak placebo, de majd meglátjuk :-)
Km: 156665
Vezérlés szett + spuri + fagyálló + légkondi frissítő: 37349 Ft
Munkadíj: 35000

Sajnos el kell halasztanom a Rosso felújítását😔sikerült Szekszárdon találnom neki fedett helyett amíg nem tudom folyatni😊.Most pár hónapig távol leszünk egymástól😭😭.



Szép napnak indult, de vontatás lett a vége.
Kocsikáztunk egyet a GTV-vel, majd egyszer gondolt egyet és nem akart beindulni. Forgatta az önindító, de semmi. Szerencsére nem voltunk mesze otthonról, hazamentem a laptopért és az adatkábelért, kiolvastam a hibát. Fordulatszám érzékelő végzetes hiba :-(
Gyors telefon Pisti haveromnak, aki elvontatott a műhelyébe. A főtengely jeladó adta meg magát. Ha már szerviz, akkor cseréljünk olajat is, meg a jobb első-külső féltengely gumiharang is elöregedett, azt is ki kellett cserélni.
km állás: 113.464km
Klíma cső javítva, + 1 tömítés is ludas volt. Szivárgás kereső spray-el mutatta baját. Idővel kiderül hogy jó vagy sem. Előtte negyed óra alatt elvesztette a nyomást. Most egy óra elteltével még meg maradt.
A fényszóró mosóhoz is bejött a 'b' terv, és a motorról felfelé a tartály vízszintje felett van egy 'Y' elágazás, aminek az egyik fele a szóró fejekhez folytatódik, a másik egy vak vágány amibe csatlakoztatva van egy vissza csapó szelep, és így már csak akkor jön a víz a szóró fejekből ha a motor dolgozik, és nem szívja ki az összes vizet a tartályból, mivel levegőt enged neki, amikor nincs nyomás. Más motort is próbáltam, de abban sem volt záró szelep, igaz az nem ehhez a típushoz való volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az másképp működött.
A beázás is megszünt úgy néz ki, kB 10 liter víz a szélvédőre öntöző kannából és semmisem folyt be az utas térbe.







Olajcsere, levegő és pollen szűrő csere.
Autóház Budaörs
Km: 29.853