Blog

>> Tuning és extraInvisible // Alfa 159 Berlina 2.0 JTDm Progression // 2016-06-30

Ma végre beépítésre került a pár hete beszerzett fejegység. Most már szólhat az mp3/flac és a bluetooth kapcsolat is megvalósult. KM-óra állás: 135028.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-06-30

Új gumik is felkerültek
Maradok az olasz márkánál, PIRELLI P7 BLUE 225/50 R17 XL TL 98Y
Egy elöregedett Michelinnel vásároltam. A különbség leírhatatlan, mintha sínen húznák azóta.
Egy apró negatívum, hogy sok súlyt kellett feltenni és ez nem mutat túl jól a felnin.

Marsonál vásároltam a gumit és ott is tetettem fel. Olcsók, normálisak és 3 év garancia van +500ft-ért

>> Tuning és extrakenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2016-06-30

Párom szülinapomra meglepett egy új rádióval. Szóval bekerült egy Alpine fejegység.
Közben kiderült,hogy a mélyládában el van szakadva a membrán , szóval ott is sugárzó csere.
Mellesleg már 1500km-nél tartunk.
Most valami hangot kezdett kiadni a kormánymű. Javasolták hogy gyorsan cseréljek benne olajat, szóval most gyorsan olajat fogok benne cserélni.

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa 33 S 16V QV Permanent 4 Zender edt. // 2016-07-03

Negyed évszázad után aktuális volt, igaz csak felületi karcok meg 1 kis ez meg az de így most a végére értem lassan a teljes rendbetételnek, kezdem összerakni a hétvége programja adott.

 

Miután sikerült nagyjából helyre pofozni az első futóművet, első utam a geometriáshoz vezetett. Falap kellett, hogy felálljak a padra, aztán átnézték a futómű állapotát, jött az összefutás beállítása. A stabilizátor összekötőket cserélni kell, mert már ki vannak a gömbfejek. Érdekes, hogy TRW-t vettem anno, de 15 000 km-t se bírtak ki. Végre fél év után egyenesen áll a kormány, ha egyenesen haladok. (kopp-kopp)

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-06-28

A nagy esemény itt történt.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2016-06-28

A természet úgy gondolta, hogy néhány helyen elkezdi visszavenni tőlem az autót, úgyhogy gyorsan lépnem az ügyben :)

A műveletet és csapata végezte.

- a jobb hátsó, teljes elem cseréje
- bal első sárvédő cseréje, küszöb első részének lakatolása
- jobb küszöb első részének lakatolása
- hátsó doblemezek lakatolása
- bal első ajtó cseréje
- csomagtérajtó cseréje
- új géptető
- fényezés: a tető kivételével, körbe

Ami még hátravan: a küszöbtakaró spoilerek felrakása (patent hiányában ez még pár napot várat magára), a motortér kitakarítása, a bal ajtó belső esővédő fóliájának visszarakása

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2016-06-28

202200 Km, elérkezett az újabb olajcsere, ill. szűrők cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, levegőszűrő: Alco, olajszűrő: Alco, pollen szűrő: WIX karbonos pollen szűrő két oldali klímához, gázolajszűrő: gyári Alfa Romeo/Fiat.
Kiiktatásra került az EGR szelep, gyári program letölt -> Manky által írott program vissza.
Kapott még a kicsike egy Bosch hátsó ablaktörlő gumit is.
Mivel lyukas volt a turbo csövem és füstölt mint egy fosvágen, így a turbócsőből a sérült darab kivágásra került, helyére egy saválló cső ment, patika lett ;)

 
>> Tuning és extraTedi // Alfa MiTo 1.4 TB 155 Le // 2016-06-28

Turbós benzines Alfába kell lefújószelep. Ez kb. olyan alap dolog, minthogy az ég kék, a fű meg zöld. Alig vártam már, hogy meglegyen a MiTóm és végre én is játszhassak vele, meg a pénztárcámmal :)
Egy szuperszekvenciális HKS-re (vagy annak utánzatára, nemtom :D) esett a választásom, mert ez kis turbónyomásnál is képes szép hangot adni.
Bár egy fokkal halkabb, mint amire én számítottam, de ezzel sincs semmi gond. Élvezeti értéke így is van.
Ezúton is köszönet Golyszinak a képekért és leírásért, azok segítségével építették be az Autóház Budaörsnél a cuccost.

És akkor egy kis intelem azoknak, akik MiTóba szeretnének lefújót. Ne akarjanak. Folyamatosan hibakódot dobál minden harmadik indítás után és letiltja a DNA kapcsolót, csak N-ben engedi használni az autót. A megoldás a kétutas lefújó, de annak méggyengébb a hangja. Vagy mókolni kell. Aki ezt vállalja, annak hajrá. A lényeg, hogy nem plug & play.

>> EgyébTollár János // Alfa 166 JTD // 2016-06-27

Sziasztok! Janó vagyok,8éve vettem meg az első autómat amely egy Alfa Romeo 155,mellyel voltam már Alfa találkozón. Két hónapja vettem egy 166-os Alfát(2.4JTD,fekete bőr belső 2000-es évjárat)mellyel szeretnék a 10.találkozón részt venni.