Blog

>> EgyébBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-06-15

Amíg várok a kocsira kicsit gondolkoztam a nevén. Hosszas és annál is hosszabb gondolkodás után az Ezüstróka (angolosan Silverfox) nevet kapta. Mert szép, nemes, különleges, ravasz ;-) és nem néznéd ki belőle elsőre, hogy mire képes...

Szerintem illik rá :)

 
>> SzervizHPedro // Alfa 147 1.6 TS 120 LE // 2016-05-30

Vezérlésmódosító nyilván vezérlés csere után 2000 km-rel kezd el zajongani, így az csere, valamint a hátsó felfüggesztés is szervizelve lett.

>> SzervizTedi // Alfa MiTo 1.4 TB 155 Le // 2016-06-15

A vásárlás és sikeres átírás után eljött a kötelező kör, avagy az olajcsere. Elugrottam hát Ofihoz az Elaforgba és vettem tőlük olajszettet (olaj+szűrő, légszűrő és pollenszűrő), illetve, ha már itt jártam, akkor vettem egy hátsó jelvényt is, mert az eredeti követ kapott és megfakult. De most már szép és jó. Idővel majd talán elgondolkodom az új logo felrakásán, de ahhoz új kormány is dukálna. Meglátjuk mit hoz a jövő :)
A vezérlés cseréje egyelőre jegelve van a gyertyák cseréjével együtt, mivel 80 ezernél mindent cseréltek benne.

Szerviz: Autóház Budaörs
Km: 88.600
Szervizkönybe pecsételve

>> EgyébBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-06-14

Úgy döntöttem ,hogy egy kis optikai tuningot hajtok végre a motortérben :) így rendeltem szilikon 76 mm-es átmérőjű könyököt a fojtószelepházra illetve egy 83-76 mm-es szűkítőcsövet a műanyag szívócső csatlakozáshoz. 76 mm-es fém cső volt otthon így azt nem kellet venni, ebből egy kb. 90 mm -es darabra van szükség.
A kartergáz szűrő csak ideiglenes, később a fém csőbe ugyanúgy be lesz csatlakoztatva mint ahogy gyárilag is volt.
Tehát az eredmény : jól néz ki és tuti nem szív fals levegőt a motor!

Egy kis leírás a termékről:
http://importtuning.hu/szilikoncso-szukitocsatlakozo-c-212.html

A TurboWorks termékei megerősített 4-szeres szövetszálú, 5.5 mm falvastagságú szilikon/gumicső. 5.5 bar nyomásnak, -50°C és +260°C hőmérsékletnek ellenáll. Ellenáll továbbá mindenféle olaj, zsír, és egyéb szennyeződésnek. Tökéletesen használható intercooler és szívó oldali csövezésre.

>> SzervizZabbancs // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2016-06-14

Elment Nándika egy kis szervizre Ferkéhez és DZ-hez. A gyors kis szerviz vége az lett, hogy kapott egy full full vezérlés cserét... :)
A gond az volt, hogy az 1-es hengersorban elugrott a vezérmű tengely, így elég szarul járt a gép. Miután szétszedték a srácok közölték, hogy ezen bizony nem volt vezcsere, szal megejtettük azt is.
Ennyivel még sajnos nem lett fasza az autó. Random dobált fel mindenféle hibákat. Első körben ki lett cserélve benne minden érzékelő, jeladó, ECU..stbstb, de a random hiba dobálás továbbra is fennállt. Ekkor test hibára gyanakodtak a srácok, de végül találtak két összeégett kábelt. Kicserélték és minden megoldódott :)
Műszakilag már csak egy kifogásolható dolog maradt, a lambda szonda. Hamarosan ki lesz cserélve az is ;)
192.000km

 

Kicseréltem a kipufogó hővédőlemezt egy újra ,mert elég viseletes volt szegény. Meneteket csavarokat is rendbe raktam.

 

Mostanában amióta új cim-kések a Selénia olajok nem vagyok velük megelégedve. A tacskóban volt akciós Total 7000-ért amit motorátmosásra gyorsan meg is vettem. Aztán rendeltem Xado 10w-60-at és szűrőt. Átjárattam motoröblítővel a Totált (másra nem ajánlott) olajat, majd feltöltöttem a friss szerzeménnyel. Azonnal érezhető , hogy az 1000 -km ment Seléniához képest mennyivel selymesebben jár a motor, főleg hidegindításkor olyan lett a hangja mint amikor már meleg a motor .Nagyon jók az első tapasztalataim.
Km: 156.905

 

Kiszedtem mind a 4 dobbetétet kipucoltam mindent mindenhol. A küszöb és doblemez találkozásainál a sarkokba rakodik be általában a homok és vizes elegyet alkotva szokott csúnya munkát végezni. Tisztítás után kifújtam amit fontosnak találtam.

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-06-14

Két hét garázsban állás után ugy döntöttem hogy megyek vele egy kört ne zsibbadjon el teljesen , vagyis mentem volna , mert indítás után valami fura hang jött a motortérből és elkezdett füstölni ... megijedtem és mikor ki akartam szállni hogy megnézzem mi az megfogtam a kormányt és éreztem hogy kö kemény... nincsen szervó. Áhááá akkor valami arra felé lesz .
Miután kiszálltam láttam hogy csupa piros olaj minden ...
kivettem a kerékjárati ívet és újra elindítottam akkor láttam hogy az egyik nagynyomású cső egy tű hegynyi helyen lukas és spriccel ki az olaj... fantasztikus...
pár óra szerelgetés és anyázás után sikerült kibányászni a csövet .
Gyorsan el is vittem egy hidraulikáshoz akik kicserélték az elfáradt csövet, és vissza roppantották rá a végét. Profi munka ajánlani tudom csak őket. :)
Fluid Tech Hidraulika Győr.

Vissza még nehezebben ment mint kifele de megoldottam. Feltöltöttem új szervó olajjal, légtelenítés után mint az új :) :)

Km: 253.210