Blog

>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa Alfasud Sprint Veloce 1.5 // 2016-06-26

Alapvetően a 75-re csináltattam, de erre való igazán.
6x14 természetesen.

 
>> Szervizbrain // Alfa Brera/Spider 2.4 JTD // 2016-06-26

Szal anno elkezdett párásodni az egyik hátsó lámpám...
el voltam vele egy darabig, aztán nagyon bepárásodott.
Próbáltuk megmenteni, minden lyukat átnéztünk, ahol lehet ragasztgattuk, kiszáritottam..
Jónak tűnt... egy darabig, aztán újra megtörtént, sőőőt
A baloldali is bepárásodott.

Ennyi.
Két lámpa bontóbol, polirba be, ujonnan ki :)

 
>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2016-06-25

Eljött a klímaszezon, eljött az ideje a fertőtlenítésnek. Most sem Wurth, de tetszett az előző években használt könnyen hozzáférhető töltet. Fincsi Illat, nyugodt lelkiismeret.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-06-03

Xenon van a reflektorban és a ködlámpában is. A trafók kezdik megadni magukat, a lámpák nem mindig világítanak. Ráadásul a xenon a refiben villantásra sem igazán alkalmas. Számolgattam és persze jóval olcsóbban jönnék ki, ha csak trafókat cserélnék, de végül úgy döntöttem, hogy nem úr, aki nem herdál, jöjjenek a LED szettek! :-) Cserélve lesz a xenon a refiben és a ködlámpában is.
HoryGabee intézte nekem a cuccot, még majd a xenon szetteket oda kell adnom neki beszerelés után.

 
>> EgyébE155 // Alfa 155 1.6 16V Twin Spark // 2016-06-25

Elkészült a karpittisztítás, most már szép tiszta mindenhol.

 

Egy ideje elég izgalmas hangokat adott ki az első futómű. Az alsó lengőkarra gyanakodtam, mivel azt én még nem cseréltem, tehát meg is rendeltem őket. TRW lett volna a befutó, de a budget gátat szabott a terveimnek. Kamoka márkájút rendeltem, de mivel az üzletnek az nem volt raktáron, így küldtek helyette SRL-t, ami állítólag drágább, viszont én még életemben nem találkozta ezzel a márkával. A szállítással is volt némi probléma, mert múlt héten kedden rendeltem meg, péntekre kaptam meg. Kicsomagolás után meg örömmel néztem, hogy olyan lengőkart kaptam, aminek semmi köze a márkához. Pár nap várakozás után végre megérkezett a helyes lengőkar, így ki is lett cserélve. Szenvedés volt a bal oldal, 3 órát cseréltük Laci barátommal. A jobb oldal gyorsabban kész volt. Szétszerelésnél megnéztem a többi alkatrész állapotát és szomorúan láttam, hogy a tavaly berakott Monroe kormányösszekötők 2-3 millimétert lötyögnek. Szerencsére a gyáriakat eltettem tavaly, így ki tudtam cserélni azokat is. Elszállt a geometria, de csend van végre.
Km állás: 240 145

 
>> Tuning és extraTedi // Alfa MiTo 1.4 TB 155 Le // 2016-06-24

Bár a MiTóból nem volt Blackline széria, azért lássuk be, a fekete tető nagyon fánki. Szóval az Autodekor.hu csapatával megcsináltattam. Nagyon zseni. Szerintem :)

És, ha már ott voltam, és nem volt értelmes Martinis matrica a neten, akkor csináltattam velük egyet autófóliából. Azért a teljes Martinis matricás árban is durva lett volna, meg nem is áll jól a MiTónak, de ez a kis szolid levonó még egyedibbé teszi.

>> Tuning és extraFRC // Alfa 166 2.0 TurboBenzina // 2016-06-24

Beépítésre kerültek a távolsági fényszóróba is a LED-ek.

 
>> EgyébPudling // Alfa 147 1.6 TS Eco Distinctive // 2016-05-17

Ahogy megjött az állítható futómű,másnap már vittem a szerelő komámhoz.Tudtam hogy nem lesz egyszerű kicserélni,mivel egy két helyen szépen össze voltak rohadva az alkatrészek,ezért néhány dolog ki lett cserélve.2 nap leforgása alatt minden megvolt.
Amik cserélve lettek:
-első-alsó-felső lengőkarok mind a két oldal
-első stabilizátor kar mind a két oldal
-első toronycsapágy mind a két oldal
-hátsó stabilizátor kar mind a két oldal
-hosszkitámasztó mind a két oldal
-hátsó toronycsapágy mind a két oldal
A magasság nem végleges,menni fog még lentebb is találkozókra,de mivel mindennapi használatban van,kénytelen vagyok így használni.

 

Tavaly az autót egyetlen, alig hallható futóműhibával vettem. Úgy voltam vele, hogy majd kiforrja magát, a februári szervizen se nagyon tudtak rá mit mondani DZ-ék, mert a kerék rángatására nem adott hangot. Május végére sikeresen kiforrta magát, úgyhogy baloldali kormánygömbfej és kormányösszekötő csere pipa, na meg a futóműállítás is elől-hátul.
30+8k Ft -> TRW cuccok, munkadíj @ DZ, futóműállítás @ AKH Fehérvári út

Unalmas perceimben kitakarítottam az "egérszelepet" és a szívócső elérhető részeit, volt bennük anyag mit ne mondjak...
0,5k Ft-> papírtörlő, féktisztító, wd40. meg 3 óra munkadíj a saját arany időmből :DDD

Parajelenség: 2000-es fordulatig erőtlenkedett az autó, alig-gázos indulásra majdhogynem lefulladt. tomchip70 kollégával konzultálva -miután vettem kábelt és felraktam a MES free verzióját- arra jutottunk, hogy a légtömegmérő fáradhatott el. Nosza, "velem aztán nem baszik ki" alapon rendszer szétszed, mert természetesen a Bosch a létömegmérő betétet appppppszolút nem szabványos csavarral oldotta meg (5ágú kisvirág, benne pecekkel- sánta, pöcsös torx magyarán. Szóval mindent ki kellett bontani, amiben a 12 évet osztrák klímán érlelt csavarok nem akartak annyira partnernek bizonyulni. Későbbiekben lehet veszek majd egy nem berohadt csavaros légszűrőházat, de van esély a dircsiszürcsire is, úgyhogy nem sietek vele.
Node vissza a fősodorba, légtömegmérő a kezemben, féktisztító meg a másik kezemben, úgyhogy fél flakon erejéig összebarátkoztattam őket. A bukkake-parti végére a légtömegmérőben szép fényesen látszott a szál, azóta nem is rakoncátlankodik, csak az utóbbi pár napban kellett kicsit nagyobb gázzal indulni, de az ilyen melegben, amikor fullon jár a klíma, normálisnak tekinthető.
0,5k Ft féktisztító. Berohadt csavarok nélkül fél óra, így megvolt egy egész is legalább.