Blog
Ma egyik pillanatról a másikra megállt a klíma, csak a kinti forró levegőt okádta. Szetvetett az ideg, 3 éves autó, nemáááár. Pláne így, hogy 5 perccel előtte tökéletes volt. Itthon rádugtam a kicsi olcsó kínai diagnosztikám, hibakód sehol, de az élő adatoknál az látszott, hogy a rendszer nyomása 0.03 bar. Némi fejvakarás után megpiszkáltam a nyomáskapcsoló csatlakozóját, indításkor már kapcsolt is a kompresszor. Lehúztam az említett csatit, némi vízkő szerű kosz volt benne, kipucoltam, ismét tökéletes.

Torjay Lacitól rendeltem dobot, egy kedves cartárs pedig elhozta Alfacity napján a környékre. Nekiálltam egyedül és le is tudtam cserélni, de sajnos átalakításra szorult, ezért kénytelen voltam profihoz vinni, ha nem akarom kivágni a hátfalat, ami csúnya megoldás lett volna részemről. Így viszont annyiban állt meg, mintha boltban vettem volna, igaz ott nem nagyon kapható már.
- Eelső fékek cseréje - tárcsa+betét - Bosch
- Első kerékcsapágy csere NTN-SNR
- Klíma töltés (+210gr)
Kicseréltem a kilépőfényt ledes izzókra. Érdekes, hogy gyárilag ledes minden belső világítás de ez nem.




Olaj és az összes szűrő cseréje. (Selenia Star P.E. és gyári szűrők)
Kapott egy klíma tisztítást is. Hiba nincs, gurulunk tovább. Az előző olajcsere óta 10051 km-t futottunk.
53360 km

Egy papír kellet még az üzembe helyezéshez, így beizzítottam PHuBi-t és elgurultunk Győrbe.
Végül hatalmas élmény autózás lett belőle. Ha nem lenne TS, ki kellene találni. Annyira a másik véglet a villanyoshoz hogy azt nem lehet szavakba önteni. Amikor a 2-es leforog...azt a hangot nem lehet szintetikusan előállítani...
Szóval Giulia várt a szalonban, immáron ajtó becsukva, csak úgy nem ülhet be senki.
Egyre több részletet fedezek fel rajta. Az első lámpa maga egy művészeti alkotás...
Elkészült az első közös kép is :-)






Km : 150 720 km
Vezérléscsere+ ami azzal jár (vízpumpa, víz, stb)
Olajcsere, olajszűrőcsere, légszűrőcsere Motul 6100 Synergie+ 10W-40
Szelepfedél tömítés
Kipufogó csere-> 2019.09.11-én le is lett festve a kipus feketére és lett cserélve egy vízcső bilincs, költség 10 000Ft
Akkumulátor csere Varta C22 52Ah (eredetleg 55Ah megy bele)
Ár: 171 000 Ft+ 10 000Ft(utólagos kipuf festés)
Szerviz: Cz Tuningman
Szegény gépezetet télen a parkolóban tolták meg hátulról a 146 feliratnál, 1 hónapja pedig egy koccanásom volt, amiben nem én voltam a hibás, de persze ilyenkor az előttem indokolatlanul satuzó jóember nem lehet az, tehát én jártam meg ezt is.
Nos, ez az autó hozzámnőtt és nem szeretnék beállni a leharcolt, városi autósok névsorába, ezért elhatároztam, hogy ősszel és télbe nyúlóan az alábbi munkákat fogom megcsinálni:
-első és hátsó lökhárítók lecsiszolása, újrafényezése fekete csík nélkül
-hátsó lengéscsillapítók cseréje
-lökhárító feletti beömlő pótlása (már folyamatban, csak borzasztó ritka a FL-es)
-olajcsere (Selenia + Metabond eco)
-hátsó horpadás javítása, fényezése
-első rejtélyes koporászás száműzése
-jobb első kerékagy cseréje (bontott agy abs jeladóval és új SKF csapággyal)
-beszerzett hátsó szárny fényezése, felragasztása
-váltócsere
-teljes polír
Nem kevés munka, de ha túl leszek ezeken, újra a korát meghazudtoló, megkímélt állapotban fog ragyogni pont, mint amikor 2012-ben beleszerettem a mindössze 98E km-es futásával együtt.
Nem engedem, hogy kikopjon alólam!


Kerékcsapágy csere közben vettem észre, hogy bal oldali rugó törés van. Gyári Ti rugó 36 ezer Ft /db áron tudtak volna szerezni, ezért döntöttem úgy, hogy kap egy Eibach-pro-kitet, Bilstein B4 lengéscsillapítókkal. Piros rugók fekete Plasti dippel lettek fújva, hogy műszakin is átmenjen. Magasság teljesen ugyan az maradt, mint a Ti rugókkal.
Hátsó rugók később lesznek cserélve, időhiány miatt.
253700km









