Blog
Újra kerek számhoz értünk kilométerek terén: 70000. Ezt 5 év 8 hónap alatt sikerült összehozni, visszagondolva minden évben egyre kevesebbet megyek vele, csak hosszabb utakra, igazi túraautó lett sebaj legalább nem kopik....
Hamarosan első-hátsó fékcsere következik és lassan beköltözünk az új garázsba is....


Egyik este kapcsolnám fel a tompított fényt, és semmi, ködlámpával vakoskodva utaztam. Majd megnéztem a biztosítékokat, gondolván, hogy totál egyszerre a 2 izzó csak nem ég ki, de a bizti is rendben volt, kiszedtem az izzót, az izzószál is sértetlennek tűnt.
Elvittem a szokásos villanymesterhez ő is mélyre kezdte ásni magát, de végül csak az izzók voltak a hibásak, ő is csodálkozott, mert szemrevételezés alapjának jónak tűnt.
Kellett egy kis csicsa a kocsira. Aliexpress-ről rendeltem alfás szelepsapkát és quadrifoglio emblémát. Szerintem jól áll.
Az oldalsó indexet lefestettem lámpasötétítő spray-el, mert teljesen megvolt sárgulva a búrája. Annyira nem tetszik, de mindenképp jobb mint előtte. Jó lenne szerezni gyári kinézetű füstszínűt.



Az autó felújítása eléggé megviselte a csomagtér és az utastér szőnyegeit. Ideje volt újra cserélni őket.




Jártomban keltemben felfigyeltem 2 ti ülésre amiket a kidobás elől mentettem meg .Ezer köszönet Papamaci a szállításért.Épp kitakarítva száradnak és várják hogy folytassák útjukat a kárpitoshoz némi frissítésre.aztán elöbb utóbb helyükre is kerülnek.update: kísz vannak,örömködés van :)




Az idő eljött, így megtettük. motor, váltó olaj csere
Már hosszabb ideje le szerettem volna fényeztetni a lökőst, csak nem tudtam kire bízhatnám. Féltem is, hogy nem fog tetszeni a végeredmény. Mostanra már annyira ramatyul nézett ki, hogy elhatároztam magam.

Mivel észrevettem hogy a lámpáimnak nem az igazi a fénye, így hosszas keresgetés olvasgatás után döntöttem az izzók cseréje melett. Gyárilag Osram izzókkal szerelték de most kipróbáltam más márkát . Hellára esett végül a választás mert jókat olvastam róla mind élettartam mind fényerő szempontjából.
Meg is rendeltem az Unixtól .
csere a következő képpen megy .
- Kábeleket lehúzni
-Trafót elfordítani és félre billenteni.
- 3DB műanyag fejű csavar kicsavarása . Ezután lejön az izzót a víz ellen védő burkolat.
-Én pl széthúztam a trafót így ki tudtam venni egybe így már viszonylag könyebb volt a csere.
Miután kivettem a régi izzót jött a meglepetés. Még gyári izzók voltak benne !! azaz 15 évesek. DOT szám alapján. nem csodálom hogy besárgultak ennyi idő után. Ha a Hella csak fele ennyit kibír is elégedett leszek.
Leírva egyszerűnek tűnik a csere de azért a valóságban nem igy megy. :)
CSere után jött a próba , és tetszik a látvány nagyon szép kékes fehér fénye van.
Hella Standart 4300K D2S izzó : 8600 Ft / db Unixos kedvezménnyel :) :)
Km: 254.455







- életkor: 249 nap
- km óra állás: 28.578 km
- össz. menetidő: 400,92 óra (16,70 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.739,85 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,87 Ft/km
- átlagos napi futás: 114,77 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,71 %

...ott hagytam abba,hogy a futóművesnél szembesültem vele,hogy még ma van műszaki az autón, hétvégén meg mennénk vele külföldre.
Tudom elég amatőr, én is mindig cikizem azokat akik nem tudják meddig érvényes. :D
Ok, szerezzünk műszakit azonnal!
Challenge Accepted.
Suzuki szervíz, tele van, másik jóember(holnapra) és problémázott a felni miatt.
Mondom gyári méret, ráadásul zsír uj gumikkal. De adjak neki műbizonylatot, mert nem Alfa Romeo gyártmány. (Valaki mutasson már nekem Alfa Romeo gyártmányú felnit... Speedline, Toora , Zender stbstb... Biztos minden felnit levesznek,hogy belül bele van-e ütve ,hogy Alfa Romeo... Hagyjuk már...)
Nyilván fel tudtam volna rakni a télit, de minek szenvedjek vele ha ez is jó, meg az ilyen vaskalapos ember keres mást is, pl. a kiégett helyzetjelzőm :D
Illedelmesen könnyes búcsút vettem tőle.
Átrohantam egy másikhoz, épp befértem, jófejek voltak!
Csont nélkül ment át az autó, minden rendben van vele, megdicsérték ,hogy kivételesen egyben van az gép. Ez is megvan ,még sincs este. :)
2018.08.04.-ig nyugi, valaki egy héttel szóljon már rám,hogy le fog járni ... :)
Challenge Completed
191.980km


