Blog
Kellett már egy ilyen nap az Alfának. Olyan apróságokat csináltam ma meg, ami gyakorlatilag nem is tartott sokáig, nem is volt nehéz... eddig még sem csináltam meg. Kezdetnek nekiálltam gőzölős tisztítóval és kis kefével kitisztítani az ajtókárpitokat. Nem lett rossz a végeredmény, de mindenféleképpen kell még majd pucolni. Következő állomás az volt, hogy a hátsó lökös jobb sarkát helyére csavaroztam, így már nem áll ki a csücske. Végre jobban néz ki. aztán körbemaszkolta az első sárvédő és hátsó lökös kerék felőli részét, mivel a kavicsok, amiket a kerék feldobált a kasznira szépen leszedték a festéket. Feketére lettek fújva, jobban néz ki, mint előtte. A csomagtartóban sikerült szétlocsolni egy kis naftát, ezt próbáltam tegnap kitisztítani, de azért ma is adtam egy kicsit neki. Az ajtók aljára egy év után visszakerültek a gumi szigetelések. Elővette a porszívót is és igyekeztem minden kis zugot kiporszívózni, majd áttöröltem az egész műszerfal/középkonzol részt. Az utolsó dolgok, amit megcsináltam a turbo csövezéshez tartoznak. Az egyik 90 fokos részen az IC előtt úgy tűnt, hogy kezd lecsúszni a bilincs, hát gondoltam megigazítom, illetve lefújom egy kis alumínium spray-vel, hogy védve legyen a környezeti hatásoktól. Ebből a motor szívósor előtti résznél lévő cső is kapott. Végezetül a ködlámpa. A xenon ködlámpát télen úgy kötöttem be, hogy a bal oldali az gyári kábelezésről működik, viszont mindkét trafót nem bírta el a gyári vezeték, így a jobb oldalit egy külön relén keresztül kötöttem be. Ezzel volt némi probléma, ugyanis a relé, amit akkor beraktam nem volt új, illetve a szigetelést is kicsit lazára vettem. Most tettem be új relét, illetve a szigetelést is zsugorcsővel oldottam meg, most pöpec. Még csütörtökön is szabadnapon vagyok, így lesz még időm további apróságokra. Keddre ennyi.
Cserélni kellett.
Kapott egy Varta Black Dynamic 570144 E9 70Ah akkumulátort.
Kicseréltem pont elfért.

Holnap megyünk nyúlhoz Érdre, valamit kinézünk, ami jó is és mutatós is.
Direktszűrő, turbo csővel, nyomástűrő bilincsekkel, nem mintha kellene, de ha már megcsináltam legyen normálisan megcsinálva. Köszi Tsiga.

Cserék 189.201 Km-nél
Motorolaj (Mobil 5w-40)
Olajszűrő
EGR Szelep (Meat&Doria)
A blogokban elhangzottak alapján beszereztem egy tempomat kart és egy alsó kormányoszlop burkolatot
beszereltem, csatlakozót összedugtam s a visszajelző nem jelezte a bekapcsolt állapotot.
s mint egy jó gyerek aktiváltatni szerettem volna a rendszerben, de nem találtam olyat aki elvállalta volna, még egy szakszervíz sem (nem lehet utólag)
s a kisördög belém költözött, mikor kartársak közölték velem, hogy ők csak összedugták és már müködött is a rendszer
nosza én is kipróbáltam, s láss csodát tökéletesen működik, igaz semmi sem jelzi, hogy be vagyon kapcsolva




Picit csinosítgattam ma a gépet. Felfrissítettem a féknyereg piros színét , plusz vettem a festékboltba lökhárító festéket amivel lefújtam körbe a műanyag elemeket. Nagyon jó ez a cucc apró rücsik vannak benne amitől tényleg olyan lesz mint az új. Elszöszmötöltem vele két délelött de megérte nem feltűnő a változás de fontos ;) Már régóta szúrta szememet az enyhén megfakult műanyag.
2 db- Prevent lökhárító festék - 2250 Ft /db
1 db- Prevent Piros féknyereg festék - 1650 ft
Felület megtisztítás után 2-3 réteget vittem fel a festékből . Mindkettő kiválóan takar és tapad csak ajánlani tudom .
Egy lépéssel közelebb kerültünk Cityre :D
Km : 253 320












Ma megvolt a City előtti polír és ápolás, remélem péntekig nem esik. :)
A Magic CarWash -nál csináltattam. Nagyon szép lett, szépen dolgoznak a srácok és jó áron, csak ajánlani tudom őket.
Csomag tartalma: Polírozás, műanyag-, felni-, gumiápolás és belső tisztítás
+lámpa polírozás




Megoldódott a navigáció probléma, a gps jeladó talp volt a hibás, Köszönet jeki-nek aki rengeteget segített, ahogy a csere folyamatát is megosztotta velem.
Jobb oldali hátsó ülés ledönt. "én a bal oldalit is megbontottam, hogy a tető kárpit ne gyűrődjön". Oldalkárpit, ami a bizt. övet takarja leszed. A patentokat erőből kipattint, Hátsó kapaszkodó leszed 2csavar/db. Csomagtér felől tetőkárpit két patent leszed. Azt úgy a legegyszerűbb, ha a csomagtérajtó féder gumit a felső élen lehúzod és a tető és a kárpit közé benyúlva felülről lefelé lefeszíted. Ha ez megvan, akkor már a bontással meg is vagy. A talp két vezetékét széthúzod a toldásnál, ami fel van rögzítve egy tartóban a tető, csomagtér felőli részében. Csak ki kell pattintani. Azután kilazítod a talpat tartó anyát és letekered. Ha mindent jól csináltál akkor most leveheted a talpat a tetőről.