Blog

>> EseményGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-10-25

A 3 napos Soproni/Ausztriai kiruccanásukra a mi Alfánkkal mentünk 4-en. Teljesen jó volt minden egy darabig. Aztán indultunk volna fel Schneebergben az egyik csúcsra autóúton, de a parkolóból kifele menet- amely meredek részen volt- 3x lefulladtam az autóval. Ezt annak tudtam be, hogy nem régóta van jogsim, biztos bénázok. Visszatolattam és mikor tiszta volt az út lendületből jöttem ki balra a meredek útra. Na itt már éreztem, hogy gond van. Egyesben 2000-ig pörgött fel az autó és iszonyat lomha volt. Ránéztem a turbonyomás mérőre és a mutató meg sem mozdult, alapállapotban volt. Visszatolattam a parkolóba és jöttek a telefonálgatások. Végignéztem a gumicsöveket a turbon, de rendben voltak. Végül jobb ötlet híján visszaindultunk Sopronba a szállásra. Elég nagy szenvedés volt sima szívó dízelesként hazavergődni. Némely emelkedőn éppen hogy átment az autó. Forgalmi akadály voltunk. A szálláson laptoppal és Multicuscannel ránéztünk, de semmi hibakód volt. Másnap hétfőn szerettünk volna hazaindulni Pestre, de előtte kerestünk helyben szervizet, hogy nézzenek rá. Nem akartunk nagyobb kárt tenni a kocsiban a 200 km-es hazaúttal. Egyikben sem fogadtak sajnos, viszont egy ex-Alfa tulajos szervizes egy "mindenhezértünk" szervizben ránézett. Nem tudta mi a baj, de szerinte haza tudunk vele jutni. Közben a 159-es topicban kaptam egy győrszentiváni Amores szervizes elérhetőségét Lali75 személyében. (Gpek ajánlotta, köszönöm neki.) Ő fogadott minket, csak jussunk el addig. Sopron után a második faluból kifele jövet hirtelen ugrott az autó és a mutató is megmozdult. Visszatért a turbo! Nagyon örültünk, gyakorlatilag Lali75 felé "hibátlan" autóval haladtunk. Megbeszéltem vele, hogy ettől függetlenül elmegyünk hozzá és nézzen rá a Párducra.
2 féle Légtömegmérő hibakódot olvasott ki, de semmi egyéb hiba nem volt. A DPF 104%-on volt, egy kényszerített regent csinált, ami 99%-ra vitte le a eltömődöttségét. Elég hamar abbahagyta a program, ez kicsit fura volt. Magára a turbóra nyomásmérővel nézett rá, de tartotta a nyomást. Abban maradtunk, hogy a DPF miatt kicsit nyomjuk meg neki autópályán. Nem sokkal később a pályán megjelent a rettegett sárga motorjel "Have engine checked" felirattal. Mi egyből a DPF-re fogtuk. Amúgy sokkal erősebb volt így is az autó, mint turbo nélkül. Hazaértünk épségben, Tozohoz este még elugrottunk egy kényszerített regenre. Rádugtuk az ELM-et és kiderült, hogy nem a DPF a ludas, azt pont Pesten regenerált 87%-ra. Ez a hibakód volt eltárolva a rendszerben:
P0237 - Turbo pressure.
Elvileg 3000 mBar-os Boost pressure-nél nyomásnál dobta be ezt a hibát. Egy kigyorsításnál történhetett. Így utólag azt is megfigyeltünk, hogy az eset óta fütyül a turbo, pedig Ausztria előtt hangtalan volt. Lehet a turbo geometria ragadt be a dzsuvától?
Na ebből szerviz lesz.

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-11-05

Mindkét címben nevezett alkatrész cserélve újra. Indítás után VÉGRE nem villog az izzítás visszajelző (gyertyákat májusban cseréltem, gyertyákra menő kábeleket ellenőriztem (jók), ennek ellenére is villogott).
Továbbá beszerzésre kerültek:
-komplett vezérlés vízpumpával
-szelepszár szimmeringek (csak a biztonság kedvéért)
-klíma kuplung csapágy
-gázolajszűrő, légszűrő, olajszűrő
-1db belső féltengely gumiharang klt.
-szelepfedél tömítés

A vezérléscserekor ránézek a szelephézagra is.

 
>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2015-11-05

Elérkezett ennek is az ideje. Olaj- és levegőszűrő, üzemanyag- és pollenszűrő. És hogy meg is állhassunk hátsó fék javítás is ( Tárcsa és betétcsere ).

187200Km

 
>> SzervizGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-10-22

Elvittük a kocsit lámpa beállításra a Cool-Mobil Autószervizbe az Ausztriai utunk előtt. Elég csálén világított és éjjel, esőben nagyon rosszul láttam velük.
Beállították és közölték, hogy lámpacsere lesz, mert szerintük gyertyafénye van. 0.7 LUX-ot mértek. Rá pár napra megnézte Tozo és szerinte az övé sem jobb. Félrebeszéltek egy picit a szervizben, viszont erősebb izzót fogok bele venni, mert nem érzem erősnek a jelenlegit, de gyertyának sem.

 
>> EseményGreentimus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16V // 2015-10-10

Elmentünk Tozo-hoz beírni az újabb injektorok kódjait. Határozottan jobb értékeket kaptunk a korrekciókban a művelet során.
1300-as fordulat környékén rezonanciát hallottam a közép konzol környékéről. Mivel Zolinak volt gyakorlata a leszedésével, mögé néztünk, de nem találtunk semmit. Hazafele újra hallottam, de most már inkább jobb-felső oldalinak mondanám. Még nem tudom oda hogyan tudok benézni.:)

 
>> SzervizChoppR // Alfa GT Coupe // 2015-11-05

Az első fékbetéteket cseréltük. Összesen 18.000 Ft-ot fizettem.

 
>> EgyébNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2015-11-05

A beltérben nagyon idegesített, hogy nem volt meg az elektromos tükrök állitására szolgáló kapcsoló "kupakja". Meg kellett vegyek egy komplett kapcsolósort csak a kis darab müanyagért, de az esztétikai javulás megérte úgy érzem. :)

 
>> Tuning és extraNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2015-11-05

Felkerültek a téli papucsok. Az eredeti 4db felni amivel elhoztam az autót iszonyatosan szét volt padkázva, a fényezö haverom nagyon szép munkát végzett rajta!
- 4db 16" felni javtása és fényezése: 20.000Ft
- 4db Taurus 601 225/55 R16 abroncs: 70.000Ft
- Átszerelés, klíma tisztítás és töltés, rázópados teszt, a nyári gumik tárolása: 30.000

Jöhet a hó...

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2015-11-04

Közel 4 hónapig tartott, de az eredmény megnyugtató.
2 küszöb, hátsó ívek cserélve, 2 első emelési pont, 4 doblemez, belső küszöb javítva.

 
>> AutóápolásGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2015-11-05

Jó időre való tekintettel a tavasz helyett a tegnapi napot választottam bőrápolás elvégzésére. 16 C°, verőfényes napsütés, nem is kell ennél több. :) Szükséges tisztító és bőrápoló a családban levő BMW-hez járó gyári ápoló csomagból került felhasználásra. Rossz cuccnak nem igazán mondanám. Először a felületi szennyeződéseket tüntettem el a tisztítóval, majd ápolóval lekezeltem a bőrrel borított felületeket. Vezető oldali ülést kétszer kentem át a nagyobb igénybevételre való tekintettel. Ápoló szépen beszívódott, viszont még hagyom pár napig állni érintetlenül a garázsban. Amíg az idő jó és engedi, nem kerül letakarásra.