Blog
Mióta megvan idegesít,hogy a check panel folyton figyelmeztet a szervízre.DPF nincs benne,de ne írkáljon.Ma pont került erre a dologra is.A menetét el is mentem ide,mert legközelebb mikor kell megint nem fogom tudni
Független a DPF-től. Otthon is tudod nullázni:
Nyomd meg az info gombot, aztán tartsd nyomva a + gombot, amíg meg nem jelenik a szerviz menü, végül a szerviz menübe lépve tartsd nyomva egyszerre a + és - gombot kb. 10 másodpercig.
Utána 20 ezer kilométerig nem zaklat újra.
Lassan 1 éve csikorgott a bal alsó lengőkarban lévő tartó gömbfej. Az oka egyszerű, kiszakadt a gumiharang. 1. kép (amúgy a másik oldal azóta is hibátlan)
Úgy gondoltam, hogy elég drága egy új (min.60-70eFt.) ezért kipróbálok egy felújítást. Elég jókat hallottam erről a cégről, Lenkey szilent felújítás. És itt az Amorén is volt aki itt csináltatta. Felhívtam őket, azt mondta a főnök, hogy jobb anyagból csinálják meg a felújítást, mint a gyári. Szerinte a gyári anyagok mostanában elég gyenge minőségűek (gumik, betétek)
25 ezerből megvolt a felújítás (mindegyik szilent + tartó gömbfej) és a munkadíj is volt 5eFt. Tehát 30-ból megvolt a csere. És persze ilyenkor a futómű beállítás is kötelező!!
Az eredmény a 2.- 3. képeken látható. Mint látható a nagy szilent teli gumiból van. Hogy azonos legyen a rugózása mint a gyári "lukacsos", ezért puhább az anyaga. Elvileg sosem fog szétmenni !! Legalábbis ezt mondták :)



Pakolásnál rá támaszkodtam véletlenül a zár takaró fedélre,természetesen be is esett a burkolat mögé. A müanyag lapot sikerült kihalásznom,de a kis rugót nem,ezért lebontottam a burkolatot.Az utolsó képen látszik ,milyen bit fejek kellenek hozzá. Mikor kint vannak a csavarok,a hátsó ajtó kédert kell még eltávolítani,és a burkolatot felfelé kell erösen meghúzni,mert 2 db ék alakú patent fogja még. A rugó visszahelyezése adja magát ,teljesen logikus.Összeszerelés elött kitakarítottam a pótkerék helyét is.




Pár napja kaptam egy kavicsot,mint késöbb kiderült kettőt,ezért ellátogattam egy szélvédő javitóhoz.M5 melletti Tesco parkolójában van a műhely.Ráadásul a mester egyben cartárs is ,egy szép Gt-je van.Beszélgettünk az autókról.Mint kiderült ,nem túl elégedett az övével.Na mindegy,a lényeg ,hogy a szélvédőmet gyorsan ,és jól megcsinálta.



Elkészült a két cső toldó, gyorsan el is mentem a helyi autósboltba gumi csövekért és be is kötöttem a "bödön"-t. Még csak egy kisebb teszt útra mentem el vele, de olajpamacsot nem láttam a kipufogón távozni. Ígéretesnek tűnik, majd meglátom, hogy mennyi idő alatt és milyen váladék gyűlik össze...






Első (szűz) tapasztalatok. Mit mondjak, furcsa. A kerekek miatt olyan mint a villamos, meg szép, de aki azt mondja hogy komfortos az nem mond igazat. Valamit valamiért :-) Xenon király, fehér, gizda, de túl közelre világít és ugye a határvonal az nagyon éles, ami a fényes az fehér, felette tök sötét. Az autó gyengébben megy jelenleg mint az 1.9, szokni kell a tb lyukat és a (nem létező) gázpedál reakciót. BOSE halkabb mint az előzőben, térkép nem fedi le Magyarországot. Ülés, kormány, úttartás, optika, eddigi fogyasztás, felszereltség hibátlan. Szokni kell. Szervizkönyves, egygazdás autó a német Michelin-nél. Nagyon még nem léptem oda neki, mert tele volt pakolva a csomagtartó a téli gumikkal, meg a 7-esen jöttünk haza Fehérvárról, tehát nem túl gyorsan :-)


A gumikéderek glycerines ápolása, fagyálló mérés, ablakmosó folyadék télire cseréje, kerékcsere.
Michelin Mester továbbra is velünk, Alpin A4 GRNX gumik formájában.





Felkerültek a frissen vásárolt újszerű téli kerekek. Görgőzött, festett felnik, szinte új gumikkal került hozzánk, mondjuk nem is volt olcsó. :)
Ami rajta volt felni, azt el kell majd adnom ha lesz rá idő.

Hét elején leszaladtam Győrbe megvenni az új turbot. Sok utánajárás után sikerült a felmerülő turbo vezérlési problémákat elméletben megoldani. Megvettem az Eibach rugókat is. December első hetére kaptam időpontot Elekes Petinél, aki a turbot teszi a helyére, coolert csövez, és kipufogót gyárt. Várom már :)
Turbo új, rugók használt de tisztítás után egész jól nézett ki :)

