Blog
A nagy esemény itt történt.

A természet úgy gondolta, hogy néhány helyen elkezdi visszavenni tőlem az autót, úgyhogy gyorsan lépnem az ügyben :)
A műveletet Zé és csapata végezte.
- a jobb hátsó, teljes elem cseréje
- bal első sárvédő cseréje, küszöb első részének lakatolása
- jobb küszöb első részének lakatolása
- hátsó doblemezek lakatolása
- bal első ajtó cseréje
- csomagtérajtó cseréje
- új géptető
- fényezés: a tető kivételével, körbe
Ami még hátravan: a küszöbtakaró spoilerek felrakása (patent hiányában ez még pár napot várat magára), a motortér kitakarítása, a bal ajtó belső esővédő fóliájának visszarakása





202200 Km, elérkezett az újabb olajcsere, ill. szűrők cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, levegőszűrő: Alco, olajszűrő: Alco, pollen szűrő: WIX karbonos pollen szűrő két oldali klímához, gázolajszűrő: gyári Alfa Romeo/Fiat.
Kiiktatásra került az EGR szelep, gyári program letölt -> Manky által írott program vissza.
Kapott még a kicsike egy Bosch hátsó ablaktörlő gumit is.
Mivel lyukas volt a turbo csövem és füstölt mint egy fosvágen, így a turbócsőből a sérült darab kivágásra került, helyére egy saválló cső ment, patika lett ;)



Turbós benzines Alfába kell lefújószelep. Ez kb. olyan alap dolog, minthogy az ég kék, a fű meg zöld. Alig vártam már, hogy meglegyen a MiTóm és végre én is játszhassak vele, meg a pénztárcámmal :)
Egy szuperszekvenciális HKS-re (vagy annak utánzatára, nemtom :D) esett a választásom, mert ez kis turbónyomásnál is képes szép hangot adni.
Bár egy fokkal halkabb, mint amire én számítottam, de ezzel sincs semmi gond. Élvezeti értéke így is van.
Ezúton is köszönet Golyszinak a képekért és leírásért, azok segítségével építették be az Autóház Budaörsnél a cuccost.
És akkor egy kis intelem azoknak, akik MiTóba szeretnének lefújót. Ne akarjanak. Folyamatosan hibakódot dobál minden harmadik indítás után és letiltja a DNA kapcsolót, csak N-ben engedi használni az autót. A megoldás a kétutas lefújó, de annak méggyengébb a hangja. Vagy mókolni kell. Aki ezt vállalja, annak hajrá. A lényeg, hogy nem plug & play.

Sziasztok! Janó vagyok,8éve vettem meg az első autómat amely egy Alfa Romeo 155,mellyel voltam már Alfa találkozón. Két hónapja vettem egy 166-os Alfát(2.4JTD,fekete bőr belső 2000-es évjárat)mellyel szeretnék a 10.találkozón részt venni.
Autó bal oldala felől kopogó hang miatt kivettem egy nap szabit, hogy a hibát orvosoljuk. Első körben stabpálcákra gyanakodtunk, de mint kiderült a lengőkar szilentje volt a bűnös. Így indult az alkatrészbeszerzés, Erhard 242 (Pure Energy) küldte is az alkatrészt (bal első lengőkar + motor tartó bak). Az alkatrész délután ért fel Bp-re, így addig elindultam az http://www.alfadepo.hu/ -hoz. Kellett egy hátsó ablaktörlő motor, érzékelő az üzemanyag hőmérséklethez és a csatlakozó, bal hátsó hangfal.
Miután minden alkatrész megvolt, már csak a szerelés maradt hátra. Első körben a klíma ellenőrzés jött: gáz mennyiségének ellenőrzése, utántöltés, meg is oldva a hiba (újra jég hideg). Ezt követően következett az ablaktörlő motor, burkolat le (néhány csavar), 3 csavar tartja a motort, 10 perc és kész. Majd az érzékelő következett (állandó motorkód forrása). Hibabejegyzés törlése, érzékelő csere, majd újra ellenőrzés: nincs hibakód. Végre ez is megoldódott. Olajcsöpögés a turbó cső után (nem vészes, csak hát ne legyen olajos a cső kívül..). Leszerel, megtisztít, nincs rajta hiba. Meg is van a ludas, a cső nincs ütközésig feltolva, rögzítő bilincs nincs a helyén.. Új bilincsek, helyére tolva. meghúzva és máris nincs olaj. Újabb pipa, de jön a lengőkar csere. Egyszerűnek tűnik, csak épp a csavar fejéhez a rugó miatt nem fér be a szerszám... Gólyaláb kiköt, teljes oldal leszerel, röpke 10 perces melóból egy órás munka.. :) Ez is késze, kopogó hang megszüntetve. Csak a motortartó bak marad hátra, nézem az alkatrészt, de nem passzol.. Sajnos nem a motor oldali, hanem a váltó oldali került szállításra :( Így bizony ez nem lesz cserélve, előbb Erhard 242 (Pure Energy) ki kell cserélje. Majd legközelebb. Sebaj, a hibák nagy része megoldva.
Költségek:
Lengőkar + motortartó bak 35.900
Hátsó ablaktörlő motor: 12.000
Hátsó hangfal: 4.000
Üzemanyag hőm. jeladó + csatlakozó: 5.000 + 5.000
Légkondi: 7.000
Munkadíj (inkább műhely bérlés + segítség): 20.000






Sikerült végre elintézni a hőgombát a kocsiba, így nem kell attól félnem, hogy felforr a víz, valamint kézifékhuzal cserélve.
230000 km-nél cserére érett a két első felső lengőkar, s az egyik hátsó kerékcsapágy (SKF). Kapott két új első gumit is. Természetesen futóműbeállítással együtt.
Selénia Racing 10W60, gyári olajszűrő. És feltettük a küszöbspoilereket normálisan. Lefestettem a kerékagyakat ezüst színűre, lemostam a motort, átkentem a 4 gumit gumiápolóval.
Km: 161.888
Ma komoly parajelenséget produkált a gép. A pályáról lekanyarodás után párszáz méterrel bedobta a check-engine-t, a turbonyomás elment, és lett olyan 30 lóerős. Gyorsulás nincs, igaz füst se, 1000-1500 között leheletnyi gázzal valamelyest megy.
Hazaevickéltem és megnéztem a hibatárolót. 7 hiba, az EGR-től, a turbo vezérlésen át az izzításig. már gyújtásra visszajött mind, hiába törlöltem. Felhívtam Csörit hátha van ötlete. Azt mondta biztosan valami elektromos anomália, testhiba vagy biztosíték. Igaza lett, az F11-es számú 15A-es biztosíték ("Elektronikus befecskendezés másodlagos fogyasztók") volt kiégve. Kicseréltem, töröltem a hibákat és minden tökéletes. Megkergettem, semmi gond.
A kérdés az, hogy mi vágta ki...
