Blog
Mivel viszonylag még új alattam az autó, így mikor megláttam az esemény hirdetését azonnal jelentkeztem is.
Helyszín: Hungaroring-Groupama Tanpálya
Nagyon jól éreztük magunkat és Giu is jól teljesítette a kihívásokat.
Köszönjük a szervezést és várjuk a következőt :)



Zoliéknál járt az autó, és mivel a külső hőmérséklet mérő, az utasoldali visszapillantóban hibás volt, 10 fokkal kevesebbet mutatott... Egy termisztor cserét hajtottak végre, így már minden tökéletes.
Egy éve megvan, egy éve használjuk, azt hiszem összefoglalom mit gondolok az autóról...
hibája:
- 105kg, 188cm vezető esetén az ülés kicsi. Bár még hosszú távon is kibírtam, hiszen Görögországig simán elvezettem, de erre a nagy méretű embertípusra egyszerűen kicsi.
erénye:
Ami viszont jó benne:
- TCT váltó nagyon jól működik
- elég erős, előzések könnyen és simán összejönnek
- a 159-hez képest könnyű autó, jó vezetni
- nagy méretű vezető mögött több hely van benne mint a 159-ben volt
- jó anyagok, jó összeszerelés
- érintő kijelző a középkonzolon (basszuskulcs, hát a Giuliába nem tettek olyat, ez meg simán itt van)
- nagyon jó fogyasztás
Amúgy műszer. Még dadogása sem volt soha. Minden tökéletesen működik, hibának még a nyomát sem vélem felfedezni benne.
És amit csak reméltem, megerősítést nyert: a négy évszakos gumi, a mi felhasználásunkhoz tökéletes! Nagyon jó télen és nyáron is, menetzaj nem rosszabb, út tartás még jobb is mint a régi abroncsokkal volt, és télen sem csúszkáltunk vele. Ennyire jóra nem is mertem számítani!
Nem voltak nagyon kopottak a régiek, de mivel úgyis kellett volna téli gumit venni, egy komoly elhatározással vettem 4 évszakost, és a kicsit használt nyári papucsokat oda ajándékoztam egy rokonomnak...
Michelin lett a kiválasztott.
Miért?
Mert nem megyünk síelni, télen nem használjuk csak itt az alföldön, teljesen felesleges a gumikat így cserélgetni. Remélem beválik.
Ismét lassan haladunk, de túl vagyunk egy költözésen és egy kis felújításon.
Ami eddig történt: Először is egy nagyobb belső takarítás, portalanítás. Összeraktam az ajtókat, üvegek díszlecek. Hátsó lámpa, új motor és csomagtér teleszkóp, üzemanyag szivattyú és a tank közötti gumitömítés cseréje, új üzemanyag szűrő csere, most már kicsit szebben jár a motor is. Kiszereltem az utólagos riasztót.







Elérkezett a nagy nap, 2 év 2 hónap és 2 nap után a névnapomon hazavihető az öreg. Igaz most már lábon, mert közben egy költözés is lett oda, ahol csináltuk az autót. Most szintén egy kis állásidő lesz a költözés és a felújítás miatt.




Elérkezett a várva várt fázis, végre rákerült a szín,ami egy Ferrari Rosso szín. Több réteg Glasurit lakkal lett védve.
2019.03.15.-től 04.08.-ig tartott a folyamat.












Végre valahára rákerült az első réteg, ami fújva van. Kapott egy fém primer védőréteget, utána megkapta a füllert több rétegben. Jöhetett a vízbe csiszolás.
2019.01.08.-tól 03.07.-ig tartott szintén egy kis állásidővel.








Elkezdődött a gittelés, csiszolás után kiderült, hogy miért volt annyi gitt a motorháztetőn és a csomagtértetőn. Sajnos bal elöl és jobb hátul sérült volt az autó. A fele gittet sem kellett rákenni ami volt rajta.
Ez a művelet elég sokáig tartott, sok volt az állásidő. Fényező nem kapkodta el a dolgokat. Volt ideje beapadni a gittnek.
2017 decemberétől 2018 decemberig szinte állt. Néha foglalkoztunk vele.









