Blog

Meglett a 120 000 km, valamint 4 és fél éves a vas, szóval csereérett a vezérszíj, aggregátszíj, spannerek valamint a vízpumpa.

 
>> Tuning és extraKawadrian // Alfa 147 1.9 JTD // 2016-06-20

Hétvégi munka előtti elfoglaltság.
Elkészült a műszertartó konzol, ami nem egy rövid procedúra... :)
Be is raktam a műszereket. Elő volt már minden készítve, így "hamar" ment a dolog.
Kikapcsolhatósra csináltam, hogy éjszakai vezetésnél ne zavarjon.
EGT is megvan már, Hamutartóban lesz a helye, csak valahogy be kell faragni..
Óracsoportot is átalakítottam kicsit, mert nekem az fl számlapja jobban tetszik, de viszont az fl előtti keret mutatósabb. Ezért csak számlap csere volt (így megmaradt a km állásom), meg természetesen a belső kis króm karika is átkerült. ;) (az első kép az óracsoportról csak illusztráció, de enyém is ugyanilyen volt)
Ha már ti ülések vannak, beszereztem ti küszöböket is.
Fekete kapaszkodókat is találtam, ezek is már a helyükön vannak. Még fekete napellenzőket hajtok... :/
Ezen kívül Ajtóhatároló és hátsó ablaktörlőmotor csere is volt.
Alakulunk!!

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-06-19

Úgy esett, hogy feltöltötték szombaton a klímát. A feltöltés sikeres lett, viszont továbbra sem élvezhetem a jéghideg levegőt. Mivel sokat állt az autó a kompresszor beállt, a mágnes kapcsoló nem húz be. Jövő héten megoldjuk :)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-19

2015 stlye embléma volt az autón amikor megvettem.

Ez nekem nagyon nem jön be, így ledobtam róla,és kapott gyárit.

Illetve felraktam a sárvédőre a QV logokat is, ami szintén aluminium, és gyönyörű !

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-19

Vegre megkapta az ultetorugokat az auto.
Nagyon nem jott be ez a lovaskocsi feeling.
A rugokat hasznaltan, de szinte uj allapotban vettem meg, lefujtam feketere, hogy gyarinak tunjon mindenki szamara.... :)
Supersport markajuak egyebkent, hivatalosan 35mm-t ultet, de olyan -40mm ment le elol.
Rafert!
Van rugozasa a kocsinak, nyilvan kemenyebb, de azert siman utazhato. Gewinde utan egy alom.Es sokkal stabilabb is, nem billegos, mint ezelott.

Beszerelesnel egy hatso stabizitator csavarjanak kiszedesenel DR. Flex volt segitsegunkre, szoval oda kapott egy uj stabilizatort.
Ezt leszamitva zokkenomentesen ment minden.
Az osszes csavart zsirral raktuk a helyere.
Koszi Norbi a szerelest!

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-06-19

Mikor az autót megvettem, már kiszúrtam, hogy az első lökhárító nem áll rajta tökéletesen. A legérzékenyebb pont, ahol a nem jól álló elemet ki lehet szúrni a 159-esen az a sárvédő-lökhárító-motorháztető találkozása. Persze tudjuk, hogy az illesztések sosem tökéletesek, de én ezt többnek láttam annál, mint ami belefér a tűrésbe.
Azért is zavart a dolog nagyon, mert az előző autómnál is volt ilyen, majd később kiderült, hogy ez egy korábbi törés jele volt, nem is lehetett a deformálódás miatt szépen visszailleszteni. Mivel gyorsan kellett döntenem és az autó egyébként hibátlannak tűnt, megvettem, azzal az elhatározással, hogy ha karosszériás is kell hozzá, helyrerakatom az elemet úgy, hogy szépen illeszkedjen.
Droberto-val konzultálva arra jutottunk, hogy lekapjuk és meglátjuk, hogy mit mutat. Ha szerencsém van, tényleg csak elbénázták a visszarakást miután valamikor levették.
A jobb ködlámpa búra és a jobb első doblemez is törött volt már vételkor, ezekhez a cserealkatrészt azonban az eladó ALFI156 már vételkor adta a kocsihoz. A ködlámpa egyébként működött, csak beázott és emiatt el is színeződött a búra. Továbbá a lökhárítóban lévő bal első rács volt megtörve, ehhez a múlt héten szereztem be pótalkatrészt az Iharos és Gollernél 5620 Ft-ért.
Neki is láttunk a műtétnek a tegnapi nap folyamán, kocsi megemel, először a doblemez lett kicserélve. Ehhez igazából csak a kereket kell levenni, utána teljesen jól hozzáférhető. Utána le lett véve a lökhárító. Egy kis kínlódás után a rácselem és a ködlámpa is ki lett cserélve.
Na itt jött a számomra izgalmas rész. Vajon vissza lehet-e rakni a lökhárítót úgy, hogy jól álljon az autón. Droberto nem látott semmi olyasmit az autón, ami törésre utalt volna. Feltettük, helyezgettük, nyomkodtuk egy kicsit, aztán csodák csodája, majdnem tökéletesen helyre lehetett passzintani az elemet. Hatalmas öröm számomra!
Hatalmas köszönet droberto-nak, aki nélkül ez nem sikerült volna :)

Ui: Nem a kocsi fényezése ennyire undorító, csak nem akartam a szerelés előtt vinni mosni és előtte a juharfa alatt álltam, ami ereszti ezt a cukros gusztustalan trutyit. Ez száradt rá a karosszériára.

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-06-19

Az 1.1-es kasznizás végeztével átnéztem még a kocsit belülről és sajnos az anyós ülés mögött találtam egy nem túl nagy lyukat, amin kicsit ki is láttam... újabb ,munka!
Nekifogtam a műveletnek... első lépésként kalapáccsal jól megveregettem a környékét, hogy a laza réteg leesen és jól látható legyen hogyan kell körbevágnom a perforációt. Ekkor ért egy jó kis meglepetés... ugyanis a küszöb mellett végig kipotyogott egészen a hátsó ülésig. :(
A jobb hátsó emelési pont is elrozsdásodott... egy zártszelvénnyel igyekeztem pótolni, remélem jó lesz!

>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-06-18

Kezdődött úgy a dolog, hogy néha megállt menetközben. Aztán kis idő múlva elindult. Megrendeltem hozzá a holtpont jeladót. Aztán egyik reggel egy reccsenés, és a kuplung nem működött tovább. Kötél, irány Csörihez. A tegnapi nap este 10 órakor készen lett. Eltört a szerkezetbe egy lamella. Amúgy a tárcsa még bírta volna mert nem volt elkopva. Viszont így cserélve lett minden gyárira. Kettőstömegű, kinyomó csapágy is, illetve a holtpont jeladó.
Viszont mikor átvettem észre vettem nincsen tolató lámpa, aztán tempomat sincsen, meg világít a motor hibát jelző lámpa. Nem megy a légmennyiségmérő, meg víz van a szűrőben illetve fékkapcsoló hiba. Csöri kimért mindent de nem találta a hibát. Lehet fáradtak is voltunk, mert már éjfél volt szinte.
Azért elhoztam, aztán lesz valami. Másnap nekiláttam méregetni. Meglett a hiba. Az egyik Service feliratú biztosíték ment ki, de nem látszott, csak méréssel. Azon van a légmennyiségmérő meg a vízérzékelő és a féklámpa kapcsoló, illetve tempomat de azt még akkor nem tudtam.Kicseréltem. Viszont tempomat még nem volt. Mentem vele kb. egy km-t. Újraindítottam és újra működött. Közbe a motorlámpa is elaludt. De mi verte ki a biztosítékot? Mivel régóta van Berlinám, így sejtettem. A csomagtér átvezető kábel....és igazam lett. Az fáradt el.Remélem most minden rendben lesz, mert ez nem tervezett kiadás volt.

 

240 000 km, Selénia WR 5W40 + Mann W1744 szűrő. Vettem 7 litert, amiből 5,5 vagy 6 lett beöntve. Maradt még bőven, ha utána kellene tölteni.

 

2016-05-09.-én lettünk egymáséi az autómmal. Mint utólag kiderült egy nagyon gondatlan gazdától került hozzám.
Javítás lista:
Motorcsere: 110.000 (szerencsére találtunk egy bontottat igen jó állapotban)
Kormánymű: 65.000
2db hátsó fékcső: 5000
Első fékbetétek: 9800
Jobb és bal felső lengőkar: 36.000
Kipufogó rezgőcső: 8500
Kuplungszett: 45.000
Kinyomócsapágy: 17.500
Vezérlésszett 28.500
Vízpumpa: 9500
Szívó- kipufogó tömítés: 6500
Szelepfedél tömítés: 2800
Fagyálló: 3800
Hosszbordás szíj: 4200
Katalizátor (bontott): 15.000
Olaj+szűrők: 15.000
Új gyertyák: 16.800
Légtömegmérő: 27.000 (hidegen nem indult elsőre, elszaródott benne a belépő levegő hőmérséklet jeladó, és sajnos egyben van a légtömegmérővel így egyben kell cserélni)
munkadíj:70.000

km óra állás: 181.995km