Blog
Egy kis esti szerelés mindig jól esik :-)
Miután már vállalhatatlan hangja volt és nem érkezik a német csere dob, leszedtem a dobot, lehántoltam a tetejéről a lemezt. És mint aki jól végezte dolgát, vissza is tettem, remélve, hogy elhallgat. Nem hallgatott el. Belül is szét volt esve, bár ha ráztam, nem zörgött :-( Tehát újra levettem és most dob nélkül vagyok. Halkan.
Poén, hogy a korábban írt kulturálatlan alapjáratnak nyoma sincs dob nélkül, kaszni nem rezonál be...
Négy éves autó az Isten áldja...



Igaz az időjárás inkább a késő tavaszt idézi,mégis felraktam a téli kerekeket a hétvégén mert nagy valószínűséggel a tél idén sem marad el:-)).Guminyomások beállítva a nyári kerekek szépen megtisztítva,leápolva:-)!Így várják a tavaszt.Az ablakmosó folyadékot is télire cseréltem,úgyhogy jöhet a fagy.A biztonság kedvéért a fagyállót is megmértem,de még mindig közel -40 fokos,úgyhogy azzal sem lesz gond.Remélhetőleg az idei telet is sikerül minden probléma nélkül átvészelni.
km.ó. állás:137932


Na szóval! 166-ot akartam mindenképpen. Abból indultam ki, hogy én az az elveteműl állat vagyok, aki minél többet szerelgeti az autóját annál jobban szereti. Valahogy a 156-al is így voltam. Ha valamit szerelni kellett rajta, még ha szopás volt, akkor is minden egyes alkalommal jobban hozzám nőt az autó :)
A 166 esetében is így leszek ezzel, éppen ezért DIREKT az olcsóbbak közt kezdte el nézelődni. Mondhatni projekt autót kerestem, amivel azért lehet napi szinten munkába járni. A kritérium nagy vonalakba annyi volt, hogy motorikusan jó legyen, hátsó futómű és ne legyen szét rohadva. Minden más egyéb nem érdekelt, azt úgy is megcsinálom :)
Így bukkantam rá erre a szépségre. Osztrák papírral, olcsón :) A belseje kifejezetten nagyon szép állapotban van és hát a V6.... akinek van/volt nem kell magyarázni :)
Ahhoz mérten, hogy olcsó volt lesz is vele teendő, de hát ezért vettem. És a legfontosabb, ha elkészül erről legalább tudni fogom, hogy mi van benne és, hogy rendben van :)
Eddig így alakul a feladat lista:
- szokásos vezérlés cserrre
- szűrők + olaj csere
- olajteknőnél kicsit ereszti az olajat, ezt leveszem, tömítem
- kézifék visszajelző nem alszik el, és a jobb hátsó visít is néha kicsit
- gyári xenonos, de amikor felkapcsolom a lámpák lebólintás után úgy is maradnak, csak minimálisan mennek vissza fel
- bal első lámpán kavicsfelverődés, valszeg cserélni fogom. De xenon hiba miatt lehet mind a 2-t kicserélem :)
- bal oldali index búra meg van repedve, ez cserés
- csomagtartó nyitógomb hol működik, hol nem... ez ismerős probléma 155 és 164-ből
- váltógomb alatt a gyűrű fel van akadva
- baloldali ülésfűtés nem megy
- alvázvédelem. Amikor alánéztem nem láttam rozsdát. Ezt szeretném is megőrizni, kap egy alvázvédelmet, meg legalább jól átnézzük, hogy valóban rozsdamentes-e :)
- bal első sárvédőíven kis horpadás, ezt kihuzatom
- tetőn szokásos fakulás nyomai fellelhetők, szerencsére nem vészes, tavassza fényezzük :)
- tavasszal intenzív felni keresésbe kezdek :)
- szélvédő fóliázás
Első körbe nagyjából ennyi. Nem rövid, de nem is vészes hibák ezek, csak bosszantóak. Viszont mire a lista végére érek, teljes és menthetetlen szerelem fog kialakulni :)
Nagyon sokat gondolkodtam, hogy mit kellene csinálni a csúnya, ütött-koptt, karcos csomitartó műanyagokkal, mert esztétikailag nagyon rontották a képet. Újat nem akartam (vagyis akartam), mert horror árban vannak, ennyit meg nem ér az egész, bontottan meg ugyanilyen rossz állapotúakat lehet találni vagy még rosszabbakat. Aztán egyszer GEORGE bratyómmal beszélgettünk és ő mondta, hogy ő flokkoltatná. Igen jó ötletnek tűnt és megcsináltattam. Nagyon szép lett és ahhoz képest, hogy mennyibe kerülnek az új műanyagok, nem is volt drága. :-)
Itt csináltattam. :-)





- Radionav 2015 Q1-es tépkép SD kártyán, ára alapján a kártya aranyból van (54000Ft)
Egy hetes Navteq-kel történő eredménytelen beszélgetés után sikerült aktiválni a 2015-ös térképet. A képen egy 11 karakteres azonosító van elrejtve. A helyes válasz: "EBX0T-96LB5". Na csak ezt nem próbáltam, minden mást igen. A support még a formátumot sem tudta megmondani :-(

Ma elment a gép egy esztétikai rendberakásra (fényezés javítás) valamint komplett vezérlés vízpumpa és egyéb szíjak, görgők cseréjére márkaszervizbe. Természetesen gyári cucc megy bele mindenből.
Elkészült!
Indítás utáni alapjárat ingadozás is megszűnt úgy tűnik a vezérlés csere óta. Még a gépháztető polírozása van hátra.
Az ősszel új projektbe kezdtünk. A korábbi bontásra ítélt épületben lévő téli szállás helyett egy újat építünk. Ha az idő engedi még az idén tető alatt lesz.







