Blog
Úgy tűnik, hogy a múltkori balos csukló cseréjét megirigyelte a jobbos... cseréltem egy már meglévőre. Ha már ott voltam és szét is kaptam a féltengely miatt a jobb elejét, kiszereltem a komplett gólyalábat, mert a baloldalon eltört a rugó, cserélnem kell, így ezt a jobbosat is cserélem. Marklartól jött a pár bontott rugó. Plusz kapott új porvédőt és felütésgátlót. Itt jött is egy érdekesség, amitől yoyozott a szemem... a jobbos rugó már cserélve lehetett, de nem 146 TD-be valóra... kicsit vékonyabb és kicsit magasabb volt. :-o Bütykölés közben megtekertem a kerékagyat és arra lettem figyelmes, hogy bizony csapágy hangja van... amit nem szeret hallani az ember. Szerencsémre pont volt egy a polcon... nem volt egyszerű, de cserélve! :)
266.045 km








Új első hátsó emblémákat kapott Bella mert a hátsónak a nap kivette a színét az első meg már nem volt szép.
Előtte utána képek.







-Új akkumulátor, BANNER POWER BULL 74Ah 680A
-Jobb első hangszóró cserés lett
-1 db új izzitó gyertya
-Matricák leszedése műszakira
-Pótféklámpa 4 db izzó csere











Kazes barátom még szeptemberben felajánlotta nekem, hogy segít. Egy pár féknyerget kiválasztani Marklarnál, majd rendbe rakni, hogy műszakira feltehessem az autóra.
Én addig jutottam a történetben, hogy Marklartól eljutottak a féknyergek (és egy utastér lámpa) Zolihoz. Nem szokásom feleslegesen kérdezni, pláne másokat noszogatni, amikor nekem segítenek, így Zolit sem háborgattam ezzel. Majd lesz valahogy.
Ma vártam pár kisebb küldeményt, csupa elektronikai alkatrészeket, hozta a GLS. Plusz a kezembe nyomott egy nagyobb, nehezebb dobozt, hogy még ez is.. Ez nem fizetős. No..mondom ez mi lehet.
Elolvastam a címzést, és elakadt a szavam :-)
Most is csak keresem őket, nem is tudom hogy írjam le az érzést ami rám tört. Nagyon jól esett. Kibontottam a gondos alapos csomagolást, kézbe vettem a féknyergeket.
Egy cartárs, egy jóbarát fordította rá az idejét, hogy ezt elkészítse nekem. Nem beszéltünk anyagiakról, mi mennyi hozzá, posta hogy lesz. Nem kérdezett, nem kérdeztem. És most itt egy garnitúra gyönyörűen felújított féknyereg, ami innentől számomra többet ér mint egy szett gyári új alkatrész.
Én akartam Suzukit a 146 helyett? KIA-t a 159 helyett? Egy dolgot azt hiszem szem elől tévesztettem. A barátaim ITT vannak.
Köszi Kazes :-D





A történet úgy kezdődött, hogy kb. 2hete külföldi autós weboldalakat nézegetve ráakadtam egy hirdetésre. Egy svájci aukciós oldalon volt. Licitálni is lehetett rá és volt villámára is.
Egy ilyen svájci "vatera" oldalra nem úgy van, hogy az ember gondol egyet és regisztrál. 3 lépcsős azonosítás kell hozzá és svájci lakcím. Na nekem ez nem volt.
Egy kis nyomozás (és Németországban élő barátok) segítségével sikerült megkeríteni az eladó telefonszámát. Persze magyar telefonszámot nem vesz fel, SMS-rs nem válaszol. Német telefonszámot néha felvesz, azt mondja, hogy el van téve a kocsi. Mikor már szinte teljesen lemondtam róla, akkor az egyik barátom mondja, hogy neki van egy régi ismerőse aki Svájcban él már rég óta. Felvette vele a kapcsolatot, megadta az eladó számát, hogy tegyen már vele egy próbát.
És láss csodát! A svájci telefonszámot felvette és sokkal közlékenyebb volt, mint előtte.
A tények:
2001-es svájci forgalomba helyezésű, végig vezetett szervizkönyves autó. Kívülről hagy némi kívánnivalót a kaszni (horzsolások, ajtórányitások), de egybevéve nagyon jó alap.
A srác a második tulaja a kocsinak. Nemrég vette, csak éppen nagyszerviz (vezérműszíj, folyadékok, stb.) előtt áll az autó és mondtak neki kint egy szabad szemmel is jól látható összeget.
Sajnos (részemről hálistennek) nincs rá pénze megcsinálni, így jobbnak látta eladni.
3000CHF-ér volt hirdetve, amit az ismerősnek sikerült lealkudni 2500-ra :-)
Innen már "egyszerűbb" volt a dolog. Autómentőt béreltem, beültem, irány Svájc!
Sok vezetés, kevés alvás, de 2,5nap alatt megjártam.
Itthon van!!!!!!!!!! :-)
Aki nem EU-s autót akar vámoltatni, egy jótanács. NEHOGY Magyarországon tegye! Rengeteget olvastam, hogy mit, miért, hogyan.
A svájci - német határon kb 1óra alatt el lehet intézni, ami itthon 4-6hét! És azt mondanom se kell, hogy pénzben a töredékéért.
Szóval! Szerviz, rendberakás, örülés!
Egy szomorú dolog van ezzel kapcsolatban....A másik GTV-nek mennie kell. :-(
Úgy döntöttem, hogy visszaalakítom teljesen gyárira, megcsereberélem a kiegészítőket, így az új ugyanúgy fog kinézni, ahogy nekem tetszik.
Összefoglalva:
Lesz vele meló, de úgy érzem megéri.
:-) :-) :-)






