Blog
Mivel parkolás közben összetörték az autót, önköltségen javíttatni kellett. Lökhárító telibe fényezése, két új fényszóró.
Az előző blog bejegyzésemben említett hűtővíz problémám véget ért :) Le lett szedve a klíma kompresszor, hogy látszódjon valójában honnan folyik a víz és jó hír, a motornak semmi baja, mégiscsak a vízpumpa a ludas! Örültem a hírnek, mert nem kellett a blokkot megbontani. Mivel 26 000 km-el ezelőtt volt vezérlés cserélve, így szerencsére csak a szíjat kellett cserélni, Dayco-t kapott és egy Ruville vízpumpát, illetve mivel szívárgott a kipufogó oldali tengelyem szimeringjénél az olaj, így mind a kettő tengely új szimeringet kapott. A km állás : 125 960. Ráadásul megtekintve a hengrefejet, látszódik, hogy az előző gazdák is becsben tartották, szép minden :) TZoli cartársnak pedig újfent köszönet a precíz és gyors munkáért!

Mivel nagyon nyöszörgött az első lengőkarom ki lett cseréltetve az első felső lengőkarok párban. Csak a baloldalival volt a baj, de a biztonság kedvéért a jobb oldalit is kicseréltettem.
A motorháztartó teleszkópot is újra cseréltettem.
A csere közben derült ki, h új szükséges a gömbcsuklókból is. Párban lettek cserélve.
Picit szivárgott az olaj ezért a szelepfedéltömítés és a gyújtótrafóház tömítés is ki lett cserélve.
Lista:
- felső lengőkar párban
- szelepfedéltömítés
- motorháztartó teleszkóp
- gyújtótrafóház tömítés
- gömbcsukló párban
- futómű beállítás
Most újra minden rendben van az autóval.
KM: 109.854
Inskpekciót elörehoztam, 30 000-es olajcsere intervallum helyett már 20 000-él:
- olaj- és olajszürö
- levegöszürö
- pollenszürö
- fékolaj
- gyújtógyertyák
- klíma höcserélö dezinfikálása
120 000 km-nél pedig esedékes lesz a vezérszíj cseréje is.
Hogy, hogy nem szintén 22 ezer km került az autóba az év folyamán. Ilyen az amikor beáll a használati mód. Az autó nem vitt a mennybe, de a poklot sem jártuk meg, használtam és karbantartottam. A következők lettek kicserélve: olaj és szűrők kétszer is, kuplung szett+kinyomócsapágy, fékbetét+féktárcsa (Ferrodo), hosszbordás szíj, alsó lengőkarok és szelepfedél tömítés.
Ma felkerültek a téli kerekek. Goodyear UltraGrip Performance Gen1 tesztgyőztes gumik gyári elegance felniken. A nyári szett nem úszta meg sajnos egy felnit javítani vagy cserélni kell egy gumi pedig kuka....Bekerültek a gumiszőnyegek is ill. fagyálló került a szélvédőmosó tartályba. Hátra van még egy alapos mosás és egy futómű állítás. Jöhet a tél!






Ma voltam teljes futómű beállításon az alsó lengőkarcserék és kormánygömbfejek miatt.
Hátul bal oldalt volt egy kis gond az excenter csavarral , ki kellett cserélni mert nem lehetett állítani , önálló életet élt. Sikerült szerezni bontottat. Ezen kívül a művelet sikeresnek mondható. Klasszisokkal jobban érezhető az új futómű és tovább mérséklődött a futómű zaj is ami meg is lepett.




már 1 éve hogy nem irtam a blogomba, itt az elmaradás :) pár dolog lett azóta cserélve (lengéscsillapitók, komplett vezérlés csere, hátsó fékbetétek,lámpasötétités-klimahűtő-csövezés átszerelés a 150le változatból






A 3 napos Soproni/Ausztriai kiruccanásukra a mi Alfánkkal mentünk 4-en. Teljesen jó volt minden egy darabig. Aztán indultunk volna fel Schneebergben az egyik csúcsra autóúton, de a parkolóból kifele menet- amely meredek részen volt- 3x lefulladtam az autóval. Ezt annak tudtam be, hogy nem régóta van jogsim, biztos bénázok. Visszatolattam és mikor tiszta volt az út lendületből jöttem ki balra a meredek útra. Na itt már éreztem, hogy gond van. Egyesben 2000-ig pörgött fel az autó és iszonyat lomha volt. Ránéztem a turbonyomás mérőre és a mutató meg sem mozdult, alapállapotban volt. Visszatolattam a parkolóba és jöttek a telefonálgatások. Végignéztem a gumicsöveket a turbon, de rendben voltak. Végül jobb ötlet híján visszaindultunk Sopronba a szállásra. Elég nagy szenvedés volt sima szívó dízelesként hazavergődni. Némely emelkedőn éppen hogy átment az autó. Forgalmi akadály voltunk. A szálláson laptoppal és Multicuscannel ránéztünk, de semmi hibakód volt. Másnap hétfőn szerettünk volna hazaindulni Pestre, de előtte kerestünk helyben szervizet, hogy nézzenek rá. Nem akartunk nagyobb kárt tenni a kocsiban a 200 km-es hazaúttal. Egyikben sem fogadtak sajnos, viszont egy ex-Alfa tulajos szervizes egy "mindenhezértünk" szervizben ránézett. Nem tudta mi a baj, de szerinte haza tudunk vele jutni. Közben a 159-es topicban kaptam egy győrszentiváni Amores szervizes elérhetőségét Lali75 személyében. (Gpek ajánlotta, köszönöm neki.) Ő fogadott minket, csak jussunk el addig. Sopron után a második faluból kifele jövet hirtelen ugrott az autó és a mutató is megmozdult. Visszatért a turbo! Nagyon örültünk, gyakorlatilag Lali75 felé "hibátlan" autóval haladtunk. Megbeszéltem vele, hogy ettől függetlenül elmegyünk hozzá és nézzen rá a Párducra.
2 féle Légtömegmérő hibakódot olvasott ki, de semmi egyéb hiba nem volt. A DPF 104%-on volt, egy kényszerített regent csinált, ami 99%-ra vitte le a eltömődöttségét. Elég hamar abbahagyta a program, ez kicsit fura volt. Magára a turbóra nyomásmérővel nézett rá, de tartotta a nyomást. Abban maradtunk, hogy a DPF miatt kicsit nyomjuk meg neki autópályán. Nem sokkal később a pályán megjelent a rettegett sárga motorjel "Have engine checked" felirattal. Mi egyből a DPF-re fogtuk. Amúgy sokkal erősebb volt így is az autó, mint turbo nélkül. Hazaértünk épségben, Tozohoz este még elugrottunk egy kényszerített regenre. Rádugtuk az ELM-et és kiderült, hogy nem a DPF a ludas, azt pont Pesten regenerált 87%-ra. Ez a hibakód volt eltárolva a rendszerben:
P0237 - Turbo pressure.
Elvileg 3000 mBar-os Boost pressure-nél nyomásnál dobta be ezt a hibát. Egy kigyorsításnál történhetett. Így utólag azt is megfigyeltünk, hogy az eset óta fütyül a turbo, pedig Ausztria előtt hangtalan volt. Lehet a turbo geometria ragadt be a dzsuvától?
Na ebből szerviz lesz.
Mindkét címben nevezett alkatrész cserélve újra. Indítás után VÉGRE nem villog az izzítás visszajelző (gyertyákat májusban cseréltem, gyertyákra menő kábeleket ellenőriztem (jók), ennek ellenére is villogott).
Továbbá beszerzésre kerültek:
-komplett vezérlés vízpumpával
-szelepszár szimmeringek (csak a biztonság kedvéért)
-klíma kuplung csapágy
-gázolajszűrő, légszűrő, olajszűrő
-1db belső féltengely gumiharang klt.
-szelepfedél tömítés
A vezérléscserekor ránézek a szelephézagra is.
