Blog
A cadamuro rácsot nem etetném a sóval,és adott volta a króm FK rács meg némi fólia,úgy gondoltam alkotok egyet.Így született meg ez a verzió.




Ott jártunk hogy gyűjtjük az alkatrészeket, ezért sikerült is akciósan lőni egy 55x18x6.5cm méretű új intercoolert.
Sárga rendszám volt a kocsin hagyjuk miért, de lejárt a műszaki, közben le is lopták a rendszámot és kezdődött a vergődésem a magyar bürokráciában. Több okmányirodában jártam, rendőrségen, elcsesztem vele több napomat, de végre megvan az új rendszám. NIJ-381. Előre a matricarendszámot 1 hét múlva tudom átvenni. Költségeket leírom, nekem jó lesz később, hátha valakinek hasznos:
46500 - vagyonszerzési illeték
12000 - 2 rendszámtábla
12300 - első matricarendszám
22000 - műszaki vizsga
30800 - intercooler
21000 - egyéb (útvonalengedély, stb.)
Hopp jövök ki a mélyből látom a falon hogy kacsint a kocsi. Kb este nyolc óra van holnap irány Németo. szóval, valami fény kell az éjszakában. Na irány Tesco van is Osram Night Breaker.. Parkolóba szerelés, pillanatok alatt. Hatalmas hogy így lehet cserélni.
Nézegettem már egy ideje az ablaktörlőket és az ezzel kapcsolatos okosságokat a neten. De nem vettem rá magam, hogy 10.000 -ért rendeljek Valeo-t, mondom azért azt még sem.
Történt hogy elindultam Veszprémbe, de mocskos lett az idő mint a reklámba szitáló eső... és lás csodát, de én semmit nem láttam. Ha 130 felett mentem akkor törölt úgy ahogy, mert gondolom a levegő rászorította az üvegre a lapátot, ami ránézésre még gyárinak tűnt.
Leértem nagy nehezen, irány a tesco lesz mi lesz valamit veszek rá. Na nem volt., meg láttam hogy speciális a felfogatója is na mondom remek.
Nem sokkal utána látom a Sparba akciós a bosch Eco Ejj mondom azonnal veszek Így is lett, tökéletesen töröl teljesen hangtalan. Meglátjuk meddig bírja majd.

Küszöbök javítása:
Külsőre csak annyi látszódott, hogy 5ft nagyságban ledobta magáról a fényezést. Sajnos a meglepetés a téli kerék cserekor jött, mikor a jobb hátsó emelő pontnál megreccsent és beszakadt.
Lakatolás: 60.-eFt
Fényezés: 28.-eFt
Sajnos a képsorozat nem illusztráció:








Ti kerekek nem voltak fent sokáig sajnos :-(
Viszont ezekkel az ATS felnikkel is egész jól néz ki :-)






- Alapjárat nem meggyőző, leginkább hidegen. Rázza a kasznit, pedig a motor szépen jár.
- Kipufogó dobot cserélni kell, talán átkötőt is. Okozhatja a rázkódást?
- Kuplung akad, szerkezet kattan kifele irányban a fogásponton. Nem a pedál rugó az oka. Ennek ellenére rendesen veszi a fokozatokat és nem csúszik meg. Tavasszal csere!? Okozhatja a rázkódást?
- Lassabban melegszik fel. Termosztát? Hidegebb időben kiderül.
- Akkumulátor az eredeti 540Ah-s, csere lesz valószínűleg :-(
- Nem annyira hiba, de a nyári gumiban max. 1 nyár van még. A téli még bőven jó.
- Antenna csere volt mert a korábbit megette valami rágcsáló (2550Ft)
- Sebváló kupakot kicseréltem (4388Ft)
- Egyik ajtó behúzó aljából eltűnt a gumi, pótoltam (2655Ft)
- Bosch A085S első ablaktörlő lapát készlet (10000Ft)
- Ablakok (tető is) nyílik a távirányítóról, viszont csak tollaskulcsról záródik.
- Navi folyamatosan pofázik, zene hallgatás közben is :-( Ki lehet kapcsolni a hangot egyáltalán, mert én nem találtam?
- Indító gombot nem kell folyamatosan nyomni, gyújtás nélkül is azonnal forgatja, míg be nem indul, feltéve, hogy nyomom a kuplungot vagy a féket. Még szokatlan egy kicsit.
- BOSE halkabban szól, viszont maximumon is használható a mélyhang kiemelés. Nem torzít. Az exnél ugyan hangosabb volt és ott sem torzított, viszont elvette a mélyeket ennek érdekében.
- Rádió vétel jó.
- Ti ülésben nem fér el a senekem.
- Nem toligálható a könyöktámasz.
- Csomagtérajtó emblémával (is) nyílik :-)
- Gyári méret 17-es ATS felnikkel pont olyan alacsony az autó mint az ex. Az is ültetve volt 20mm-rel? Campona-s találkozónál megállapítottuk, hogy az ott jelen lévő cartársak vasai mind magasabban csücsültek...
Az autó kedden műszakizik. Épp a szerelőnél várja a felkészítést. Most nem ússzuk meg annyival mint két éve, akkor semmit hozzá se nyúltunk, csak elvittük és átment Most az alábbi dolgok lesznek cserélve:
-baloldali kormányösszekötő
-lengőkar szilentek (a jtd-hez volt egy tartalék szettem a polcon)
-bal külső féltengely porvédő
-hátsó fék felszabályzás, betét ragasztás
2015.11.11.
Az autó ismét két év műszakival gurult ki a vizsgasorról.
Végül egyedül a porvédő csere maradt el, mert nem engedett a féltengely anya. Nem rizikóztunk, hogy esetleg megmelegítve lejön a menet és várnunk kell alkatrészre, a műszaki meg lejár közben. Majd megoldjuk utólag.
A rázató pad szerint 75% körüliek a gátlók, ami egy ennyi idős autótól több mint jó. A fékpad volt necces, a frissen ragasztott hátsó betétek elsőre nem akartak elég jól fogni, az egyik oldalt valószínűleg nem illesztették hozzá a dobhoz rendesen. Aztán rendben lett az is, a fékhatás meg persze azóta is egyre jobb, ahogy kopik össze.
Bírom ezt az autót. Öregnek öreg, de ez ránézésre és vezetve sem jön le róla. Ránézek a műszerfalra, 136500km-t mutat. Logikusan ilyen nincs, ennyit futott majd' 20 éves dízel nem létezik. Beülök, és az egész azt sugallja, hogy márpedig DE.
Csak adalék, hogy a vizsgáztató srác 147-ese ott parkolt kint. Alfásnak lenni jó :-)