Blog
Ez a szükre szőnyeg - fekete bőr kombó nagyon nem tetszett nekem, de mivel a beszerzéskor az autó egészét néztem, muszáj volt elfogadnom. Már akkor tudtam hogy ez nem fog sokáig így maradni.
Kleinanzeigén sikerült lőnöm egy szett gyári piros bőrülést, fekete szőnyeget mindenestül meg egy halom hasznos apróságot amik majd jól jöhetnek egyszer. Tükrök, szélvédő gumikéder, ajtókéderek, sérülésmentes ajtópanelek, akksi melleti szövettakaró, jobb oldali vízlehúzó gumi, csomagtérzár emblémával, és Edizione Elegate titánszürke középkonzol, váltószoknya, hamutartó, középső elem a könyöklővel.
Nem messze kellett menni, csak Celléig. Kb. 2000 km, de megvannak a cuccok :)
Itthon esett le, hogy a "kardánalagút" jobb- és baloldali szövetborítása amit kaptam, az Phase 1-es Spiderhez való. Azóta megjött a Phase 2-es is szerencsére. Ha valakinek kell a Phase 1-es borítás, jelentkezzen, nekem felesleges.

Piritu cartárs leírásából kiindulva újrafestettem a tetőt a Carbusonic anyaggal, és impregnálva is lett. 2 réteg, 2 nap alatt. A flexibilis hátsó üveg majd cserés lesz jövőre, van rajta egy csúnyább karc.



Végre, egy kis nyári kikapcsolódás! 2018-ban OFFos kabrióval jártunk erre átutazóban, és már akkor a listára került az idei túra egy rendes autóval. 3 napot töltöttünk a Ferenc Jóska magaslaton lévő panorámaétterem- és hotelben. Leginkább hegyi túrázás volt a program, de egy délutánt fixáltam örömautózásra. A déli oldalról indulva elgurultunk az északi fizetőkapuig, ahonnét visszafordultunk, majd az Edelwieß-hütte volt a cél.
A táj gyönyörű, de autózni csak mérsékelten lehet - sajnos nagyon tele van az út, helyenként fogalmatlan egyedekkel. (Sharan, kb. 30-cal megy, de a körút-szélességű ívet azért a szembe sávban tágítja, miközben ott jönnek.) Találkoztunk egy 916-os és egy 115-ös Spiderrel, és ennyi volt az Alfa felhoztatal egész nap. Ritkulunk :)
Busso (asszony így nevezte el) jól viselkedett végig, és végre lehetett nyomni is kicsit.



Jó idő van ezèrt tettünk egy karikát Ádámmal.T.szecső-Hatvan-Gödöllő.Fagyi ès cuki plussz 6000/min.Táv 103 km.

Eddig tojással a gázpedál alatt közlekedtem, de végre sor került Csörinél a nagyszervízre. A fő tétel a vezérlés cseréje volt, e mellet annyi kérésem volt, hogy minden folyadékot és üzemidős alkatrészt kukázzunk az autóból, illetve hogy Attila nézze át bármit lát-e rajta ami megoldandó.
Miközben ő dolgozott rajta, mi nyaraltunk és mire visszaértünk készen is lett. Sajnos későn szóltam Attilának hogy dokumentálja a folyamatot, így alig keletkezett fénykép közben.
Csöri verdiktje szerencsére az volt, hogy az autó teljesen rendben van, és a motort még sosem bontották meg eddig. Ahogyan remélem, minden eredeti volt rajta.



Minden hétvégén felnyitom az orrát, ellenőrzöm a folyadékszinteket. Elindult az újabb "szezon", ilyenkor ez jár neki. Inkább csodálkozni nyitom fel, mint bármit csinálni. Mindene működik, porszáraz a 23 éves motortér. Iskolaszezonban néha kér egy kis olajat, de ennyi. Kicsit nézegetem, aztán lezárom. Ma már érdekes látvány egy ilyen robusztus, egyszerű motortér. Nem régi japán benzinesen kifinomultan szép, inkább kicsit munkagépesen szögegyszerű.
Ha már munkagép, az előfűtése is kapott egy kis okosítást pár hete, így még kényelmesebb a használata.
Nem nagy dolog, a régi időkapcsoló órát lecseréltem egy Sonoff s20 wifis okos aljzatra. A lényege annyi, hogy az okos konnektor a wifi hálózatunkra rácsatlakozik és mobil applikációval érem el. Bárhonnan, akár külső hálózatról is. Az időzítéseket is az app-ban tudom állítani, illetve onnan ki-be tudom kapcsolni. így nem kell majd a -15 fokos reggelekre készülve kisétálni a garázsba átállítani az időkapcsolót. Az autó persze minden reggel előfűtve indul, nagyon bevált.





Csak röviden, az Alfa Amore szervezésében ki lehetett próbálni a Grupama tanpályáit.
Nagyon jó volt, nagyon élveztem :)

Cserélve:
Jobb első ajtó ajtóhatároló : Gyári új
Cserélve:
-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)