Blog

Szükségem volt kuplung munkahenger tartó konzolra és üzemanyagtank tartókra. Csöri mester beszerezte és beszerelte.

 
>> Tuning és extram35076 // Alfa 156 Alfa 156 2.4 JTD (1997-2002) // 2016-06-17

A hűtőrács krómozott elemeit feketére fújattam - fotók hamarosan.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Megkapta a GT is a megérdemelt új szőnyeggarnitúrát.
Piros szegény, piros hímzett Alfa Romeo logoval.

Barátnőmtől kaptam szülinapomra.

Gyerekek....
Terpni lemez hatású "szőnyeggel" vettem meg a kocsit......... (Erre most hagyok időt)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mielött az enyém lett elhatároztam, hogyha birtokolni fogom ,az lesz az első ,hogy kirepítem az autóból. Így is lett!

Ezért a bordó bőrért egyébként odáig, meg vissza vagyok.

 
>> AutóápolástheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Mikor megvettem az autót feltünt,hogy a felülete olyan,mint a csiszoló papirnak.
Fényezőé volt az autó, ráködölődött a lakk.

Első körben levettem az előző tulaj matricáit (nem tetszettek)

Elővettem a polírgépem, az összes polírcuccom, és kezdetét vette a renoválás.

6óra kőkemény munka után az autóra nem lehet ráismerni!

Segítségemre az AUTOGLYM termékek voltak, 3lépcsőben políroztam fel.
Az ablakokról a lakk le lett sikáválva (Köszi Flagzon) ,és arra is kentünk Autoglym Glass Polish-t.

-Autoglym Paint Pro Stage 1
-Autoglym Paint Pro Stage 2
-Autoglym SRP (Super Resin Polish)
-Autoglym Glass Polish

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Csúnya, ütött-kopott volt a váltógombom.
Nem is bírtam sokat nézegetni, kivettem, fémig csiszoltam, lefújtam pirosra.
Megszáradt, lecsiszoltam, majd szálirányosan csiszoltam le, és mattlakkoztam.
Szerintem patent lett, tiszta Honda Type-R :D

update: Később át lett bőrözve, gyönyörű!

Folyadékszivárgást észleltem a garázs padlóján, ezért ma felkerestem Csörit a probléma feltárása érdekében. Kiderült, hogy az olaj-nívópálcánál található tömítés adta meg magát és emiatt szivárog az olaj a motorból. Az autó Várpalotán maradt, remélhetőleg jövő hét szerdán visszakapom a vasat.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Hát.... 2nap és kb 150km-ig bírtuk a gyári teljesítménnnyel. A 156 után igen gyengusz volt az autó.

Roland159 barátommal kitisztítottuk a MAP senzort (volt baj), lefalaztuk az EGR-t, és a chipet, mint mindig Manky barátom írta, és küldte át. Az autóra én töltöttem fel.
Így már haladósabb, maradhat. :D

Tartós, kíméletes progit akartam, így lett kb. 180le 380nm

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-16

Miután megvásároltam az új autót ( 2016.06.03 ) egy pénteki nap, hétfőn már rendeltem is a szervízhez az alkatrészeket.
Az autó nagyon-nagyon jó állapotú volt, olaszból jött, teljesen rozsdamentes, gyári fényezésű a gép. Ami feltűnt,nincs kézifék, és a hátsó féktárcsák csere érettek. Még ez-az beugrott, részletesebben :

-Olaj : Q8 5W40
-Olajszűrő : Bosch
-Levegőszűrő : Bosch
-Gázolajszűrő : Sofima
-Pollenszűrő : Aktívszenes, márka passz...
-Hátsó féktárcsa : Textar (a betétek újak voltak)
-Kézifék kötél , jobb-bal : Cofle
-Felső motortartó bak : Márka, passz

Előző tulaj cserélt elöl komplett féket (Textar), és hátul betétet, szintén Textar.
Nagy költség lett volna gondolom két hátsó tárcsa, így az rám maradt......
Így lényegében az egész fékrendszer teljesen új!!!
170.000km-nél történt vezérlés csere.

Szerelésért köszönet Hjuee Barátomnak!

189350km-nél történt a csere.

>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2016-06-16

Eltelt két év! 2 év, 6500 km.
Meglátszik, hogy mindkét Selénián ott tudtam lenni, és beújítottam egy Kaposújlakot is.
Nem baj, legalább mocorgott az autó. A két évvel ezelőtti komplett hátsó fék cserém viszont nem nagyon akart meglátszani. Úgy látszik még ez a km is kevés volt. Megjáratás után szépen elindultak a dolgok, két kézifékbowden csere után makulátlan hátsó fékkel vizsgáztunk.

Megtörtént még az olaj és szűrő csere (csak a Selénia), levegő, pollen...
(2db falevelet találtak a levegőszűrőben, nem is tudom minek cseréltettem, de mindegy. Ez is úúúúj. :) )

Ha már karbantartás, kapott egy kis ózonos klímatisztítást és ezek után begurultunk

műűűűűűszakira.

:D 5*

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2016-06-16

128000Km-nél rászántam magam a műveletre, az alkatrészek már pár hónapja meg volt.

Ráment az egész nap így másodjára is, de nem a tényleges munka volt sok, hanem a szívás :-)

Haspáncél csavar anya megpörgött, egy órán át rimánkodtam neki hogy jöjjön ki, majd végül megadta magát.

Autó felbakolása és motortartó bak lebontása után kiderült, hogy az emelőm kis terhelésen elengedi az olajat (?????????????) Ha a kocsit emelem az nem gond neki, de ha csak a motort tehermentesítem, vagy üresen emelve hagyom, lekókad.

Na mindegy, rohan apóshoz a kis teleszkópos emelőért, elég az a motort tartani...

Innen már nem volt gond, azaz csak egy. Még mindig nem vettem 15-ös dugókulcsot :-(

Csónya dolog, de a negatív torx készlet 22-ese "pont jó volt rá". Legközelebb lesz 15-ös krova fej...

Vezérlés feszítő beállítása után még szétszedett állapotban beindítottam. Minden rendben volt, összeraktam és mentem vele pár kört.

És most a szokásos rám jellemző placebo :-) Halkabb a motor és amit korábban írtam ill. találkozókon mondtam, az alapjárati motor ill. kaszni rezgés teljesen megszűnt :-D

NEM REMEG AZ AUTÓ, MEG A KORMÁNY HIHI.

Nem központosan volt feltéve a 4. képen látható bak a függőleges csavarokra pl.

Vagy ez okozta vagy nem, mindegy is, most jó.

A project sikeresen végződött.