Blog
2021.03.05 - 2023.03.14
4 irányjelző izzó csere, kicsit kezdtek fehéredni és a fényszórók kicsit magasabban világítottak mint kellett volna. Utóbbi helyszínen beállítva. 4 izzó cserélve újra. Más minden egyéb rendben volt.
Képek később ha letölthető lesz...



Betettem a frissen beszerzett kicsi gyertyákat, hogy meg tudjam mérni a kompressziót.
A műszert nemrégen vettem erre a tesztre. Ha nem sikerült valamit rendesen berakni nem lesznek egyformák az értékek.
Nos egyformák :-)
4-es henger: 11,5 bar
3-as henger: 11,9 bar
2-es henger: 12 bar
1-es henger: 11,5 bar
Feltöltöttem a hűtőkört is. Kicsit a max fölé, de valószínűleg úgyis csökken ha jár a motor és kidolgozta a levegőt.
Felkerült a szívósor és a leömlő is. Alul még a felfüggesztő gumikat kell "felpattintani", ez azért maradt el mert menni kellett az ablakemelőért.











Utoljára több mint egy hónapja volt porondon az ablakemelő.
Február 14-én jött egy füles hogy hamarosan érkezik Pápa mellé bontásra egy GTV. Még facelift előtti, ha minden igaz jó benne az ablakemelő. Gyorsan lecsaptam rá. Kicsit lassan történtek az események, de ma elmentem érte és elhoztam.
Elsőre semmi baját se látni, a mechanika jó.
A motor is jó, holnap majd letesztelem.
A lényeg hogy ezzel már össze tudom rakni az ablakot, a próbaútra már nem kell ablak nélkül menni.
ps.
Készül az új műanyag fogaskerék is, rögtön 3 darab. Már a fogazás kész. Ezen a vonalon még lassabban zajlanak az események.








Gondoltam jó bemelegítés lenne a szezonra az ABS nélküli öreg GTV-vel egy vezetéstechnikai tréning. Végül elhalasztották. Aztán arra gondoltam, jó akkor elmegyek helyette Kakucsra. Hívtam aranytl kartársat is. Miután megterveztuk mikor hogyan, eszembe jutott, hogy mi a csudának körözzünk egész nap ott, ha egy rendes túrát is csinálhatnánk. Neki is tetszett az ötlet,úgyhogy ami tavaly év vége felé elmaradt túraútvonal a GTV-vel, azt most a 156-tal sikerült megvalósítani.
M5-ön a mizsei parkoló előtt repülőrajttal indultunk, Gyöngyösig meg sem álltunk, ott tankoltunk, majd Mátraházán kicsit szusszantunk. A Mátrán kicsit félve autóztam, itt-ott kissé nyirkos volt. Siroknál elfordultunk Pétervására felé (van jó és kevéssé jó szakasza az átkötő útnak), Borsodnádasdig haladtunk, a 25-ön még soha nem sikerült elkapni egy tiszta szerpentinezést akárhányszor jártam ott, most sem. A balatoni szerpentint vagy 6-szor megjártuk, a fehér aszfaltos rész poros és sós is volt. Elégge csúszott. Főleg az a kanyar amelyik enyhén még nyirkos volt 11 előtt. Az északi árnyékos oldalon még volt hófolt.
Utána Ózd, Serényháza, 2x(Ragály, Aggtelek, Perkupa, Imola) hurok, a másik nagy kedvencem. Laci utolérhetetlenül gyors a tempós szakaszokon. Ügyes, nagyon ügyes.
Lekeveredtünk Miskolcra, majd kiváncsiságképpen Bükkszentkereszt felé mentünk. Ez felejtős a mostani útállapot miatt, sajnos.
Aztán rátértünk a Lillafüred-Felsőtárkány útvonalra. Száraz és üres volt az út. Akkorát de akkorát lehetett rajta autózni, hogy hogy... Naggyon pompás volt! Ballábas fékezés részemről pipa. A kanyarok szépen előre beláthatók a lombozat hiányában, szerencsére szembeforgalom szinte nulla volt. Még volt fél óránk, mert még Laci barátomnak Szegedig kellett lejutnia nyolcig, de azt az időt arra fordítottuk, hogy a bükkszetkereszti elágazóig visszamentünk, aztán újra Eger felé. Eddigi legnagyobb bükki autózásom, pedig tavaly júliusban a kis GTV-vel is emlékezeteset mentem.
Egertől Kecskemétig pálya.
7.45-19.20-ig 802km. Szünet csak a legszükségesebb esetben. Ez egy őrület.
Még nem tudok véleményt formálni, hogy 205 16" vagy 225 17" +5kg a jobb megoldás ezekre a túrákra, mert ugyan több volt a csúszkálás, de a hőmérséklet is csak 10-12 fok volt. Foly. köv.
A nagy sietségben még egy fotót sem lőttem...Hiba volt.
Sikerült befűzni, átfűzni,összekötni, kifúrni.
Nyomástartó elosztót szétszedtem nem sok maradt meg a belsejéből, ideiglenesen kipucoltam, ebből majd kell szereznem egy újat. Tökéletesen üzemel.








A hideg kihozta az aksi betegségét. Kapott egy új Exide Premium 72-est.
Ma össze próbáltam a dolgokat.
Fényszórómosó szivattyú kábele a szélvédő mosó mellet volt lefóliázva, gyárilag becsomagolva! Szuper! MESel engedélyeztem, tompított felkapcsol de nem kapott áramot. Motortér biztositéktáblából hiányzott a mosóreléje.(T17) Bárdiból vettem eggyet bedugtam és már működik is. A mosó tartályba szerencsére kivan alakítva a szivattyú helye, csak ki kell furni valamint egy tömítő gyűrűt belecuppantani. A lökhárítóba befűztem a csővezést valószínűleg ez lesz a végleges formája legalábbis így adta magát. Fúvókák be pattintva.




Úgy néz ki, hogy a jobb oldalon, nem bírta a kapcsoló. A fűtőszálak jók, rövidre zárva fűt is. Elvileg a kapcsoló is kapcsol, még sem fűt vele. Egyébként csoda, hogy fűtött, itt is el volt tolva az ülőlap. Korábban rendeletem Aliról egy szettet, ezt most beépítettem, a gyárit meg kivettem.






2021.03.03.-án olajcsere Alsóvadászon. 177305km. Az előző olajcsere 163954km-nél volt. Az olaj Selénia WR 5W30, a szűrő gyári. Gázolajszűrőt is cseréltek.
Munkadíj 10000Ft.


Már délután rátettem a töltőt az akksira úgyhogy nem volt akadálya a motor átforgatásának.
A feladatot az indító motor kapta. A cél hogy az olajnyomás amennyire lehet felépüljön és az elinduló motor terhelése ne okozzon gondot.
A próba előtt kivettem a fő biztosítékokat és az indítómotor kapcsoló szálát ide dugtam be. Olyan könnyedén pörgette át a motort hogy elsőre nem is hittem el hogy minden stimmel. Nem tudom hogy a háromszor kb 10 másodperces tekeréssel mennyire sikerült feltölteni a hidrotőkéket, de hangjuk nem volt. Felvettem videóra hogy később jókat röhöghessek ha valami nem stimmel. De úgy néz ki hogy stimmelt minden :-)
Holnap még egy kicsit "nyektetem" a rendszert mielőtt beindítom a motort.
Felkerült az új kipufogó tömítés.
Visszakerült az alu vízcső tartó.
Visszaraktam a vezérműszíj burkolatokat.
Felkerült a hosszbordás szíj is.







