Blog
A fórumot meg a blogokat olvasva azért látom hogy egy valamirevaló alfás Sottozerot rak fel :) én leszek itt a renitens. Sokat bújtam a (leginkább csak külföldi) gumiteszteket és végül ár és teljesítmény legjobb csillagállását én a Vredestein Wintrac Proban találtam meg.
Fel is kerültek 10 napja és eddig jelesre vizsgáztak. Szárazon meghajtva alig (de egy kicsit azért) érezni hogy jobban kenődik oldara mint a gyári Eagle F1, ez talán a 18"-os guminak is köszönhető. Vizesen óvatosan tesztelgetve a határokat kitünően viselkedik, és az elmúlt napok havazásait (XI ker hegyes részén lakom, még a Hegyalja úton közlekedő (akkor éppen kersztben álló) 8. busz vonalát sem sikerült 9-ig letakarítani a sárgaautónak), a hegyi meredekebb szakaszokon is hiba nélkül abszolválta a Vredestein.
Másnap ugyanaz jegesre fagyva, ha dolgozott is valahol a kipörgésgátló, én nem vettem észre.
Kicsit tartottam tőle hogy nem lehet kikapcsolni a kipörgésgátlót, voltam már olyan helyzetben korábban amikor a gyereket csak úgy tudtam elvinni suliba hogy kipörgésgátló ki, és pörgő kerekekkel felküzdöttem magam, de az Alfa+Vredestein az első 2 napban mindent simán megoldott...
De MIÉÉÉRT nem lehet kikapcsolni a menetstabilizátort könyörgök!!! Itt a havas parkolók ideje és mi van? Bekanyarodik mindenhol mint a vonat.
Szóljatok ha megyünk Torinóba tüntetni!
Előrebocsátom, hogy
- nem vagyok hozzáértő csak szeretek vezetni
- zöldfülű alfás vagyok de legalább 25 féle autóval mentem minimum több száz de inkább több (száz)ezer kilométert
úgyhogy, ennek megfelelően csak benyomásokat, élményeket tudok megosztani, szakértő hozzászólásokat sajnos nem :)
Tehát:
1,5 hónapja költöztünk össze Júliával, de csak most regisztráltam a klubba, így megpróbálom visszaidézni a még mindig friss első benyomásokat.
Indulás előtt: az ülések
Az ELSŐ élmény: beülök az autóba és mint minden autónál amit előtte nem én vezettem beállítom az ülést. Na ilyen még nem volt. Csak az ülést kell előrébb húzni egy kicsit és az üléspozíció maga a tökély. 183 centi magas vagyok, ok nem messze az átlag magasságtól de azt hittem mégsem átlagos, de vagy 183 az új átlag vagy ezt az ülést valaki nagyon eltalálta. Eleinte persze játszottam az ülésállító gombokkal mert hát mégiscsak 6 irányban állítható és milyen vicces már ahogy ide oda mozog, de rájöttem hogy csak elrontani tudom, úgyhogy 1. gombbal vissza alapállapotba, előre csúsztatom kicsit, 1 gomb eltárol és ennyi.
Érdekes, hogy én eddig általában távolabb ültem a kormánytól, eléggé hátratolva az ülést, de itt valahogy jobban kiadja a sportosabb pozíció közelebb a kormányhoz. Sokat emlegetik, hogy alacsonyan vannak az ülések a Giuliában és ha figyelem akkor igaz is, de valszeg amiatt hogy jó pár évvel ezelőtt beletettem pár százezer kilométert egy 4. generációs Mazda 626-osba aminek szintén alacsonyan voltak az ülései (akkor nem is értettem hogy a japók hogy látnak ki belőle), így nem is tűnt fel és ma sem tűnik fel. De tény hogy páran akik beülnek szóvá teszik.
Az ülőlapot van aki rövidnek találja, én hozzászoktam ahhoz hogy nem kinyújtott karral vezetek így a lábaim sem az ülőlapon vannak, ezért nekem nem tűnt fel, Az viszont tény hogy gyors kanyarokban azért nem olyan az ülés tartása mint egy sportülésé. Akinek gyakran van alkalma csapatni annak marad a Veloce csomag... Azzal az útvonal mixszel viszont amivel én használom (85% A-B utazás 15% örömautózás), ez az ülés tökéletes. Elegendő oldaltartás, hosszú távon is kényelmes testtartás, de azért dzsekiben is lehet levegőt venni...
Szóval Vályi Pistát csak megerősíteni tudom, beülsz, magadra húzod a kormányt és érzed hogy megérkeztél :D
Sajnos egy hosszabb, városon kívüli úton kiderült, hogy a termosztát nem áll a helyzet magaslatán, mert max 60 fokon tartja a víz hőfokot. Szóval csere.
Költségeim :
Termosztát + tömítés (Behr) 23000 Ft
Szerelés Olman Zsolt ismét :) 7000 Ft
Szokásos 10.000km-enkénti szerviz és átvizsgálás.
Semmi hiba, semmi probléma, tökéletes :)
km: 156.500
olajcsere Selenia Star,
olajszűrő gyári,
levegő szűrő gyári,
pollenszűrő utángyártott,
fékolajcsere Selenia,
fékfolyadék tartály kupak csere gyári újra



Az autó egy regenerálás közben bedobta a sárga tengeralattjárót. Már lelkiekben készültem a DPF hibára, de kiolvasás után kiderült, hogy ismét a hűtőventi vezérlője vacakol. Kibontva látszott, hogy meg is volt égve. Ha már nekifogtunk, kicseréltük az EGR hőcserélő bypass szelepet és mivel szivárgás volt a termosztátház csonkján, azt is. Most nincs hibakód.
Km: 273260
Kicsit trükkös volt, de bejött amit kalkuláltam.
Pont 15.000-et mutatott az óra amikor beálltam a parkolóba.
A szerviz gyakorlatilag olaj- és szűrőcsere. Mást nem cseréltek.
Ki lett olvasva a comp, nincs hibaüzenet és nincs semmi frissítés az autóra.
Jeleztem hogy az első szenzorokkal valami lehet, mert állandóan sípol. Felvetettem hogy nem-e a rendszám lóg bele. Feljebb rakták vagy fél centivel (többet nem enged a keret), de úgy is jelzett. A számítógépre dugva jelezte a rendszer az érzékelő hibát. Megrendelték. Mondjuk azóta egyszer volt hibás jelzés, de már nem kapcsol ki magától. A garázsba már segített beállni.
Rákérdeztem a tükör automata becsukás opció kikapcsolására. A válasz kapásból a menüből kapcsolás volt. Kicsit örültem hogy a szerelő se találta meg a menüpontot. A gyári beállítások visszaállítása menüpont se segített.
Kaptam egy ígéretet hogy amíg megjön a radar érzékelő utána néznek a dolognak.









Motorban váltóban az olaj cserélve, összes szűrő csere, stab szilent és az ablakmosó szivattyú szintén cserés.
Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő csere
163 000 milages
Egyéb alkatrészek rozsdamentesítése és festése
Akku tálca, levegőmennyiségmérő rögzítők
Szélvédőtörlőlapát karok felújítása, festése



244 000 km környékén ki kellett cserélni a 4-es henger porlasztójának réztömítését. TZoli rendes volt, grátisz megtette, hála égnek nem volt berohadva. Egy ideje nem megy az ablakmosóm, most hogy ilyen takony idő lett, gondoltam jobb ha látok, kicseréltem a szivattyújàt. Újra remeg a jobbos féltengely, megzsíroztam megint de nem igazán segített, ebből új féltengely lesz. A 4-es porlasztónak a csatija el van törve, gyorskötözővel ráhúztuk, szintén cserés.




