Blog
Elérkezett az idő,hogy kicsit sötétitsünk a 166-on :)
Előre SkyFol NT Pro 90 89% fényáteresztő képességú fólia került(egyelőre:)),hátra pedig Skyfol Hp05 5%-os fényáteresztéssel.


Sikerült Marektól egy 2.5 V6 emblémát venni kedvező áron, hétvégén fel is ragasztottam, nekm így jobban tetszik mint nélküle :)
Illetve hétvégén megkapta a JTD téligumi szettjét 205/55 R16-os Michelin Alpin5 gumikkal elől, hátul még Pirelli Sottozero de azok lassan cserések lesznek mert kicsit zajosak.
A kis 147-es is kapott új Continental Wintercontact TS850 téli gumikat , a 15 colos méretben ez a gumi nyert az ADAC teszten ezért esett erre a típusra a választás. Képeket most csak az emblémáról készítettem, később pótolom.


Farkas Dániel ma hívott a kereskedésből, hogy a Giuliettát 2015.10.21-én legyártották! :-))
Jelenleg az olasz logisztikai központban van, onnan vonattal Lengyelországba utazik, ahol átteszik trélerre, ami Győrbe hozza.
Mindenféle autóm volt és, - mindjárt megköveznek biztos - minőségben eddig a német vasak vezetnek nálam. Nem volna itten semmi gond az olasz tervezés zseniális, mind a forma, mind pl. a motor, az 1.9 JTD szerintem a kor legjobb TD-je. Na de az a fránya kivitelezés. És azok a kurv@ műanyagok.... Ilyen ócska műanyagok még kínai fröccsöntött játékokban sincsenek... törik, reped, pattog, nyüszög, nyekereg stb.
Amúgy eddig (fél év) semmi extra költség nem volt asszem, csak az ilyen korú autóknál ezek megszokottak.
Gondoltam itten vezetek majd egy költség és hibalistát.
Egyből be is iratkozom egy elszállt generátorral (Nem is akárhogy, szó szerint elfüstölt :), na jó legalábbis erősen amperszagú volt. De már nem, mert tegnap előtt megszűnt működni. Előtte a szemét éjszaka 0-ra szívta az akksit. (tényleg, egy vadi új excite premiumot... 0.0-ra... szép teljesítmény)
Tényleg, találós kérdés, mennyi áramot fogyaszt vajon egy 1.9, világítás meg rádió meg fűtés (és persze töltés) nélkül? Szóval meddig tolhatnám neki, amíg a légzsákok és a többi elektromos vacak miatt megállna? 20km? 50km? Ez csak költői...
Nem hagyott nyugodni a korábban megvásárolt két alsó lengőkar szép új csillogása így bedobtam őket. A bal oldalon "simán" ment minden, viszont a jobb oldalon már kezdésnek beleszakadt,(letört a feje) az aluszilentbe, a kivenni kívánkozó csavar.
Még jó hogy mindent megtartok és volt ilyen menetemelkedésű csavarom.
Azt azért érdemes megemlíteni , szükséges szerszámok 22, 19,17,15 krova mellé nem árt egy jó pajszer , emelő, egy jó minőségű odavaló gömbfej kinyomó,kicsit combosabb kalapács , csavarlazító, és egy nagy adag izmoskodással egybekötött türelem és kitartás.
Munkadíjat (két kávé, három cappuccino ,2 liter cola) magamnak nem számoltam fel.





Eljött az ideje az olajcserének, Xado 5W-40 került bele + cserélve lett légszűrő, olajszűrő, gázolajszűrő
Jövő év elejére volt betervezve a vezérléscsere, de kicsit előrehoztam, olajcsere mellett cserélve lett a vezérlés, Dayco szett került bele.
Km óra állás: 228 468km



Tegnap felraktam a téli kerekeim.
Vettem 4db Michelin Alpin téligumit használtan , 1db frankón ki volt szakadva az oldalfalon ,szóval kva jó biznisz volt. Huza-vona a visszacserével kapcsolatban végül abban teljesedett ki ,hogy mérgemben vettem két olcsó, új téligumit (Azóta sem lett visszacserélve)
Eltértem a gyári 205/55R16-os mérettől 195/55R16-ra gondoltam ez jobban áll majd a keskeny felnin, és nem annyira ballonos. Hát túl nagy különbség sajnos nincs optikailag.
Számokra vetítve :
Átmerő
195/55R16 : 620.9mm
205/55R16 : 631.9mm
Differencia : - 11mm
A régi teledial felnim eladtam, vettem egy külsőre lepattant állapotút, amit természetesen újjá varázsoltam. Próbáltam egyedit alkotni, nem nagyon láttam még ilyent 16-ba. Felgumiztattam, felraktam. Minden ok!
214980km-nél cseréltem le a télire, azaz a nyári gumi : 5655km-t futott a szezonban.






A nyári gumis felniket kívül-belül lemostam és alaposan szemügyre vettem őket. Most jobban rájuk lehetett nézni, mint mikor az autómosás részeként gyorsan lecsutakolom őket. A sok küllővel sokáig elbíbelődtem, mire mind tiszta lett. Apróbb esztétikai hibák vannak a felnik külső lakozott felén, egyedül a jobb hátsó mondható hibátlannak. A télen megálmodom, hogy ki akarom-e javíttatni őket.
A gumikat oldalfalát bekentem glicerin tartalmú gumiápolóval. Csak addig voltak ilyen fényesek, amíg meg nem száradtak.
A gumiápoló és a keréktárcsa tisztító körülbelül 1500 Forintba került. Meg kellett pár vödör víz.
A nyári szett szép tisztán alszik téli álmot.

