Blog
Ma felkerült a Párduc a Hahu-ra:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive-9531851



A német kollégák egy fekete Giuliettával érkeztek a bécsi repülőtérről, úgyhogy ma kipróbálhattam.
Distinctive kivitel, 2.0 JTDm2 - 150 LE - 6-os kézi váltó - metálfekete - 16"-os kerekek
Ami feltűnt, hogy automata ablaktörlős, amit Mo-n nem is lehetett választani, nincs az extra listán. Mondjuk nem is kellene...
Rögtön három kellemes meglepetés ért:
- a diesel kerregést szinte nem is hallani, sokkal halkabb, mint a Párducban,
- a kormányt teljesen leengedve teljesen jó, emlékeimben az élt, hogy magasan van,
- a két kipufogó nagyon látványos.
Elindulva néhány újabb meglepetés:
- Hihetetlen gázreakciók, ilyen jó még a 156/1,9/150LE-nél se volt, a Párduc (akár) 3 mp-es turbólyukjáról nem is beszélve.
- Akkora fék, hogy elsőre majdnem lefejeltem a szélvédőt.
- Cefetül megy.
Mire kiértünk a városból rájöttem, hogy a "Dynamic" állásban van a kapcsoló. (Vagyis nem felejti el indításkor, hogy előtte hol volt, az királyság.)
Visszarakva "N"-be megszelídült az autó, a gyorsulás kb a Párducé lett. Érdekes, hogy a gázreakciók még így is sokkal jobbak.
Ide-oda kapcsolgatva óriási a különbség, tényleg más autót kap az ember. N-ben egy "normális" polgári autó, "D"-ben viszont Alfa lesz belőle :-))
A 16"-os felniken érezhetően instabilabb, mint a 159. Az úthibákra kevésbé érzékeny, pontosabban kevésbé érezni. Egyszerűen "átlép" rajtuk. (Milyen lenne a 159 19"-os kerekekkel??)
3500-nál nincs meg a "ráteszek még egy lapáttal" effektus, mint a 159-nél.
A kidolgozásban hibát nem találtam.
Csomagtér nem nagy, de ha anno a 147-nél elég volt, most is az lesz.
Van pohártartó.
A könyöklő furcsa helyen van, nehéz tőle váltani. Bár ez tökmindegy kategória, mert az enyém TCT-s lesz. Nem kell kapcsolgatni.
A műszerfal tetején lévő nyílás nagy, jó lesz a navinak.
A comp szerint a kollégák 5,3 literes fogyival jöttel el Bécsből, ennyit még sose sikerült produkálni a Párduccal.
A parkolóba való beállás után a start-stop leállította a motort. Hogy fog így hűlni a turbó?
Összességében nagyon kellemesen csalódtam. Már alig várom, hogy megjöjjön a ....!
Bakker, még nincs is neve. Lassan találni kellene egyet.








Mivel a légszűrő elötti levegőcső bevált, a következő olcsó, de hatásos tuning, a légtömegmérő átalakítása következett. A műanyag rács és a drótháló feladata a turbulens áramlás "kiegyenesítése". Vannak akik szerint a nagyobb szennyeződésektől védik a légtömegmérőt, amihez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem volt semmi ilyen szennyeződés a rácson fennakadva és egyébként is régen rossz, ha ilyeneket kell megfognia...
Szóval ez a két dolog jókora fojtást visz a szívó részbe, de szerintem csak kevés pozitívumot tesznek. Vannak jobb megoldások, mint a vaskos műanyag rács+ drótháló (pl. a Mitsubishi lemezből készült méhsejt rácsa). Sajnos nem sikerült olyan méhsejt rácsot felkutatni, ezért a sima eltávolítás mellett döntöttem. A tesztút bizonyította, hogy a teljesítmény szempontjából felesleges az a rács meg a drótháló. :)

Újra megszólalt az egyik kerékcsapágy, s a hűtővíz is szivárgott, ezért szervízbe vittem ménest.
S szép hosszú lett a lista. a tavasszal kicserélt csapágy csak eddig bírta, most SKF került a helyére garanciában, a futómű is felújításra került, féltengely gumiharang, mindkét első alsó lengőkar, hátsó stabilizátor szilent, vízcső tömítés cserét követően a futóművet beállították.
A minőségi magyar utaknak a minőségtelen alkatrésznek illetve a 17-es felniknek köszönhetően jobb felső lengőkar csere most TRW került bele remélem egy ideig kuss lesz :)
Költségek:18000 Huf
megérkezett a Pipercross sportszűrőm. Nagyon jónak tűnik. Majd meglátjuk, a hangja nagyon jó , szolidabb mint egy direkt, de rezó nélkül már nagyon fasza lett. V6 hangon nagyot dob.


232000km
Vezérműszíjjak,feszítők és vízpumpa csere.+ Összes ék- és hosszbordás szíj.
Vezérműkészlet: Dayco
Vízpumpa: Dolz
Szíjak: Gates



Mióta megláttam azóta kellett egy ilyen. Most végre elérhető árban került így megvettem. Ez is ezüst akár csak a 156-os volt. Németországból behozott példány. Remélem hosszú ideig szolgál. Van egy két apróság vele (bal hátsó ablakemelő becsípődésgátló jelez) valamint felfedeztem, hogy hidegebb időben kicsit nehezen indul. KKL kábellel és MES-sel ránéztem. Van egy eltárolt Izzítórendszer hiba, azt töröltem és nem jött vissza. Injektorok korrekciója jó (0,9 alatt a legnagyobb hideg motornál). Nov. 23.-án viszem Csörihez olaj és vezérlés cserére, akkor majd ránéz erre is.