Blog
Találtam végre Debrecenben egy normális rendes Alfás szívű kasznist. Olyat, akinél ott mertem hagyni az autót. Kivették az üléseket, padlókárpitokat, megtörtént a helyzet felmérés.
Van dolog vele bőségesen. Az érzelem harcol az értelemmel és az idővel. Szívem szerint megcsináltatnám és akkor még 5 évig ez tűzön vízen autó. Olyan igazán szerethető autó. De... lehet ideje volna továbblépni. Csak bár halvány gőzöm lenne, hogy mi tudja betölteni az űrt...








tempomat bekötése :) DZ-ék csinálták.
tempomatot még korábban Iszak Martintól vettem nagyon korrekt volt .
kart, burát és a kábel köteget is oda adta hozzá :)
Az autó DZ- éknél lett szervizelve.
- aksicsere ( szar volt már feszültség ingadozás miatt vészüzembe is állt )
- komplett vezérléscsere :) egy darabig erre se lesz gond
- vezérlésház tömítés csere
- olajnyomás gomba csere és kábel javítás
az autó olajnyomás villogás hiba visszajött 1 hét múlva autó vissza került DZ-hez a hibát megtalálta egy alsó tömítés elfáradása miatt volt :)
Eljött a pillanat amikor elegem lett a fáradt hátsó rugóból. Időközben sikerült hozzájutnom egy pár Lemförder uniballhoz is . ( GL szemnek vagy hibásan szilentnek nevezett alkatrész a csonkálvány felőli oldalon ) . Ha már meg kellett bontani a farát, gondoltam az is legyen kicserélve, bár még nem volt vészes a nyikkanás, inkább egércicogásnak neveztem volna. Kerékösszetartás is oké volt még , de jobb a bajt megelőzni ! Szóval le lett bontva a hátulja, fáradt rugók ki, újak be. Közben kiderült, hogy a lengéscsillapítók nem gyáriak a kocsiban, egy nagyon drága monroe szett van alatta, ami gyakorlatilag szemmel láthatóan is bikább vas mint a gyári ! egyszerűen vastagabb, erősebb ! Utána néztünk, 65.000 / darab a mostani ára a benne levő gátlóknak ! :) Új rugók be, emelkedett is a popsi rendesen a régi leült fazonhoz képest. Most két hónapot érdemes várni mert kb annyi kell hogy a rendes magasság beálljon. Utána újbóli futóműbeállítás következik ! :) A munkadíj és az alkatrészek teljes költsége kb 100.000 forint volt . Km állás : 255.000
Kis meglepetéssel indult, mert a felszerelés előtti keréknyomás ellenőrzés és beállításkor vettem észre, hogy az amúgy állványon tárolt garnitúra jobb első lapos és ereszt a szelepnél. Irány gumis vadászat, ahol beférek a gumicsere program rohamába... ma sikerült, szerencsére csak 1 nap kellett hozzá! :)
225.810 km
Nyári eddig futott: 5282+7161 = 12.443 km
Téli futott: 3367 km (2db új a lényeg) most folytatja. :)
A múlt heti takarítás után újra meglátogattam a Magic CarWash-t. A soros bőrápolást - főleg időhiány miatt - profikra bíztam, a fényszórókra meg már régóta ráfért egy polírozás. Szokás szerint szépen és gyorsan dolgoztak, és még Alfás kedvezményt is kaptam. :)
Előtte-utána képeket sajnos nem lőttem, de a különbség több mint látványos.
Ismét eljött a kötelező! Csörivel egy jót beszélgettünk, bár Józsi bá nagyon hiányzott a leltárból! Sebaj, majd legközelebb.
Olaj: 20.000.-
Olajszűrő: 6.000.-
Km: 123.845

Pár blogpost-al lejjebb írtam,hogy klímapanel csere óta villog a km órám.
Mostanra már kellő módon idegesített, szóval pontot tettünk a végére.
Igazából siman ment a dolog, köszi Flagzon.
Sajna a hibáról nem készült kép.
Átnéztünk mindent, teljesen hibakódmentes az autó.


2db féltengely csere garanciába.Valószínű gyári hiba volt.
km:33.998
Üdv.!
Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.
Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(
Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"
Munkaidő: 5-6 óra




